Gjest Gammel turner Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Jeg har i tre mnd nå hatt smerter i nakke og i musklene langs ryggraden øverst. Det går litt bedre og så verre igjen i perioder. I dag klarer jeg nesten ikke å holde hodet føles det som. Har vært turner i mange år og har landet på nakken flere ganger (det gjør vel alle turnere nå og da). Trener regelmessig og lever sundt. Begynte med et nytt treningsopplegg i vår. Hard styrketrening med strikker. Jogget en tur i dag for å se om det ble bedre, man det hjalp ikke. Hva kan jeg gjøre?? Kan det være en infeksjon? betennelse? Er det lurt å ta smertestillende? er litt fortvilt.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Du bør absolutt gå til en fysioteapaut. Der får du massasje av stressede muskler og treningsmetoder nakken har godt av. Mulig at du også bør få deg noe smertestillende til du har hatt et par-tre behandlinger. Du kan be om tips til hjemmetrening.Legebesøk først er lurt, da ber du om mr røngten også (slik at du kan se om det er noe galt med virvlene i nakken). Og du får rekvisisjon til fysioterapi. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Dette skal du ikke nøle med før du går til legen din. Umiddelbart høres det ut som en nakkeskade som fører til trykk/klem på nerverot. En klinisk undersøkelse suplert evt. med MR -rtg. er vel det mest aktuelle. Lykke til !! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.