Gå til innhold

Gammel turner med nakke/muskelsmerter

Gjest Gammel turner

Anbefalte innlegg

Gjest Gammel turner

Jeg har i tre mnd nå hatt smerter i nakke og i musklene langs ryggraden øverst. Det går litt bedre og så verre igjen i perioder. I dag klarer jeg nesten ikke å holde hodet føles det som. Har vært turner i mange år og har landet på nakken flere ganger (det gjør vel alle turnere nå og da). Trener regelmessig og lever sundt. Begynte med et nytt treningsopplegg i vår. Hard styrketrening med strikker. Jogget en tur i dag for å se om det ble bedre, man det hjalp ikke. Hva kan jeg gjøre?? Kan det være en infeksjon? betennelse? Er det lurt å ta smertestillende? er litt fortvilt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør absolutt gå til en fysioteapaut. Der får du massasje av stressede muskler og treningsmetoder nakken har godt av. Mulig at du også bør få deg noe smertestillende til du har hatt et par-tre behandlinger. Du kan be om tips til hjemmetrening.Legebesøk først er lurt, da ber du om mr røngten også (slik at du kan se om det er noe galt med virvlene i nakken). Og du får rekvisisjon til fysioterapi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Dette skal du ikke nøle med før du går til legen din. Umiddelbart høres det ut som en nakkeskade som fører til trykk/klem på nerverot. En klinisk undersøkelse suplert evt. med MR -rtg. er vel det mest aktuelle.

Lykke til !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...