Gå til innhold

Må bare skryte litt!

Gjest prust

Anbefalte innlegg

I dag har jeg hatt fri, og hadde bestemt meg på forhånd å løpe i skogen. Har gjort det noen ganger nå i høst, men har vært plaget av forkjølelse, først fire uker, så bare to uker frisk, og nå¨to uker forkjøla igjen - så det er blitt mindre løping enn jeg egentlig vil få til.

Men i dag skulle jeg løpe. Uansett vær. Da vi våknet, var det opholds, men innen minstejenta og jeg fikk kommet oss ut for å gå til barnehagen, hadde regnet begynt. 6 grader og ganske surt. Jeg kledd meg godt, og bestemte meg for tur, selv om det var surt.

Og det ble en skikkelig lang tur! To timer var jeg ute, veklset mellom å gå og å løpe. Skulle rundt et vann, der jeg ikke har gått før, og det var mange flere bukter og odder enn jeg trodde... Det var veldig sleipt i skogen, og nesten umulig å løpe på de små stiene, men jeg travet på, og var ordenltig sliten da jeg kom hjem.

Tok et deilig varmt bad, og sovnet i senga etterpå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så herlig! Du er kjempeflink! Jeg kom meg omsider ut i dag jeg også, har ikke jogget på 11 dager så abstinensene begynte å bli merkbare! ;o)

Det var tidvis snø, is, sørpe og gjørme i tillegg til vanlig godt føre så jeg regnet slett ikke med at det ble noen rekordrunde i dag. Men da jeg kom ned til bilen hadde jeg sannelig brukt 1 minutt kortere tid enn sist! Nå er det 2,5 mnd siden sist jeg løp akkurat den runden da, men... Artig lell! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig! Du er kjempeflink! Jeg kom meg omsider ut i dag jeg også, har ikke jogget på 11 dager så abstinensene begynte å bli merkbare! ;o)

Det var tidvis snø, is, sørpe og gjørme i tillegg til vanlig godt føre så jeg regnet slett ikke med at det ble noen rekordrunde i dag. Men da jeg kom ned til bilen hadde jeg sannelig brukt 1 minutt kortere tid enn sist! Nå er det 2,5 mnd siden sist jeg løp akkurat den runden da, men... Artig lell! :o)

Takk! I like måte! Tenkte faktisk litt på deg mens jeg løp - du sa jo at du skulle ut og løpe du og i dag :-)

Hva slags tøy har du på deg når det er regn og grufsekaldt? En blir jo varm når en løper, men det er litt vansklig synes jeg.

Jeg hadde på langarmet ulltrøye, treningsjakke (sånn blank, halvtykk) og en slags anorakk som egentlig skulle være vanntett, men som ikke er det. På beina hadde jeg treningsbukse av bomull (det var litt kaldt fra begynnelsen når jeg ble våt) + vanlige joggesko. Og lue. Og bomullsskjerf i halsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! I like måte! Tenkte faktisk litt på deg mens jeg løp - du sa jo at du skulle ut og løpe du og i dag :-)

Hva slags tøy har du på deg når det er regn og grufsekaldt? En blir jo varm når en løper, men det er litt vansklig synes jeg.

Jeg hadde på langarmet ulltrøye, treningsjakke (sånn blank, halvtykk) og en slags anorakk som egentlig skulle være vanntett, men som ikke er det. På beina hadde jeg treningsbukse av bomull (det var litt kaldt fra begynnelsen når jeg ble våt) + vanlige joggesko. Og lue. Og bomullsskjerf i halsen.

Jeg hadde i tillegg til undertøy en tykk ull-longs, ullstrømper, løpebukse (tynn), langermet ulltrøye (tynn), fleecejakke og utenpå der en tynn regnjakke/goretex-jakke. Fleecejakken var for tykk, skulle heller tatt en tynn fleecegenser jeg har, sånn kjempetynn, flott til trening egentlig. Og så et par fingervanter i ull og joggeskoene da. :o) Med ullstrømper i skoene blir jeg ikke kald selv om jeg skulle bli litt våt.

Må vel få tak i et tynt pannebånd etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde i tillegg til undertøy en tykk ull-longs, ullstrømper, løpebukse (tynn), langermet ulltrøye (tynn), fleecejakke og utenpå der en tynn regnjakke/goretex-jakke. Fleecejakken var for tykk, skulle heller tatt en tynn fleecegenser jeg har, sånn kjempetynn, flott til trening egentlig. Og så et par fingervanter i ull og joggeskoene da. :o) Med ullstrømper i skoene blir jeg ikke kald selv om jeg skulle bli litt våt.

Må vel få tak i et tynt pannebånd etterhvert.

Ullstrømper var lurt! Og blir det kaldere må vel jeg også ha en ullongs under buksa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ullstrømper var lurt! Og blir det kaldere må vel jeg også ha en ullongs under buksa.

Jeg hater å fryse så jeg kler meg godt. :o) Men det er jo ikke alltid like lurt å kle seg for godt når man skal ut og trene da... Ull-longsen funka kjempegodt selv om den var tykk, men fleecejakka ble for tjukk ja. Men siden det var en jakke så åpnet jeg jo bare glidelåsene innimellom da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blikkboks

Wow, så utrolig bra gjort...

Det er nok år og dag til jeg kommer dit. Så morsomt, det hadde aldri jeg klart å motivere meg til.

Ha en flott høstkveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, så utrolig bra gjort...

Det er nok år og dag til jeg kommer dit. Så morsomt, det hadde aldri jeg klart å motivere meg til.

Ha en flott høstkveld

Du klarer å trene du også! Jeg gikk fort noen ganger i skogen - og en dag bestemte jeg meg for å løpe litt innimellom gåingen. Etterhvert ble det mer og mer løping.

Kommer an på formen hvor mye jeg løper og hvor mye jeg går. Uansett - det er kjempedeilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicketinick

Takk! Var ute og løp en tur i dag også - i strålende høstvær :-)

Løp/gikk fort 22 min innover i skogen og 20 min tilbake. Deilig!

Ja da har du jaggu vært flinkere enn meg. Jeg har bare slappet av og gjort litt enkelt husarbeid jeg :) Men husarbeid er jo også aktivitet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Var ute og løp en tur i dag også - i strålende høstvær :-)

Løp/gikk fort 22 min innover i skogen og 20 min tilbake. Deilig!

*Misunnelig*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du klarer å trene du også! Jeg gikk fort noen ganger i skogen - og en dag bestemte jeg meg for å løpe litt innimellom gåingen. Etterhvert ble det mer og mer løping.

Kommer an på formen hvor mye jeg løper og hvor mye jeg går. Uansett - det er kjempedeilig!

Akkurat sånn begynte jeg også. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*Misunnelig*

Mannen min skal reise bort igjen noen dager nå, så jeg måtte benytte anledningen. Og det søye er at jeg ikke synes det er et ork i det hele tatt - tvert i mot gleder jeg meg til hver gang jeg har anledning til å løpe en tur!

Og i natt hadde det vært frost, så myrene og en skogsbilvei var sånn halvfrossen - veldig godt å løpe på!

Merkelig nok møtte jeg ikke et eneste menneske på turen min, selv om sola skinte og det var et fantastisk vær. men jeg var ganske seint ute, begynte vel sånn i halv tolv tida, så de fleste morrafriske løperne var vel ferdige flere timer tidligere....

Hadde på ulltrøye, treningsjakke og anorakk, men det var altfor varmt i dag, så jeg måtte henge av meg anorakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da har du jaggu vært flinkere enn meg. Jeg har bare slappet av og gjort litt enkelt husarbeid jeg :) Men husarbeid er jo også aktivitet :)

Husarbeid må jo til. Jeg gjorde litt i går, så det ser sånn tålig ut her. I dag har jeg vasket tøy og fått lagt på plass masse tøy - må gjøres det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...