Gjest treningsgal Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Har pådratt meg et vondt kne i forbindelse med en joggetur. Helt plutselig på slutten av turen begynte det ene kneet å gjøre litt vondt. Jeg fortsatte allikevel med løpinga, turen var jo nesten over. Nå er det gått 3 dager, og jeg har fortsatt vondt. Tar paracet for å slippe å kjenne på smertene under daglige sysler. Kan ikke skjønne hva som har skjedd. Jeg har ikke slått kneet, det var helt friskt før denne joggeturen. Det var heller ikke noen episode hvor jeg merket at jeg forstuet kneet heller. Så det er vel bare for mye belastet?? Det ergrer meg at jeg ikke får trent noe nå. Og jeg har lyst til å dra og svømme for eksempel. Men kan dette skade kneet mer, å være i bevegelse, selv om det er noe så skånsomt som svømming?? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Når smerter kommer i kneet uten noen brå hendelse som fall osv. , kan det være en overbelastning, slik du selv er inne på. Det kan være som en betennelses-liknende reaksjon i leddhinnen eller i festene til leddbånd eller menisker. For å sortere dette ut, bedriv alternativ trening en ukes tid. Dvs. trening som ikke fremprovoserer smerter i kneet. Svømming kan f. eks. være ok, men ikke bestandig. Styrketrening av overkroppen er bra. Hvis du fortsatt har smerter etter en ukes tid med avlastning, bør legen din se på kneet, evt. sende deg til rtg. God bedring og lykke til ! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest treningsgal Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Når smerter kommer i kneet uten noen brå hendelse som fall osv. , kan det være en overbelastning, slik du selv er inne på. Det kan være som en betennelses-liknende reaksjon i leddhinnen eller i festene til leddbånd eller menisker. For å sortere dette ut, bedriv alternativ trening en ukes tid. Dvs. trening som ikke fremprovoserer smerter i kneet. Svømming kan f. eks. være ok, men ikke bestandig. Styrketrening av overkroppen er bra. Hvis du fortsatt har smerter etter en ukes tid med avlastning, bør legen din se på kneet, evt. sende deg til rtg. God bedring og lykke til ! Tusen takk for svar=) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.