Gå til innhold

Jogge på snø på asfalt?

Lillemus

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg synes det går greit når det har blitt hva man kaller vinterføre, dvs. at asfalten er helt dekket av snø som har fått "satt" seg. Da merker man ikke særlig forskjell på grus og asfalt, også fordi grusen under snøen fryser seg steinhard.

I dag er det vakkert vintervær med et par minusgrader her jeg bor, og jeg skal ut og løpe. Men det er utrolig fint å ha tredemølle i kjellerstua, særlig på hverdagene når det mørkner før jeg kommer hjem fra jobb. Mørkt og glatt er en dårlig kombinasjon. Jeg har riktignok hodelykt, men det blir ikke lyst nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det går greit når det har blitt hva man kaller vinterføre, dvs. at asfalten er helt dekket av snø som har fått "satt" seg. Da merker man ikke særlig forskjell på grus og asfalt, også fordi grusen under snøen fryser seg steinhard.

I dag er det vakkert vintervær med et par minusgrader her jeg bor, og jeg skal ut og løpe. Men det er utrolig fint å ha tredemølle i kjellerstua, særlig på hverdagene når det mørkner før jeg kommer hjem fra jobb. Mørkt og glatt er en dårlig kombinasjon. Jeg har riktignok hodelykt, men det blir ikke lyst nok.

Tredemølle tror jeg ikke gjør seg i 3. etg i en blokk gitt... ;o) Men trimsykkelen får kjørt seg titt og ofte nå da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tredemølle tror jeg ikke gjør seg i 3. etg i en blokk gitt... ;o) Men trimsykkelen får kjørt seg titt og ofte nå da.

Tidligere bodde jeg i en gangske liten leilighet, men det var (med et skrik) plass til mølla i gangen. Da slo jeg den alltid opp mot veggen når den ikke var i bruk, og det gikk helt fint.

Og du skal vel ikke bo i blokkleillighet resten av livet, vil jeg tro? Når det er sagt, er det ganske kjedelig å løpe på mølle, og jeg synes det er tyngre enn ute. Så det er og blir en reserveløsning, men en riktig så fin en når jeg kun iført truse og BH kan løpe inne mens snøstormen uler - eller regnet smeller mot hålken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere bodde jeg i en gangske liten leilighet, men det var (med et skrik) plass til mølla i gangen. Da slo jeg den alltid opp mot veggen når den ikke var i bruk, og det gikk helt fint.

Og du skal vel ikke bo i blokkleillighet resten av livet, vil jeg tro? Når det er sagt, er det ganske kjedelig å løpe på mølle, og jeg synes det er tyngre enn ute. Så det er og blir en reserveløsning, men en riktig så fin en når jeg kun iført truse og BH kan løpe inne mens snøstormen uler - eller regnet smeller mot hålken.

Tenkte mer på naboen under jeg da... For jeg regner med det høres mot golvet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte mer på naboen under jeg da... For jeg regner med det høres mot golvet?

Det vet jeg ikke. Men det kan vel ikke være så ille, du løper jo godt hevet over gulvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke svar på spm ditt. Men: når det er mørkt, jogger jeg langs asfaltert vei, men holder meg langs kanten der hvor gress eller grus tar over. Det fungerer greit for meg.

På månelyse kvelder er det forresten koselig å jogge på mørke grusveier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke svar på spm ditt. Men: når det er mørkt, jogger jeg langs asfaltert vei, men holder meg langs kanten der hvor gress eller grus tar over. Det fungerer greit for meg.

Jo, men når det lir utpå når snøen virkelig kommer så er det jo svære brøytekanter på gressrabattene og mulig å jogge der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da er det mulig å jogge der skulle det selvsagt stå. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men når det lir utpå når snøen virkelig kommer så er det jo svære brøytekanter på gressrabattene og mulig å jogge der.

Brøytekanter, ja. Det er noe vi ønsker oss - men ikke har sett på veldig lenge. Det tenkte jeg ikke på, faktisk.

Men er det så mye snø at det er brøytekanter, går det sikkert bra å løpe på snødekt vei også. Som Babette sier ; hardfrosset grusvei er ikke mykere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...