Gjest Blikkboks Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Heia! Jeg har 16-18 uønskede kilo. Og jeg vil ikke på noen jojo kur, og problemet er at jeg har dårlig forbrenning, ikke at jeg sitter å spiser i tide og utide. Det er vel også det at jeg ikke har vært så god til å spise, og da har det først blitt på ettermiddagen kvelden. Nå har jeg begynt å spise froskost hver dag (6 dager nå, super stoldt...) og da får jeg automatisk sult ved lunsj tider, så nå spiser jeg lunsj også. Men jeg spiser kun normalt, ekstemt grovt brød, og varm lunsj eller en salat. Middag som vanlig og kanskje en skive eller youghurt på kvelden. Jeg skal...... slutte å drikke brus, har trappet litt ned på det, men koser meg med ett glass vin eller tre, ett par dager i uken. Jeg har ikke fått trent denne uken, men har vært på 3 lange turer med hunden i godt tempo. Kan jeg klare å gå ned litt etter litt på dette, eller må jeg sette inn ett nådestøt for å får det til? Jeg veide meg i går 75kg og i dag 74kg, men det må jo bety at jeg så feil i går??? Føler meg allrede frechere på 6 dager. Kan det stemme, bare pga. frokost? Takker for svar, om noen klarer å tyde her hva jeg lurer på ;-D 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Du er kjempeflink! Ved å spise flere små måltider fremfor få store setter du opp forbrenningen din og det liker kroppen godt. ) En kg ned på ett døgn er selvfølgelig ikke en kg fett, men urin og avføring også. Du er så absolutt på rett vei! Vei deg igjen neste fredag og fortsett å gå tur med hunden! ) Stå på! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 ''Føler meg allrede frechere på 6 dager. Kan det stemme, bare pga. frokost?'' Jeg er ingen ekspert på dette, men dette med frokosten har jeg opplevd selv. Jeg er også begynt å gå turer med hunden. Disse to tingene igir meg mer overskudd og jeg føler meg bedre. Frokost har jeg vært sløv på i alle år, men nå er jeg standhaftig, og jeg ser at kostholdet mitt er mer normalt nå, jeg er sulten på de rette tider, alt takket være frokosten. Resten du spør om har jeg ikke peiling på, men her inne er det mange kloke dolere som kan svare deg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blikkboks Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 [quote name=Shira )' timestamp='1194687517' post='3715730] ''Føler meg allrede frechere på 6 dager. Kan det stemme, bare pga. frokost?'' Jeg er ingen ekspert på dette, men dette med frokosten har jeg opplevd selv. Jeg er også begynt å gå turer med hunden. Disse to tingene igir meg mer overskudd og jeg føler meg bedre. Frokost har jeg vært sløv på i alle år, men nå er jeg standhaftig, og jeg ser at kostholdet mitt er mer normalt nå, jeg er sulten på de rette tider, alt takket være frokosten. Resten du spør om har jeg ikke peiling på, men her inne er det mange kloke dolere som kan svare deg. Tusen takk for svar:-) Jeg er super overasket på hvor mye det bare vil si å spise frokost ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blikkboks Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Du er kjempeflink! Ved å spise flere små måltider fremfor få store setter du opp forbrenningen din og det liker kroppen godt. ) En kg ned på ett døgn er selvfølgelig ikke en kg fett, men urin og avføring også. Du er så absolutt på rett vei! Vei deg igjen neste fredag og fortsett å gå tur med hunden! ) Stå på! Takker, takker.... Men det var jammen ikke gøy å gå på den vekta, men det er jo litt greit å bli litt bevist også. Magemål tror jeg at jeg skal få begynt med fra nesteuke..... om jeg tør da.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sjøstjerna Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Dette høres meget lovende ut! Du tar kontroll over situasjonen. Du spiser sunt. Forbrenningen øker ved mange små måltider. :-) Lykke til videre. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blikkboks Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Dette høres meget lovende ut! Du tar kontroll over situasjonen. Du spiser sunt. Forbrenningen øker ved mange små måltider. :-) Lykke til videre. :-) Tusen takk for svar ) Planen er å få trent litt også, men jeg må legge om kosten, men jeg vil helst ikke på slankern. Håper det er mulig,for jeg har så lyst til å gå sakte ned for så og bli på ønsket vekt. Burde nok tatt i ett krafttak, men jeg vet ikke om det da blir for en periode og at jeg lynraskt går opp igjen og da sikkert med endel kilo mer. Jeg føler meg sunn og frisk allrede etter kun en uke ) Og det er deilig å kjenne at man ikke har spes godis sug, også. Men jeg skal overhode ikke slutte å leve. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sjøstjerna Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Tusen takk for svar ) Planen er å få trent litt også, men jeg må legge om kosten, men jeg vil helst ikke på slankern. Håper det er mulig,for jeg har så lyst til å gå sakte ned for så og bli på ønsket vekt. Burde nok tatt i ett krafttak, men jeg vet ikke om det da blir for en periode og at jeg lynraskt går opp igjen og da sikkert med endel kilo mer. Jeg føler meg sunn og frisk allrede etter kun en uke ) Og det er deilig å kjenne at man ikke har spes godis sug, også. Men jeg skal overhode ikke slutte å leve. Fint at du kjenner deg sunnere. Det er jo belønning i seg selv! Fornuftig å ikke ville "på slankern". Bedre å spise sunt og ofte. Grove kornpodukter, mye grønnsaker, ren fisk eller kylling etc. Vekta gikk ned for meg på den måten. :-) Mosjon- er meget sunt- for hele kroppen. Man trenger ikke motivere med vektnedgang. Men mosjon kan medføre økt muskelmasse. Dermed er igjen forbrenningen økt. Tenk- økt forbrennning: av å spise lite og ofte. + å få opp muskelmassen ved litt trening. Resultat: Økt forbrenning hele tiden. Og du legger ikke like lett på deg mer. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nicketinick Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Du er superflink Jeg har gått ned 15 kilo og har endret kosten ved og spise flere måltider. Klarer du og kutte brusen vil mange kilo forsvinne. Ellers er det bare og fortsette som du gjør. Hyppige, små måltider og fysisk aktivitet Vær stolt og nyt den freshe følelsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blikkboks Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Du er superflink Jeg har gått ned 15 kilo og har endret kosten ved og spise flere måltider. Klarer du og kutte brusen vil mange kilo forsvinne. Ellers er det bare og fortsette som du gjør. Hyppige, små måltider og fysisk aktivitet Vær stolt og nyt den freshe følelsen Tusen takk for svar ) Jeg er veldig glad for at det finnes ett forum for Vektmestring, jeg håper at ved å veie meg "offentlig" en gang i uken, vil holde motivasjonen på topp. Gratulerer med ett så fantastisk resultat forresten:o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nicketinick Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Tusen takk for svar ) Jeg er veldig glad for at det finnes ett forum for Vektmestring, jeg håper at ved å veie meg "offentlig" en gang i uken, vil holde motivasjonen på topp. Gratulerer med ett så fantastisk resultat forresten:o) Bare hyggelig og stå på og resultatene kommer Vær tålmodig! Den beste måten og gå ned i vekt på er og ta tiden til hjelp 15 kilo er borte og ja jeg er strålende fornøyd. Mitt mål er nådd 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anonym på det Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Hvor høy er du? (Jeg bare syntes det du skulle ta av hørtes mye ut.) Jeg syntes det gikk tregt i starten, men så plutselig oppdaget jeg av vekta gikk sakte nedover. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blikkboks Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Hvor høy er du? (Jeg bare syntes det du skulle ta av hørtes mye ut.) Jeg syntes det gikk tregt i starten, men så plutselig oppdaget jeg av vekta gikk sakte nedover. Lykke til. Jeg har på seks år gått opp 28kg. DET er mye. For å ta en lang historie litt kort: Jeg gikk ned ca.10kg (mulig enda mer), dette pga. mye jobb og stress. Så prøvde jeg å legge på meg med vilje, noe som tok lang tid, men når kg. raste på plass, ble det ikke bare opp til trivselsvekt, men opp 28kg. Jeg vet ikke helt hva min normal vekt var, fordi jeg var fornøyd, og ikke spesielt opptatt av vekt. Veide meg når jeg var undervektig, og da veide jeg 47kg.. Så jeg har veldig lyst til å veie ca.58-60kg tror jeg. Jeg har ikke dårlig tid, men jeg vil gjerne gå ned litt om litt med tiden til hjelp. Jeg har sikkert så godt som 0 i forbrenning, men har nå i en uke, begynt å spise frokost og lunsj. Jeg kunne spise første måltid til middag tidligere. Jeg går ca.3-4 lange turer i uka, og skal også begynne å trene litt. Jeg skal ikke på noen jojo-kur, men skal bli glad for hver kg som går, selvom jeg ikke kommer til å nå målet mitt. Kanksje er det 62kg som er trivselsvekt, jeg vet ikke... Tusen takk for svar 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blikkboks Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Hvor høy er du? (Jeg bare syntes det du skulle ta av hørtes mye ut.) Jeg syntes det gikk tregt i starten, men så plutselig oppdaget jeg av vekta gikk sakte nedover. Lykke til. Jeg glemte å svare på det du faktisk spurte om.... Jeg er 168-169 tror jeg.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.