Orio Skrevet 10. november 2007 Skrevet 10. november 2007 Jeg trenger tips til kremer/annet fyll jeg kan bruke i marsipankake, to lag + over hele kaka (under marsipanen). Gjerne forskjellige fyll i hvert lag. 0 Siter
Lillemus Skrevet 10. november 2007 Skrevet 10. november 2007 Jeg er veldig glad i vaniljekrem, men er usikker på om det passer til marsipan? 0 Siter
Gjest papez Skrevet 10. november 2007 Skrevet 10. november 2007 Lukket valnøtt: 1.lag: Bringebærsyltetøy + 1/2 om 1/2 med vaniljekrem + krem, valnøtter. 2.lag: Bare krem og valnøtter. Mmmm godt ja :-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 10. november 2007 Skrevet 10. november 2007 Lukket valnøtt: 1.lag: Bringebærsyltetøy + 1/2 om 1/2 med vaniljekrem + krem, valnøtter. 2.lag: Bare krem og valnøtter. Mmmm godt ja :-) *sikler* 0 Siter
Gjest papez Skrevet 10. november 2007 Skrevet 10. november 2007 Vet ikke om det er av interesse, men her er et forslag til pynt: Lag en sirkel av matpapir, litt mindre enn kaken. Legg den på toppen av kaken (oppå kremen, før marsipanen) Lag stjernemønster forsiktig med kniv, og fjern papiret. Rull snippene fra midten og utover, slik at kaken åpner seg på toppen. Fyll åpningen med feks. friske jordbær og kiwi. Strø litt melis over. "Vips" så har du en fin festkake ;-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 10. november 2007 Skrevet 10. november 2007 Vet ikke om det er av interesse, men her er et forslag til pynt: Lag en sirkel av matpapir, litt mindre enn kaken. Legg den på toppen av kaken (oppå kremen, før marsipanen) Lag stjernemønster forsiktig med kniv, og fjern papiret. Rull snippene fra midten og utover, slik at kaken åpner seg på toppen. Fyll åpningen med feks. friske jordbær og kiwi. Strø litt melis over. "Vips" så har du en fin festkake ;-) *Sikler enda mer* 0 Siter
Gjest papez Skrevet 10. november 2007 Skrevet 10. november 2007 *Sikler enda mer* Ja, det er bare å hive seg rundt og slenge til en kake ;-) 0 Siter
Sofline Skrevet 10. november 2007 Skrevet 10. november 2007 Jeg er veldig glad i vaniljekrem, men er usikker på om det passer til marsipan? Det høres ikke ut som det passer synes jeg. 0 Siter
Sofline Skrevet 10. november 2007 Skrevet 10. november 2007 Jeg er ikke så mye for en masse ting på en gang.Jeg synes papez hadde et godt forslag. 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 10. november 2007 Skrevet 10. november 2007 Det høres ikke ut som det passer synes jeg. Åjoda, det er kjempegodt. 0 Siter
Sofline Skrevet 10. november 2007 Skrevet 10. november 2007 Åjoda, det er kjempegodt. Tre typer syltetøy, bananer, vaniljekrem, nugatt, mandelflaker, kiwi og jordbær dynket i appelsinsaft i en kake blir litt for mye av det gode til meg. Når det blir for mange smaker, smaker det ingenting. :-) 0 Siter
Dorthe Skrevet 10. november 2007 Skrevet 10. november 2007 Bringebærsyltetøy og vaniljekrem i første lag og bringebærsyltøy og krem med valnøtter i det andre laget. Syltetøyet skal bare smøres utover kaka før du legger på kremen. 0 Siter
Dorthe Skrevet 10. november 2007 Skrevet 10. november 2007 Jeg er veldig glad i vaniljekrem, men er usikker på om det passer til marsipan? Det må være vaniljekrem i marsipankake, det er jo det som er godt. 0 Siter
Orio Skrevet 10. november 2007 Forfatter Skrevet 10. november 2007 Lukket valnøtt: 1.lag: Bringebærsyltetøy + 1/2 om 1/2 med vaniljekrem + krem, valnøtter. 2.lag: Bare krem og valnøtter. Mmmm godt ja :-) Er valnøttene blandet inn i kremen eller er de strødd på før/etter? Høres veldig godt ut, forskjellig fyll i hvert lag, men allikevel fyll som "passer sammen". Tror sannelig jeg skal prøve det. Dynker du kakebunnen som når du lager bløtkake? Jeg har gjort litt forskjellig, foretrekker egentlig at den ikke er dynket noe særlig, men på det området er det litt uenighet. 0 Siter
Orio Skrevet 10. november 2007 Forfatter Skrevet 10. november 2007 Bringebærsyltetøy og vaniljekrem i første lag og bringebærsyltøy og krem med valnøtter i det andre laget. Syltetøyet skal bare smøres utover kaka før du legger på kremen. Nesten det samme som papez foreslo, skal prøve det. Hva slags vaniljekrem bruker du? Jeg pleier å kjøpe en pakke ferdig vaniljekrem og bland halvparten krem og halvparten vaniljekrem. 0 Siter
Orio Skrevet 10. november 2007 Forfatter Skrevet 10. november 2007 Jeg er ikke så mye for en masse ting på en gang.Jeg synes papez hadde et godt forslag. Jeg likte også forslaget til papez, skal prøve det. Det blir litt forskjell på fyllet i de forskjellige lagene, med ikke så mye at de "slår hverandre i hjel", akkurat noe sånt jeg var ute etter. 0 Siter
Orio Skrevet 10. november 2007 Forfatter Skrevet 10. november 2007 Vet ikke om det er av interesse, men her er et forslag til pynt: Lag en sirkel av matpapir, litt mindre enn kaken. Legg den på toppen av kaken (oppå kremen, før marsipanen) Lag stjernemønster forsiktig med kniv, og fjern papiret. Rull snippene fra midten og utover, slik at kaken åpner seg på toppen. Fyll åpningen med feks. friske jordbær og kiwi. Strø litt melis over. "Vips" så har du en fin festkake ;-) De er kjempefine, har fått en sånn kake en gang. Vet ikke om jeg kommer til å bruke tipset selv, er veldig glad i å lage marsipanroser/annen pynt av marsipan, og det blir i meste laget med begge deler. :- ) 0 Siter
Dorthe Skrevet 10. november 2007 Skrevet 10. november 2007 Nesten det samme som papez foreslo, skal prøve det. Hva slags vaniljekrem bruker du? Jeg pleier å kjøpe en pakke ferdig vaniljekrem og bland halvparten krem og halvparten vaniljekrem. Jeg gjør det enklest mulig og kjøper ferdig vaniljekrem på kartong. Jeg kjøper ferdig bløtkakebunn og ferdig kjevlet marsipanlokk også. Uten dårlig samvittighet ;o) Kaka blir god den. Jeg laget fra bunn før med det har jeg sluttet med. Unødvendig jobb *rødme* 0 Siter
Orio Skrevet 10. november 2007 Forfatter Skrevet 10. november 2007 Jeg er veldig glad i vaniljekrem, men er usikker på om det passer til marsipan? Det går utmerket til marsipan, har brukt det mange ganger. Men har lyst til å prøve noe nytt nå. Men jeg har alltid brukt bare vaniljekrem, skal prøve papez' forslag og bruke det sammen med bringebærsyltetøy og valnøtter. 0 Siter
fresja Skrevet 10. november 2007 Skrevet 10. november 2007 Heg synes det er godt med små marengs eller marengsbilter inni marsipankake. Gjerne jordbær-, blåbær- eller moltesyltetøy. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.