Gå til innhold

Fyll til marsipankake

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger tips til kremer/annet fyll jeg kan bruke i marsipankake, to lag + over hele kaka (under marsipanen). Gjerne forskjellige fyll i hvert lag.

Skrevet

Jeg er veldig glad i vaniljekrem, men er usikker på om det passer til marsipan?

Skrevet

Lukket valnøtt:

1.lag: Bringebærsyltetøy + 1/2 om 1/2 med vaniljekrem + krem, valnøtter.

2.lag: Bare krem og valnøtter.

Mmmm godt ja :-)

Skrevet

Lukket valnøtt:

*sikler*

Skrevet

Vet ikke om det er av interesse, men her er et forslag til pynt: Lag en sirkel av matpapir, litt mindre enn kaken. Legg den på toppen av kaken (oppå kremen, før marsipanen) Lag stjernemønster forsiktig med kniv, og fjern papiret. Rull snippene fra midten og utover, slik at kaken åpner seg på toppen. Fyll åpningen med feks. friske jordbær og kiwi. Strø litt melis over.

"Vips" så har du en fin festkake ;-)

Skrevet

Vet ikke om det er av interesse, men her er et forslag til pynt: Lag en sirkel av matpapir, litt mindre enn kaken. Legg den på toppen av kaken (oppå kremen, før marsipanen) Lag stjernemønster forsiktig med kniv, og fjern papiret. Rull snippene fra midten og utover, slik at kaken åpner seg på toppen. Fyll åpningen med feks. friske jordbær og kiwi. Strø litt melis over.

*Sikler enda mer*

Skrevet

*Sikler enda mer*

Ja, det er bare å hive seg rundt og slenge til en kake ;-)

Skrevet

Det høres ikke ut som det passer synes jeg.

Skrevet

Jeg er ikke så mye for en masse ting på en gang.Jeg synes papez hadde et godt forslag.

Gjest annlovinda
Skrevet

Det høres ikke ut som det passer synes jeg.

Åjoda, det er kjempegodt.

Skrevet

Åjoda, det er kjempegodt.

Tre typer syltetøy, bananer, vaniljekrem, nugatt, mandelflaker, kiwi og jordbær dynket i appelsinsaft i en kake blir litt for mye av det gode til meg. Når det blir for mange smaker, smaker det ingenting. :-)

Skrevet

Bringebærsyltetøy og vaniljekrem i første lag og bringebærsyltøy og krem med valnøtter i det andre laget.

Syltetøyet skal bare smøres utover kaka før du legger på kremen.

Skrevet

Det må være vaniljekrem i marsipankake, det er jo det som er godt.

Skrevet

Lukket valnøtt:

Er valnøttene blandet inn i kremen eller er de strødd på før/etter?

Høres veldig godt ut, forskjellig fyll i hvert lag, men allikevel fyll som "passer sammen". Tror sannelig jeg skal prøve det.

Dynker du kakebunnen som når du lager bløtkake? Jeg har gjort litt forskjellig, foretrekker egentlig at den ikke er dynket noe særlig, men på det området er det litt uenighet.

Skrevet

Bringebærsyltetøy og vaniljekrem i første lag og bringebærsyltøy og krem med valnøtter i det andre laget.

Syltetøyet skal bare smøres utover kaka før du legger på kremen.

Nesten det samme som papez foreslo, skal prøve det. Hva slags vaniljekrem bruker du? Jeg pleier å kjøpe en pakke ferdig vaniljekrem og bland halvparten krem og halvparten vaniljekrem.

Skrevet

Jeg er ikke så mye for en masse ting på en gang.Jeg synes papez hadde et godt forslag.

Jeg likte også forslaget til papez, skal prøve det. Det blir litt forskjell på fyllet i de forskjellige lagene, med ikke så mye at de "slår hverandre i hjel", akkurat noe sånt jeg var ute etter.

Skrevet

De er kjempefine, har fått en sånn kake en gang. Vet ikke om jeg kommer til å bruke tipset selv, er veldig glad i å lage marsipanroser/annen pynt av marsipan, og det blir i meste laget med begge deler. :- )

Skrevet

Nesten det samme som papez foreslo, skal prøve det. Hva slags vaniljekrem bruker du? Jeg pleier å kjøpe en pakke ferdig vaniljekrem og bland halvparten krem og halvparten vaniljekrem.

Jeg gjør det enklest mulig og kjøper ferdig vaniljekrem på kartong. Jeg kjøper ferdig bløtkakebunn og ferdig kjevlet marsipanlokk også. Uten dårlig samvittighet ;o)

Kaka blir god den.

Jeg laget fra bunn før med det har jeg sluttet med. Unødvendig jobb *rødme*

Skrevet

Det går utmerket til marsipan, har brukt det mange ganger. Men har lyst til å prøve noe nytt nå. Men jeg har alltid brukt bare vaniljekrem, skal prøve papez' forslag og bruke det sammen med bringebærsyltetøy og valnøtter.

Skrevet

Heg synes det er godt med små marengs eller marengsbilter inni marsipankake. Gjerne jordbær-, blåbær- eller moltesyltetøy.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...