Gå til innhold

mellommåltid ved allergi?

Gjest GA

Anbefalte innlegg

De fleste "dietter" har med mellommåltider der man skal spise frukt eller noe annet for å ikke bli for sulten mellom måltidene og holde forbrenningen oppe.

jeg har kryssallergi (fra pollen)for det meste av det de anbefaler som mellommåltider (rå gulrot, tomat, mandler, nøtter, eple, pære etc)

Har ikke greid å finne noe fristende alternativ annet enn banan og appelsin og druer. Det kan jeg spise, men det blir litt kjedelig i lengden.

Noen som har tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blikkboks

Nå er jo jeg langt fra en ekspert på mellommåltider, så det vil jeg ikke utale meg om. Men jeg har endel kryss allerig selv. Fra nøtter til rotfrukt. Jeg tåler noe, men i spesielt allergiske perioder, kan jeg ikke spise det rått, men jeg kan spise f.eks. kokt eple, pære, gulrøtter osv. Så kanskje dette er noe for deg?

Vi har alltid kokte epler til julemiddagen, og jeg elsker det. Høres mulig rart ut, men det er godt, og da tåler jeg det i alle fall. (Det gjelder det jeg kryssallergisk for , og ikke det jeg egentlig er allergisk for, da)

Lykke til, og håper du får litt fler svar, av noen som kan litt på området:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåler du bær? Yoghurt naturell med skogsbærblanding er kjempegodt. Det anbefales som mellommåltid av Fedon og inneholder både proteiner og karbohydrater. Rugsprø med peanøttsmør er også smart. Hvis du gjerne vil ha noe du kan ha i veska kan kanskje en eller annen slags bar være noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...