Gå til innhold

God sjokoladeis oppskrift søkes:o)

Anbefalte innlegg

Gjest Blikkboks
Skrevet

Hei!

Det begynner å nærme seg jul, og da lager jeg is til sønnen, men nå finner jeg ikke oppskriften. Har fått tak i laktosefri fløte i sverige, så jeg tenkte jeg skulle lage den snart. (i løpet av neste uke)

Finner ikke den jeg pleier å lage, jeg har helt rotet bort den oppskriften. Så flott om dere har noen gode forslag:o)

Tar gjerne imot DIN favoritt oppskrift om det ikke er sjokolade også, da:o)

Fortsetter under...

Skrevet

Vaniljesaus av:

10 eggeplommer

1 liter h-melk

1 vaniljestang

sukker, ca 2dl?

Settes i fryseren, røres innimellom. Når den er halvfryst tilsettes 1 boks stivpisket kremfløte + smakstilsetning

Gjest Blikkboks
Skrevet

Vaniljesaus av:

10 eggeplommer

1 liter h-melk

1 vaniljestang

sukker, ca 2dl?

Settes i fryseren, røres innimellom. Når den er halvfryst tilsettes 1 boks stivpisket kremfløte + smakstilsetning

Tusen takk for svar. Ismaskinen min er ikke så stor, så jeg kan evnt. lage halv porsjon.

Ha en flott dag :o)

Skrevet

1 dl sjojoladesaus, 1 dl kirsebærsaus, 1 dl hakkede mandler, vaniljeis. Blender - drrrrrrrrrrrrrrr - mmmmm! :-)

Gjest Blikkboks
Skrevet

1 dl sjojoladesaus, 1 dl kirsebærsaus, 1 dl hakkede mandler, vaniljeis. Blender - drrrrrrrrrrrrrrr - mmmmm! :-)

Har du noe forslag på hvordan jeg kan lage den isen fra bunn av?

Sønnen er laktoseintolerant, så derfor tenkte jeg at jeg skulle lage is til jul, som "alle" kan spise.

Tusen takk for svar, ser ikke bort fra at jeg prøver meg på denne i en annen annledning.

FLott kveld til deg

Skrevet

Sønnen er laktoseintolerant, så derfor tenkte jeg at jeg skulle lage is til jul, som "alle" kan spise.

Tusen takk for svar, ser ikke bort fra at jeg prøver meg på denne i en annen annledning.

FLott kveld til deg

Du kan jo bare la være å servere han is da.

Annonse

Skrevet

FLott kveld til deg

Jeg lager ikke vaniljeisen selv altså, jeg bruker vaniljeis på boks fra First Price. Blander alt sammen i blenderen og serverer i kjeks. Prisløst!

Skrevet

5 dl kremfløte, 6 eggeplommer og 8 spiseskjer melis.

Pisk krem av kremfløten og stiv eggedosis av eggeplommene og melisen. Bland krem og eggedosis forsiktig og tilsett smakstilsetning. Kjempegodt med daimkuler, sjokoladebiter.. Egentlig alt! Nam, nam!

Gjest Blikkboks
Skrevet

Du kan jo bare la være å servere han is da.

Ja, det kunne jeg sikkert, men nå var jo poenget at jeg skulle lage noe godt som ALLE kunne spise.

Det var jo i hovedsak han jeg skulle lage dette til. Fordi det er jul og jeg har skaffet indigrediensene jeg kan bruke i sverige, fordi det ikke finnes i norge. Og da ville jeg lage det fra bunn av, så han kan spise det også. Det er derfor jeg har ismaskin, så vi kan spise lik dessert innimellom.

Men din dessert hørtes kjempe god ut, men ikke til denne gangen.

Gjest Blikkboks
Skrevet

5 dl kremfløte, 6 eggeplommer og 8 spiseskjer melis.

Pisk krem av kremfløten og stiv eggedosis av eggeplommene og melisen. Bland krem og eggedosis forsiktig og tilsett smakstilsetning. Kjempegodt med daimkuler, sjokoladebiter.. Egentlig alt! Nam, nam!

Tusen takk for svar!

Ha en superduper dag:o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...