boggen Skrevet 7. juni 2001 Del Skrevet 7. juni 2001 Min 10 år gamle sønn har gått med krykker i 3 mnd og har ikke belastet den ene foten i dette tidsrom. (operert inn skrue mellom hoft og lårbein p.g.a utskliding i vekstsonen)Nå har han vært uten krykker i over 1 mnd men halter fremdeles og har vondt diverse plasser oppå, under fotblad eller i hælen eller som i dag under ankelen...det varierer. Jeg antar det er ubrukte muskler som forårsaker dette. Han kjenner ingenting når han ikke står/bruker foten så da er det vel ikke betennelse? Han nekter å ha gymm p.g.a. dette noe han absolutt burde ha hatt. Er dette normalt og vil smertene gå vekk av seg selv?Hva bør vi gjøre? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nimrod Skrevet 8. juni 2001 Del Skrevet 8. juni 2001 hadde jeg vært deg hadde jeg bestilt en time hos NIMI - norsk idrettsmedisinsk institutt. der er de utrolig flinke og kan helt sikkert hjelpe gutten med et opptreningsprogram. det kan jo faktisk hende at guttungen vil få senskader dersom dette ikke blir fikset på. hilsen en med senskader... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 13. juni 2001 Del Skrevet 13. juni 2001 boggen. Dette er nok et vanlig problem etter lang inaktivitet. Uansett vil det ta flere uker får han beveger seg tilnærmet normalt igjen. Det å starte med gym. direkte blir ofte for tøft. La han sykle og svømme, ellers gå det han orker og har lyst til på beina, så kommer nok lysten og evnen til andre aktiviteter av seg selv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.