Gå til innhold

protein

Gjest ida

Anbefalte innlegg

hva er annimalsk protein? hva er fettfatti protein?kan noen gi meg eksempler?

tenkt å kjøpe proteindrikk.noen som har prøvd soyaprotein-tvinlabvegefluel? eller formel 80+10? er disse brae? eller har dere noe andre å annbefale? evt hvor kjøper man disse?

tusen takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annimalsk protein ja:) Du finner det i kjøtt. Og protein inneholder ikke fett.

Formel 80+10 er grei, men dyr(www.athletic-city.no, ta en kikk der). Soyaprot. anbefales ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ida!

Som du sikkert vet, inneholder maten vår energi av tre sorter: protein, karbohydrater og fett. Det finnes mange ulike slag av hver, for eks. ulike slag proteiner.

Animalske proteiner er et samlenavn på de proteinene som kommer fra dyr, oftest de proteiner en finner i kjøtt.

Fettfattige proteiner kan man kalle slikt protein som kommer i følge med lite fett, for eks. kylling uten skinn, mange fiskeslag, eggehvite eller fettfattig proteinpulver kjøpt på boks i helsekostforretning. At en selger kaller sitt protein - produkt fettfattig, sier ikke noe om hvilke proteiner han selger, bare at de kommer i følge med forholdsvis lite fett.

Hva er bra ? Fisk, kjøtt og egg, grove kornprodukt, melk og hvit ost. I et vanlig norsk kosthold er det nok protein for de aller, aller fleste.

Hvis du spiser lite og trener mye, så kan det være greidt å vite at kosten din inneholder stor nok andel og mengde protein, det krever at du noterer hva du spiser og skjekker protein-mengden i en kost-tabell (billig i nærmeste bokhandel). Proteinpulveret forsvarer skjelden sin plass i kostholdet, men det er jo svært enkelt å tilberede, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ksdjfk

HEI IDA!

Hvis du først har bestemt deg for å bruke proteinpulver kan jeg anbefale 80+10 (Multipower). Det siste nye er Whey-protein (myse), men det smaker py og er dyrere. Det påstås at det tas fortere opp i kroppen men, men.....

Husk på at proteinpulver er et TILLEGG til vanlig mat. Proteinrik mat er f.eks. fisk og kjøtt, eggehvitter, melk, ost. Hvis du ønsker proteiner men ikke fett kan du velge mager ost, hvitt kjøtt, tunfisk, torsk etc. Det finnes mye litteratur om kosthold.

LYKKE TIL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI IDA!

Hvis du først har bestemt deg for å bruke proteinpulver kan jeg anbefale 80+10 (Multipower). Det siste nye er Whey-protein (myse), men det smaker py og er dyrere. Det påstås at det tas fortere opp i kroppen men, men.....

Husk på at proteinpulver er et TILLEGG til vanlig mat. Proteinrik mat er f.eks. fisk og kjøtt, eggehvitter, melk, ost. Hvis du ønsker proteiner men ikke fett kan du velge mager ost, hvitt kjøtt, tunfisk, torsk etc. Det finnes mye litteratur om kosthold.

LYKKE TIL!

Njæ... du må ha vært borti noe dårlige wheygreier om du ikke liker smaken.

Selv tror jeg ikke jeg kan komme på noen merker med whey proteiner som smaker mindre godt enn vanlig proteinpulver.

Men jeg er enig i at 80 + 10 er veldig god, kanskje den beste også, men den er litt for dyr spør du meg.

Mye bedre da og f.eks. bestille fra atletic city i trondheim da det både er billig, bra og smaker godt!

Hva har du konkurrert i forresten? Fitness eller bygging?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...