Sofline Skrevet 13. november 2007 Skrevet 13. november 2007 Jeg har ikke duk på salongbordet engang. Skulle jeg hatt duk et sted ville det vært på spisestuebordet, som jeg ikke har. :-) 0 Siter
Sofline Skrevet 13. november 2007 Skrevet 13. november 2007 Et godt tips kan forresten være å samle alle pynteting på ett eller flere steder. Ikke tyve centimeter mellom hver. :-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 13. november 2007 Skrevet 13. november 2007 Minst mulig stæsj! Ut med alt av nips, pynteting og duker! Jeg har duk på salongbordet fordi bordplata er så stygg, men ellers har jeg ingen duker. Teppe på gulvet har jeg heller ikk. Noe jeg synes gir stua et skikkelig løft, er å kjøpe ei pute i en kul farge (f.eks. aubergine, lilla, varm oransje e.l..) til sofaen, lampeskjerm i tilsvarende farge dersom du har ei lita lampe. Du kan også kjøpe f.eks et par stilige, blomsterkrukker og sette oppi en slik grønn "planteball" (kunstig). Sett krukkene sammen i vinduet, på en hylle e.l. Har du bokhylle, så sett bøkene helt ytterst på hylla, slik at de kommer kant i kant med bokhylla. Det er mye penere enn å ha bøkene dytta helt inn i hylla. Utrolig hva slike små endringer egentlig kan gjøre:) Sjekk f.eks. IKEA-katalogen for tips til hva du kan gjøre for en billig penge:) 0 Siter
pekkaline Skrevet 14. november 2007 Forfatter Skrevet 14. november 2007 Minst mulig stæsj! Ut med alt av nips, pynteting og duker! Jeg har duk på salongbordet fordi bordplata er så stygg, men ellers har jeg ingen duker. Teppe på gulvet har jeg heller ikk. Noe jeg synes gir stua et skikkelig løft, er å kjøpe ei pute i en kul farge (f.eks. aubergine, lilla, varm oransje e.l..) til sofaen, lampeskjerm i tilsvarende farge dersom du har ei lita lampe. Du kan også kjøpe f.eks et par stilige, blomsterkrukker og sette oppi en slik grønn "planteball" (kunstig). Sett krukkene sammen i vinduet, på en hylle e.l. Har du bokhylle, så sett bøkene helt ytterst på hylla, slik at de kommer kant i kant med bokhylla. Det er mye penere enn å ha bøkene dytta helt inn i hylla. Utrolig hva slike små endringer egentlig kan gjøre:) Sjekk f.eks. IKEA-katalogen for tips til hva du kan gjøre for en billig penge:) '' Du kan også kjøpe f.eks et par stilige, blomsterkrukker og sette oppi en slik grønn "planteball" (kunstig). Sett krukkene sammen i vinduet, på en hylle e.l.'' Ja! Jeg har sett på slike baller og de er igrunnen flotte ''Har du bokhylle, så sett bøkene helt ytterst på hylla, slik at de kommer kant i kant med bokhylla. '' Har gjort det nå takk Jeg har ingen lampe , jeg har slike kremmerhuslampetter på veggene. De liker jeg godt. Så har jeg en slik mor-datter lampe. Takk for dine tips! 0 Siter
Gjest togli Skrevet 14. november 2007 Skrevet 14. november 2007 '' Du kan også kjøpe f.eks et par stilige, blomsterkrukker og sette oppi en slik grønn "planteball" (kunstig). Sett krukkene sammen i vinduet, på en hylle e.l.'' Ja! Jeg har sett på slike baller og de er igrunnen flotte ''Har du bokhylle, så sett bøkene helt ytterst på hylla, slik at de kommer kant i kant med bokhylla. '' Har gjort det nå takk Jeg har ingen lampe , jeg har slike kremmerhuslampetter på veggene. De liker jeg godt. Så har jeg en slik mor-datter lampe. Takk for dine tips! "Mor-datter-lampe" er.... eh..... ganske "ut" for tiden (siden du ber om råd, så ;-)) Ta deg en tur på IKEA om du bor i nærheten og kjøp deg en annen kul lampe, f.eks. denne: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/20028550 Denne har vi og jeg synes den er kul og gir et koselig lys 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 14. november 2007 Skrevet 14. november 2007 ''Bruker dere duker utenom salongbordet?'' Skjønner ikke spørsmålet! ;-) Du forutsetter jo at man i det minste har duk _der_, men det har jeg KUN til jul! *he he* Men spisestuebordet har som regel duk på seg, rett og slett fordi det benyttes ofte til dette og hint, og for å beskytte det har jeg derfor duk på stort sett hele tiden. ''Men spisestuebordet har som regel duk på seg, rett og slett fordi det benyttes ofte til dette og hint, og for å beskytte det har jeg derfor duk på stort sett hele tiden.'' "Dette og hint" kan dere vel gjøre andre steder enn på spisestuebordet vel? 0 Siter
morsan Skrevet 14. november 2007 Skrevet 14. november 2007 ''Men spisestuebordet har som regel duk på seg, rett og slett fordi det benyttes ofte til dette og hint, og for å beskytte det har jeg derfor duk på stort sett hele tiden.'' "Dette og hint" kan dere vel gjøre andre steder enn på spisestuebordet vel? Dette og hint er i _denne_ sammenheng alle mulige saker som vi ennå ikke har fått lagt på sitt rette sted, men som havner på spisestuebordet i mellomtida! ;-) Typisk slikt som skal ryddes til en annen etasje, eller skolegreier som vi skal se på "snart" eller klær som er brettet med ikke ryddet bort ennå osv osv. Med andre ord: Temmelig usexy!! ;-) 0 Siter
pekkaline Skrevet 14. november 2007 Forfatter Skrevet 14. november 2007 "Mor-datter-lampe" er.... eh..... ganske "ut" for tiden (siden du ber om råd, så ;-)) Ta deg en tur på IKEA om du bor i nærheten og kjøp deg en annen kul lampe, f.eks. denne: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/20028550 Denne har vi og jeg synes den er kul og gir et koselig lys Nå måtte jeg smile Ja den er gammel som alle hauger den jeg har. Vi har ingen taklamper og derfor har jeg beholdt denne.Den gir et sterkt lys ved behov. Den var veldig stilig den lampa du linket til! Men jeg må ha lys...sterkt lys av og til. Takk likevel 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 14. november 2007 Skrevet 14. november 2007 Dette og hint er i _denne_ sammenheng alle mulige saker som vi ennå ikke har fått lagt på sitt rette sted, men som havner på spisestuebordet i mellomtida! ;-) Typisk slikt som skal ryddes til en annen etasje, eller skolegreier som vi skal se på "snart" eller klær som er brettet med ikke ryddet bort ennå osv osv. Med andre ord: Temmelig usexy!! ;-) Sånn gjør eg det også! Du skal nå alltid vri det inn på sex... Her var det tross alt (i utgangspunktet) snakk om noe så uskyldig som bordduker. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 14. november 2007 Skrevet 14. november 2007 Nå måtte jeg smile Ja den er gammel som alle hauger den jeg har. Vi har ingen taklamper og derfor har jeg beholdt denne.Den gir et sterkt lys ved behov. Den var veldig stilig den lampa du linket til! Men jeg må ha lys...sterkt lys av og til. Takk likevel Da kjøper du noen spot-lights og setter dem på toppen av seksjoner (slik at de gir synlig lys, men er usynlige) o.l. Mor-barn-lampe går bare ikke an ;-) Forresten er jeg enig i at den lampa du har gir godt lys 0 Siter
morsan Skrevet 14. november 2007 Skrevet 14. november 2007 Sånn gjør eg det også! Du skal nå alltid vri det inn på sex... Her var det tross alt (i utgangspunktet) snakk om noe så uskyldig som bordduker. Hmmmmm..... kanskje det rett og slett har blitt for lite på meg i det siste, og derfor kommer det ubevisst frem? 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 14. november 2007 Skrevet 14. november 2007 Hmmmmm..... kanskje det rett og slett har blitt for lite på meg i det siste, og derfor kommer det ubevisst frem? Ikkje spør meg. 0 Siter
morsan Skrevet 14. november 2007 Skrevet 14. november 2007 Da kjøper du noen spot-lights og setter dem på toppen av seksjoner (slik at de gir synlig lys, men er usynlige) o.l. Mor-barn-lampe går bare ikke an ;-) Forresten er jeg enig i at den lampa du har gir godt lys Enig at mor&barn-lampe ikke er det helt store, men jeg har det likevel i 'lesekroken' i kjellerstua! ;-) Men jeg må innrømme at selv da jeg kjøpte den tenkte jeg at dette "går an" til nød når det ikke er snakk om "penstua"! ;-) 0 Siter
morsan Skrevet 14. november 2007 Skrevet 14. november 2007 Ikkje spør meg. He he, nei det var bare en generell fundering slengt ut i lufta liksom! ;-) 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 14. november 2007 Skrevet 14. november 2007 He he, nei det var bare en generell fundering slengt ut i lufta liksom! ;-) :-))) 0 Siter
pekkaline Skrevet 14. november 2007 Forfatter Skrevet 14. november 2007 Da kjøper du noen spot-lights og setter dem på toppen av seksjoner (slik at de gir synlig lys, men er usynlige) o.l. Mor-barn-lampe går bare ikke an ;-) Forresten er jeg enig i at den lampa du har gir godt lys Ja det er jo en mulighet med slike spotter. Men det blir vel masse lednings surr..... Skal begynne å se litt hva andre folk lyser opp stua si med jeg 0 Siter
Gjest togli Skrevet 14. november 2007 Skrevet 14. november 2007 Enig at mor&barn-lampe ikke er det helt store, men jeg har det likevel i 'lesekroken' i kjellerstua! ;-) Men jeg må innrømme at selv da jeg kjøpte den tenkte jeg at dette "går an" til nød når det ikke er snakk om "penstua"! ;-) Hehe, tror jeg tenker omtrent som deg ;-) Vi hadde en slik lampe for noen år siden og jeg vurderte sterkt om jeg skulle sette den på loftsstua, men så fant vi ut at vi hadde godt nok lys likevel, så da var det ut med lampa;) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 14. november 2007 Skrevet 14. november 2007 Ja det er jo en mulighet med slike spotter. Men det blir vel masse lednings surr..... Skal begynne å se litt hva andre folk lyser opp stua si med jeg Ledninga slenger du bak seksjonen:) Det kommer selvsagt litt an på om dere har nok kontakter på stua da.. Hos oss har vi plenty. Elektriker-gubben min sørga selvsagt for det når vi bygde huset vårt ;-) 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 16. november 2007 Skrevet 16. november 2007 Minst mulig stæsj! Ut med alt av nips, pynteting og duker! Jeg har duk på salongbordet fordi bordplata er så stygg, men ellers har jeg ingen duker. Teppe på gulvet har jeg heller ikk. Noe jeg synes gir stua et skikkelig løft, er å kjøpe ei pute i en kul farge (f.eks. aubergine, lilla, varm oransje e.l..) til sofaen, lampeskjerm i tilsvarende farge dersom du har ei lita lampe. Du kan også kjøpe f.eks et par stilige, blomsterkrukker og sette oppi en slik grønn "planteball" (kunstig). Sett krukkene sammen i vinduet, på en hylle e.l. Har du bokhylle, så sett bøkene helt ytterst på hylla, slik at de kommer kant i kant med bokhylla. Det er mye penere enn å ha bøkene dytta helt inn i hylla. Utrolig hva slike små endringer egentlig kan gjøre:) Sjekk f.eks. IKEA-katalogen for tips til hva du kan gjøre for en billig penge:) "Har du bokhylle, så sett bøkene helt ytterst på hylla, slik at de kommer kant i kant med bokhylla. Det er mye penere enn å ha bøkene dytta helt inn i hylla. Utrolig hva slike små endringer egentlig kan gjøre:)" Enig! Mannen min ligger i sofaen og dytter bøkene innover med tærne. Jæ...irriterende:) Han skaper så mye unødvendig ektraarbeid for meg. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 16. november 2007 Skrevet 16. november 2007 "Har du bokhylle, så sett bøkene helt ytterst på hylla, slik at de kommer kant i kant med bokhylla. Det er mye penere enn å ha bøkene dytta helt inn i hylla. Utrolig hva slike små endringer egentlig kan gjøre:)" Enig! Mannen min ligger i sofaen og dytter bøkene innover med tærne. Jæ...irriterende:) Han skaper så mye unødvendig ektraarbeid for meg. Synes det er penest at de er ca. 2,5 cm. inn i hyllen, jeg :-). 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.