Gå til innhold

Venezuela / Isla Margarita

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har vært der med små barn? Folkehelseinstituttet anbefalte på det sterkeste at vi ikke eiser dit, da det er stor fare for sykdom, og et nærmest ikke-fungerende helsevesen...Noen erfaringer?

Skrevet

Ungene var 11 år, 8 år og 6 måneder da vi var der. Nødvendige vaksiner må ta`s.

Jeg rådførte meg med en lege på sykehuset før vi dro, fordi vesla hadde vært syk og innlagt. Han ga grønt lys.

Vær oppmersom på den drepende varmen . Ikke utsett ungene for sol lenge om gangen. Vær på stranden -toppen- en halvtime de første dagene og bruk høy faktor. La ungene bruke solhatt.Jeg advarer deg på det sterkeste mot sola. Den er farlig.

Bor dere i første etasje, kan også myggen være svært plagsom. Myggnettig over senga og vogna er et must for helt små barn.

Vi måtte skifte hotell for å komme opp i høyden og for å slippe mygg og andre innsekter. Sørg for hotellrom med kjøleskap. Man skal ikke ta som en selvfølge at man får det. Vi kom først til et hotellrom som ikke hadde det, men vi fikk satt inn et kjøleskap så fort vi klaget.

Vær også oppmerksom på løsbikkjer. De kan virke skremmende og aggresive. Ikke se på dem, men gå rolig videre.

Husk å ta med en stor termos. Kok vannet godt, fyll opp i termosen, så har du alt klart om barnet er så lite at det spiser grøt eller drikker flaskemelk.

Ikke gå ute om kvelden. Det er stor kriminalitet har jeg hørt, selv om vi ikke merket så mye til det.

Ta med bilsete til barna. Ingen taxier har det.

Søppelet flyter overalt. Det er en del fattigdom og mye tigging. Strendene vil ta pusten fra deg. Det er ubeskrivelig vakkert.

Borsett fra frokosten med med mye deilig fersk frukt, er ikke maten forøvrig imponerende. Men de har Mc Donalds, noe ungene våre satte stor pris på når de ble lei av å få noe de ikke likte:o)

Vær også oppmerksom på at dere kan oppleve kranglende taxisjåfører. Alle vil ha dere inn i bilen og tjene penger på dere.

For å være ærlig, tror jeg det er andre steder som er tryggere å dra til med små barn. Vi var der en hel måned og hadde en kjempefin tur som ungene snakker mye om, men man skal være forsiktig og man kan ikke være naiv og stole for mye på folk.

Skrevet

Ungene var 11 år, 8 år og 6 måneder da vi var der. Nødvendige vaksiner må ta`s.

Jeg rådførte meg med en lege på sykehuset før vi dro, fordi vesla hadde vært syk og innlagt. Han ga grønt lys.

Vær oppmersom på den drepende varmen . Ikke utsett ungene for sol lenge om gangen. Vær på stranden -toppen- en halvtime de første dagene og bruk høy faktor. La ungene bruke solhatt.Jeg advarer deg på det sterkeste mot sola. Den er farlig.

Bor dere i første etasje, kan også myggen være svært plagsom. Myggnettig over senga og vogna er et must for helt små barn.

Vi måtte skifte hotell for å komme opp i høyden og for å slippe mygg og andre innsekter. Sørg for hotellrom med kjøleskap. Man skal ikke ta som en selvfølge at man får det. Vi kom først til et hotellrom som ikke hadde det, men vi fikk satt inn et kjøleskap så fort vi klaget.

Vær også oppmerksom på løsbikkjer. De kan virke skremmende og aggresive. Ikke se på dem, men gå rolig videre.

Husk å ta med en stor termos. Kok vannet godt, fyll opp i termosen, så har du alt klart om barnet er så lite at det spiser grøt eller drikker flaskemelk.

Ikke gå ute om kvelden. Det er stor kriminalitet har jeg hørt, selv om vi ikke merket så mye til det.

Ta med bilsete til barna. Ingen taxier har det.

Søppelet flyter overalt. Det er en del fattigdom og mye tigging. Strendene vil ta pusten fra deg. Det er ubeskrivelig vakkert.

Borsett fra frokosten med med mye deilig fersk frukt, er ikke maten forøvrig imponerende. Men de har Mc Donalds, noe ungene våre satte stor pris på når de ble lei av å få noe de ikke likte:o)

Vær også oppmerksom på at dere kan oppleve kranglende taxisjåfører. Alle vil ha dere inn i bilen og tjene penger på dere.

For å være ærlig, tror jeg det er andre steder som er tryggere å dra til med små barn. Vi var der en hel måned og hadde en kjempefin tur som ungene snakker mye om, men man skal være forsiktig og man kan ikke være naiv og stole for mye på folk.

Fargerik og spennende beskrivelse - skjønner dette ikke passer for alle, ja :-).

Skrevet

Fargerik og spennende beskrivelse - skjønner dette ikke passer for alle, ja :-).

Men nå beskrev jeg det verste:) Jeg har ikke beskrevet alle de flotte opplevelsene og de var det mange av:)

Skrevet

Et av de stedene jeg ikke kan tenke meg å dra igjen. Ville ikke tatt med unger! Åpenlys prostitusjon. På stranda også. Ikke sett sykehuset, men jeg så ambulansen. Den vil du ikke være med i. Rusten og fæl, kjørte så sakte at den ble forbikjørt av bussen når den var under utrykning.

Var der bare en dag, bare så det er sagt. Mulig du vil oppleve noe helt annet.

Skrevet

Men nå beskrev jeg det verste:) Jeg har ikke beskrevet alle de flotte opplevelsene og de var det mange av:)

Tusen takk for svar:) Våres barn er 2,5 år og 10 mnd når vi reiser, så vi får håpe det går bra:)

Skrevet

Et av de stedene jeg ikke kan tenke meg å dra igjen. Ville ikke tatt med unger! Åpenlys prostitusjon. På stranda også. Ikke sett sykehuset, men jeg så ambulansen. Den vil du ikke være med i. Rusten og fæl, kjørte så sakte at den ble forbikjørt av bussen når den var under utrykning.

Var der bare en dag, bare så det er sagt. Mulig du vil oppleve noe helt annet.

Mulig jeg er blind, men jeg så ikke tegn til prostiturte hverken på stranda eller andre steder og jeg var der i en måned. I Oslo er det langt verre.

Skrevet

Mulig jeg er blind, men jeg så ikke tegn til prostiturte hverken på stranda eller andre steder og jeg var der i en måned. I Oslo er det langt verre.

Var skikkelig ille der jeg var. En som gikk og prøvde selge en jevnaldrende jente til noen danske gutter bl.a. De sa ikke nei takk, de sa "kanskje i morgen". Fy f***! Og sanitærhygiene var .... Har vært mange steder, men da er ikke maten 2 meter fra den stinkende doen.

Men som sagt, jeg så bare litt :-)

Skrevet

Var skikkelig ille der jeg var. En som gikk og prøvde selge en jevnaldrende jente til noen danske gutter bl.a. De sa ikke nei takk, de sa "kanskje i morgen". Fy f***! Og sanitærhygiene var .... Har vært mange steder, men da er ikke maten 2 meter fra den stinkende doen.

Men som sagt, jeg så bare litt :-)

Ok, jeg opplevde ikke dette og vi bodde på hotell med gode sanitære forhold.

• 2 måneder senere...
Skrevet

Vi var der for 10 år siden. Vi bodde på et hotell med små "hytter" slik at alle var på bakkeplan. Vi var i påsken og som en annen sa her så var sola utrolig varm. Vi lå helst under parasoller eller i bassenget og da var det fint! Vi ble solbrente raskt og brukte HØY faktor i solen. Drikk mye vann.

På hotellet var det ansatt endel ungdomer som var aktive med oss (vi var ca 18 og søstera vår 8) og mindre unger. De hadde show, underholdt på dagtid, startet volleyball osv. Vi ble så godt kjent med dem at vi var med dem på et lokalt diskotek etter at far hadde "godkjent" at de passet godt nok på oss!

I byen var var mye søppel. Men det var mye ukjente lukter og lyder, utrolig spennende for oss som kun hadde vært i syden! Helt anderledes enn vi var vant med. Maten var vi ikke så imponert over men med pizza og mcdonald gikk det bra. Man finner flotte ("dyre") kjøpesenter og småbutikker.

Vi var 14 dager og holdt oss mest på hotellet, i "byen" og på stranden. Stranden yret av liv på ettermiddagen. De voksne holdt seg i skyggen i trærne og barna sprang rundt i vannet uten tilsyn. For noen nydelige småbarn de har der borte! De fleste av dem var så utrolig søte med svære knallbrune øyne!

Vi fikk oppleve svært så hyggelige "innfødte". De var lette å snakke med og utrolig koselige. Far vår er godt reisevant så han holdt oss nok unna de verste miljøene! Vi har bare gode opplevelser av turen. Vi var på marked og alt var helt uvant det vi er vant med.

Husker ikke vi var plaget av mygg men vi fikk beskjed om å IKKE slå av aircondition selv om det ble kaldt på natten, da kom det småkryp inn gjennom denne. Ikke kunne vi kaste dopapir i toalettet heller, da gikk det tett.

Et tips! Kjøp dobbel hengekøye å ta med hjem!!!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...