Gjest Wita Skrevet 16. november 2007 Skrevet 16. november 2007 I see! Fredagskveldene er jeg glad dersom jeg holder meg våken til Sopranos (når det gikk), klarte det nesten aldri! mvh Jeg aner nesten ikke hva som foregår på Tv lenger. Skal prøve å se litt på Tv i helga. Kom hjem og mannen begynner og mase om at vi er bedt bort i morgenkveld, men ikke søren. Nå streiker jeg. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 16. november 2007 Skrevet 16. november 2007 Storebror er på overnattingsbesøk i dag, så Lillesøster og jeg har kost oss med reker til middag. Hun var helt konge på å skrelle og skålte storfornøyd med vinglasset sitt (med isvann) "Skål for å spise reker!" Nå leker hun mens jeg slapper av litt før barnetv, så skal jeg ha meg et glass vin når hun er i seng. I morra skal vi til frisøren og kjøpe vinterjakke, og så hente Storebror. Og så skal vi vel være ute et par timer hvis været er ok. Søndag har vi ryddedugnad på formiddagen, så skal vi bake boller og invitere tante, onkel og den lille fetteren på kaffe. Rolig barnehelg på meg, altså. 0 Siter
tonie Skrevet 16. november 2007 Skrevet 16. november 2007 Hjemmekos i kveld, få med åpningen av to utstillinger i morgen. Ellers ingenting planlagt. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 16. november 2007 Skrevet 16. november 2007 Hjemmekos i kveld, få med åpningen av to utstillinger i morgen. Ellers ingenting planlagt. Hvilke utstillinger, fortell...? 0 Siter
Gjest mij Skrevet 16. november 2007 Skrevet 16. november 2007 Skulle ut på byen i kveld, men.... lufta gikk fullstendig ut av meg, så her sitter jeg.. :-( 0 Siter
meg__123! Skrevet 16. november 2007 Skrevet 16. november 2007 Idag natt skal jeg hente typen min fra fest. Imorgen skal vi i bursdag til moren hans,, og søndag skal vi til tanta og onkelen min. Ellers blir det å slappe av 0 Siter
tonie Skrevet 16. november 2007 Skrevet 16. november 2007 Hvilke utstillinger, fortell...? To kunstnerverksteder her har jobbet med samme tema i høst. Vernissage hos begge morgen. Maleri, glasskunst, skulptur, grafikk, foto,tekstil med mer. Jeg gleder meg:) 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 17. november 2007 Skrevet 17. november 2007 To kunstnerverksteder her har jobbet med samme tema i høst. Vernissage hos begge morgen. Maleri, glasskunst, skulptur, grafikk, foto,tekstil med mer. Jeg gleder meg:) Du er heldig som bor ett sted der det er muligheter for å gå på utstillinger, sånn sett er det en bakdel å bo ute i "ødemarka". Er du litt kunstner sjøl også? ''Vernissage'' Hmmm..Høres fransk ut, du skal vel drikke Champagne (IKKJE Sjampanje) også da, kan eg tenke meg... 0 Siter
tonie Skrevet 17. november 2007 Skrevet 17. november 2007 Du er heldig som bor ett sted der det er muligheter for å gå på utstillinger, sånn sett er det en bakdel å bo ute i "ødemarka". Er du litt kunstner sjøl også? ''Vernissage'' Hmmm..Høres fransk ut, du skal vel drikke Champagne (IKKJE Sjampanje) også da, kan eg tenke meg... I _ødemarka_ er det kanskje ikke det helt store kunst-og kulturtilbudet, men de fleste småsteder med respekt for seg selv pleier å sørge for at det finns _noe_. Du får dra i gang noe du, da. Du er fotograf, er du ikke? "Er du litt kunstner sjøl også?" Ja, jeg jobber med kunst. Ikke noe champagne på meg i dag. Jeg skal ha med meg sønnen min, så da kjører jeg alkoholfritt:) 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 17. november 2007 Skrevet 17. november 2007 I _ødemarka_ er det kanskje ikke det helt store kunst-og kulturtilbudet, men de fleste småsteder med respekt for seg selv pleier å sørge for at det finns _noe_. Du får dra i gang noe du, da. Du er fotograf, er du ikke? "Er du litt kunstner sjøl også?" Ja, jeg jobber med kunst. Ikke noe champagne på meg i dag. Jeg skal ha med meg sønnen min, så da kjører jeg alkoholfritt:) Joda, det er kunstlag her, men kunst og kulturtilbudet er ikkje akkurat "pulserende" her, mye takka være diverse diverse politikere, rådmenn og ordførere som tror kultur er det samme som korps og fotball...! Vi _hadde_ en veldig god kultursjef her som virkelig gikk i bresjen for å stimulere kulturlivet, men han døde desverre, og etterpå sørga kulturanalfabetene i kommunen for å legge ned kultursjef stillingen. Og etter den tid har de rasert hele kultursektoren, med å stadig vekk kutte i kulturbudsjetttet hver gang det skal spares penger. Men eg har (i lag med andre) hatt egne utstillinger her. :-) Vi hadde faktisk (eg og en kamerat) 1000 besøkende på en stor fotoutstilling i 20007, deriblandt Kristin Halvorsen... Lever lenge på den, men no er det visst noe på gang igjen... Ps! Fornuftig å kjøre alkoholfritt når du har guttungen med. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 17. november 2007 Skrevet 17. november 2007 Joda, det er kunstlag her, men kunst og kulturtilbudet er ikkje akkurat "pulserende" her, mye takka være diverse diverse politikere, rådmenn og ordførere som tror kultur er det samme som korps og fotball...! Vi _hadde_ en veldig god kultursjef her som virkelig gikk i bresjen for å stimulere kulturlivet, men han døde desverre, og etterpå sørga kulturanalfabetene i kommunen for å legge ned kultursjef stillingen. Og etter den tid har de rasert hele kultursektoren, med å stadig vekk kutte i kulturbudsjetttet hver gang det skal spares penger. Men eg har (i lag med andre) hatt egne utstillinger her. :-) Vi hadde faktisk (eg og en kamerat) 1000 besøkende på en stor fotoutstilling i 20007, deriblandt Kristin Halvorsen... Lever lenge på den, men no er det visst noe på gang igjen... Ps! Fornuftig å kjøre alkoholfritt når du har guttungen med. 2003 ikkje 2007. Det blei fatisk sendt ett lengre innslag på kveldsnytt fra utstillinga vår, tror det var samme dagen eller dagen etter (1 eller 2 mai 2003). Da såg vi lyst på det... 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 17. november 2007 Skrevet 17. november 2007 Så koselig, det skal dattera mi også, sitt første.... Ha det hyggelig da. Takk det var veldig hyggelig og god mat :-) 0 Siter
tonie Skrevet 17. november 2007 Skrevet 17. november 2007 Joda, det er kunstlag her, men kunst og kulturtilbudet er ikkje akkurat "pulserende" her, mye takka være diverse diverse politikere, rådmenn og ordførere som tror kultur er det samme som korps og fotball...! Vi _hadde_ en veldig god kultursjef her som virkelig gikk i bresjen for å stimulere kulturlivet, men han døde desverre, og etterpå sørga kulturanalfabetene i kommunen for å legge ned kultursjef stillingen. Og etter den tid har de rasert hele kultursektoren, med å stadig vekk kutte i kulturbudsjetttet hver gang det skal spares penger. Men eg har (i lag med andre) hatt egne utstillinger her. :-) Vi hadde faktisk (eg og en kamerat) 1000 besøkende på en stor fotoutstilling i 20007, deriblandt Kristin Halvorsen... Lever lenge på den, men no er det visst noe på gang igjen... Ps! Fornuftig å kjøre alkoholfritt når du har guttungen med. Så de la like godt ned hele kultursjefstillingen? Hva skal man si? De har nok ikke helt forstått hvor mye et rikt kulturtilbud kan bety for en kommune. Her jeg bor har de skjønt det. Det satses friskt, og belønningen kommer i form av tilflytting og skattekroner. Du skulle ikke tatt skrittet over i politikernes rekker, da? Det høres ut som det trengs nytt blod inn der borte. Du, vet du hva den forgrymmades ungen gjorde på vernissagen? Under en liten pause i åpningstalen kommer det (med lys og klar stemme) fra min håpefulle: du mamma, han der har jammen mistet mye hår! ALLE fikk det med seg, inkludert han med håret. Han så ikke veldig fornøyd ut heller, forståelig nok. Hjelpes, jeg trodde jeg skulle dø...Han får ikke bli med på sånt før det har gått minst ti år. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 17. november 2007 Skrevet 17. november 2007 Så de la like godt ned hele kultursjefstillingen? Hva skal man si? De har nok ikke helt forstått hvor mye et rikt kulturtilbud kan bety for en kommune. Her jeg bor har de skjønt det. Det satses friskt, og belønningen kommer i form av tilflytting og skattekroner. Du skulle ikke tatt skrittet over i politikernes rekker, da? Det høres ut som det trengs nytt blod inn der borte. Du, vet du hva den forgrymmades ungen gjorde på vernissagen? Under en liten pause i åpningstalen kommer det (med lys og klar stemme) fra min håpefulle: du mamma, han der har jammen mistet mye hår! ALLE fikk det med seg, inkludert han med håret. Han så ikke veldig fornøyd ut heller, forståelig nok. Hjelpes, jeg trodde jeg skulle dø...Han får ikke bli med på sånt før det har gått minst ti år. Hahahaha! Bra kid. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 18. november 2007 Skrevet 18. november 2007 Så de la like godt ned hele kultursjefstillingen? Hva skal man si? De har nok ikke helt forstått hvor mye et rikt kulturtilbud kan bety for en kommune. Her jeg bor har de skjønt det. Det satses friskt, og belønningen kommer i form av tilflytting og skattekroner. Du skulle ikke tatt skrittet over i politikernes rekker, da? Det høres ut som det trengs nytt blod inn der borte. Du, vet du hva den forgrymmades ungen gjorde på vernissagen? Under en liten pause i åpningstalen kommer det (med lys og klar stemme) fra min håpefulle: du mamma, han der har jammen mistet mye hår! ALLE fikk det med seg, inkludert han med håret. Han så ikke veldig fornøyd ut heller, forståelig nok. Hjelpes, jeg trodde jeg skulle dø...Han får ikke bli med på sånt før det har gått minst ti år. Ja, de la ned hele kultursjefstillingen. Og det begynner å bli mange år siden no, tror det må være sånn ca. 6 år siden, for han åpna ei fotoutstilling for oss i 2001 (og da var han ihvertfall i live). Nei, eg er nok for sta og egen til å bli politiker, hadde de svingt med partipisken ovenfor meg så hadde eg slått igjen med en gang! :-) ''Du, vet du hva den forgrymmades ungen gjorde på vernissagen? Under en liten pause i åpningstalen kommer det (med lys og klar stemme) fra min håpefulle: du mamma, han der har jammen mistet mye hår! ALLE fikk det med seg, inkludert han med håret. Han så ikke veldig fornøyd ut heller, forståelig nok. Hjelpes, jeg trodde jeg skulle dø...Han får ikke bli med på sånt før det har gått minst ti år.'' Det der hadde "han med håret" bare godt av, han hørtes ut som en treiging uten sjølironi! Får vi se "seansen" på Youtube? *lol* 0 Siter
tonie Skrevet 18. november 2007 Skrevet 18. november 2007 Ja, de la ned hele kultursjefstillingen. Og det begynner å bli mange år siden no, tror det må være sånn ca. 6 år siden, for han åpna ei fotoutstilling for oss i 2001 (og da var han ihvertfall i live). Nei, eg er nok for sta og egen til å bli politiker, hadde de svingt med partipisken ovenfor meg så hadde eg slått igjen med en gang! :-) ''Du, vet du hva den forgrymmades ungen gjorde på vernissagen? Under en liten pause i åpningstalen kommer det (med lys og klar stemme) fra min håpefulle: du mamma, han der har jammen mistet mye hår! ALLE fikk det med seg, inkludert han med håret. Han så ikke veldig fornøyd ut heller, forståelig nok. Hjelpes, jeg trodde jeg skulle dø...Han får ikke bli med på sånt før det har gått minst ti år.'' Det der hadde "han med håret" bare godt av, han hørtes ut som en treiging uten sjølironi! Får vi se "seansen" på Youtube? *lol* "... for han åpna ei fotoutstilling for oss i 2001 (og da var han ihvertfall i live)." Hehe, ja det vil jeg tro. Er det lov å spørre hvorfor denne utstillingen deres fikk så mye oppmerksomhet? Nrk og Kristin Halvorsen, da mistenker jeg at det har vært noe utenom det vanlige. Tror jeg dropper YouTube. Da tar han vel helt av, lille spetakkelet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.