Gjest pærebrus875 Skrevet 16. november 2007 Skrevet 16. november 2007 Jeg har vel ca en 10-15 ulike mapper med ulike sjangre, goth rock, heavy metal, hard rock og rolig rock, indie, techno, country, rap, r'n'b, og liker det jeg har liggende ( jeg har ikke verdens største diskplass så jeg laster ned et album, og sletter de sangene jeg ikke syntes var så bra likevel, derfor er det kun musikk jeg LIKER liggende her, ikke bare musikk jeg har fordi det er "kult" osv) En venn kaller meg "syk i huet" fordi jeg har så utrolig mye rart, og finner stadig nye sjangre jeg vil finne musikk fra og høre på. (nettet er jo en stor kilde både til hvilke sjangre som finnes og gratis musikk ;-).) Ved hjelp av www.allmusic.com så finner jeg også ut hvilke sjangre favorittartistene mine spiller og artister som har lignende stil, har funnet et par geniale grupper slik! Er det flere som meg der ute som har "litt av alt"? Eller er jeg en sjelden rase ? 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 16. november 2007 Skrevet 16. november 2007 Eg følger ikkje med på diverse musikk-genre innen pop og rock-kulturen, er blitt for gammal til det. Det finnes noe bra innenfor de fleste "båsene", eg liker både "Country & Western" for å si det litt vidt! :-) Fra Opera til Heavy Metal... 0 Siter
birdie Skrevet 16. november 2007 Skrevet 16. november 2007 Jeg tok nettopp en test på min "eklektiske" musikksmak, og fikk toppscore etter de kriteriene som var gitt. Synes det er artig å høre på ulike typer musikk alt etter hvilket humør jeg er i. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 16. november 2007 Skrevet 16. november 2007 Jeg tok nettopp en test på min "eklektiske" musikksmak, og fikk toppscore etter de kriteriene som var gitt. Synes det er artig å høre på ulike typer musikk alt etter hvilket humør jeg er i. ''eklektiske'' Hei "gamle ørn" ! :-) Eklektiske, er ett ord eg har hørt før men nå ringer det ingen bjelle om du skjønner... Hva betyr det? 0 Siter
Gjest Silver Fairy Skrevet 16. november 2007 Skrevet 16. november 2007 Du er ikke alene. Jeg hører like gjerne på opera som soul eller metal. Hva jeg hører på kommer an på hvilket humør jeg er i. Det eneste jeg styrer unna er danseband og country. 0 Siter
Gjest pærebrus875 Skrevet 16. november 2007 Skrevet 16. november 2007 Jeg tok nettopp en test på min "eklektiske" musikksmak, og fikk toppscore etter de kriteriene som var gitt. Synes det er artig å høre på ulike typer musikk alt etter hvilket humør jeg er i. har du link til test? vet jeg har funnet noen tester her og der som liksom skal teste hvilken sjanger jeg liker best... veeel... litt vanskelig å putte meg i bås der ja! Går forresten på "tilfeldig/random" her, elsker winamp og at den funksjonen finnes (så vidt jeg vet har nå også media player fått denne funksjonen men jeg har ikke brukt på maange år så). Så da spilles alt jeg har i lista i tilfeldig rekkefølge, noe som fører til at mye "rart" dukker opp... som ikke helt passer inn . Men sorterte nylig musikken etter sjanger (før lå alt "kasta" sammen i ei mappe) for å prøve å få litt orden. Foretrekker helt klart elektronisk musikk når jeg har migrene f eks, pga det banker både i hodet og utenfor Av en eller annen grunn føler jeg meg bedre da... og så klart hardrock/metall når jeg er sur. Bråke-skrike musikk er fint da. 0 Siter
Gjest pærebrus875 Skrevet 16. november 2007 Skrevet 16. november 2007 Du er ikke alene. Jeg hører like gjerne på opera som soul eller metal. Hva jeg hører på kommer an på hvilket humør jeg er i. Det eneste jeg styrer unna er danseband og country. Morsomt jeg sa det samme for et år siden! Hater fortsatt danseband, heldigvis gjør typen også det . Men jeg fant ut at noe country går an, f eks big & rich og johnny cash. Så da måtte jeg nesten ha en mappe for det også! 0 Siter
birdie Skrevet 16. november 2007 Skrevet 16. november 2007 ''eklektiske'' Hei "gamle ørn" ! :-) Eklektiske, er ett ord eg har hørt før men nå ringer det ingen bjelle om du skjønner... Hva betyr det? Hm, utvelgende, prøvende står det direkte forklart i ordboka. Det betyr vel at man henter impulser fra ulike genre og kilder, slik ordet blir brukt innenfor kultur/musikk. 0 Siter
birdie Skrevet 16. november 2007 Skrevet 16. november 2007 har du link til test? vet jeg har funnet noen tester her og der som liksom skal teste hvilken sjanger jeg liker best... veeel... litt vanskelig å putte meg i bås der ja! Går forresten på "tilfeldig/random" her, elsker winamp og at den funksjonen finnes (så vidt jeg vet har nå også media player fått denne funksjonen men jeg har ikke brukt på maange år så). Så da spilles alt jeg har i lista i tilfeldig rekkefølge, noe som fører til at mye "rart" dukker opp... som ikke helt passer inn . Men sorterte nylig musikken etter sjanger (før lå alt "kasta" sammen i ei mappe) for å prøve å få litt orden. Foretrekker helt klart elektronisk musikk når jeg har migrene f eks, pga det banker både i hodet og utenfor Av en eller annen grunn føler jeg meg bedre da... og så klart hardrock/metall når jeg er sur. Bråke-skrike musikk er fint da. Jeg bruker last.fm og da "scrobbles" alt jeg hører på winampen over til et nettsted på min profil. Ut fra dette dannes topplister over hvilke artister og enkeltlåter jeg hører på. På nettstedet har musikkartistene også egen side, og basert på brukernes "tagging" av musikken deres vil det oppstå en lignende-artister-liste på denne sida (topp for utforsking av ukjente artister!). Testen gikk ut på å ta mine topp 20 artister, gå til hver av disses profil, notere ned de første 8 lignende artistene, deretter ta vekk eventuelle duplikater og til slutt legge sammen antall artister. Jeg fikk 158 poeng, med andre ord var det ikke mange duplikater! 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 16. november 2007 Skrevet 16. november 2007 Hm, utvelgende, prøvende står det direkte forklart i ordboka. Det betyr vel at man henter impulser fra ulike genre og kilder, slik ordet blir brukt innenfor kultur/musikk. Sånn musikksmak har eg og! 0 Siter
birdie Skrevet 16. november 2007 Skrevet 16. november 2007 Morsomt jeg sa det samme for et år siden! Hater fortsatt danseband, heldigvis gjør typen også det . Men jeg fant ut at noe country går an, f eks big & rich og johnny cash. Så da måtte jeg nesten ha en mappe for det også! Brandi Carlile går vel også under (alternativ) country, hun er slett ikke verst å ha i bakgrunnen når man jobber. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 16. november 2007 Skrevet 16. november 2007 Brandi Carlile går vel også under (alternativ) country, hun er slett ikke verst å ha i bakgrunnen når man jobber. Nanci Griffith (Little Love Affairs) og Emmylou Harris er mine (kvinnelige) Country favoritter. 0 Siter
Gjest Silver Fairy Skrevet 16. november 2007 Skrevet 16. november 2007 Morsomt jeg sa det samme for et år siden! Hater fortsatt danseband, heldigvis gjør typen også det . Men jeg fant ut at noe country går an, f eks big & rich og johnny cash. Så da måtte jeg nesten ha en mappe for det også! Joda noe country går an. Mange fine ballader som man ikke tenker er country f.eks. Men utenom balladene så fenger det ikke noe særlig hos meg. En annen ting, jeg klarer ikke å ha på random på winampen min, da kommer musikken helt feil! Hehe.. Så her lages det nye spilleliste nesten daglig. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 16. november 2007 Skrevet 16. november 2007 Nope, du er ikke aleine. Platesamlinga mi inneholder alt fra Verdi, Mozart og Bach til singalesisk rap, Madonna, og Iron Maiden, for å nevne noen av ytterpunktene. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.