Gå til innhold

Posten har mistet pakkesendingen min:-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er medlem i bokklubben og hadde en bok jeg ønsket å levere tilbake fordi jeg glemte å avbestille. 2 måneder senere får jeg purring p å ikke ha betalt denne boken. Kontakter posten som forsøker å søke etter boken. Får så brev et par uker senere om at det desverre ikke var mulig å finne den savnede sendingen og at de beklager at postsendingen min ikke er kommet frem..Videre sier de at det ikke kan bevises at det er postens skyld og at de derfor ikke vil bidra med noen form for erstatning...

Jeg er måløs. Bokklubben kaster ballen til posten og posten kaster ballen tilbake til meg. Dette kan vel ikke være mitt ansvar? Jeg er jo bare en uskyldig kunde for deres rot.. Noen som har vært i eller har kjennskap til lignende situasjoner og som vet hva jeg skal gjøre? Nekter å betale for noe jeg ikke har fått eller er skyld i...

Skrevet

Synes det var rart at bokklubben ikke gir seg på det, de erfaringene jeg har med lignende tilfeller tilsier at de ikke en gang legger ut i en diskusjon når man som kunde forteller hva som har skjedd. Prøve å ringe en gang til og se om du treffer en litt mer medgjørlig kundekonsulent?

Skrevet

Hvis du sender uten forsikring eller sporing, så er det ditt ansvar. Hvis du har det, så skal du vel ha erstatning...

Skrevet

Sendte du boken som pakke eller brev? Brev går ikke an å spore.

Returnerte du boken uten at du sendte med returseddel eller annet papir? Da kan bokklubben ha fått boken, men de visste ikke hvem de skulle sende penger til.

Der jeg jobber, kommer det mange vanskelig/umulig-å-identifisere-pakker i retur fra kunder som tror at de er vår eneste kunde, slik at vi ikke trenger noen referanse.

Skrevet

Synes det er rart at det skal være så vanskelig. Det samme skjedde med meg en gang også - jeg kontaktet ikke posten, men bokklubben. Fortalte at jeg hadde returnert boke. OK, sier damen, da noterer jeg på "kunden sier boken er returnert" (eller noe slik, husker ikke ordrett) - de har tydelig en slags egen avkryssing på dette, og jeg har ikke sett noe til videre purringer...

Skrevet

Jeg har vært i samme situasjon. Hvis pakken er sendt som pakke og ikke som brev (dvs. den har fått et pakkenummer og skal kunne spores), er det Posten som har ansvaret. Posten utbetaler imidlertid ikke erstatning til mottaker, så det er bokklubben, dvs. avsenderen, som må søke om erstatning. Du har med andre ord ikke noe å gjøre. Ikke betal og ikke gi deg!

Skrevet

Her leste jeg visst altfor fort. Det er så derfor deg som har ansvaret for å søke om erstatning hvis pakken ble sendt som pakke. Ble den ikke det er det ikke så mye annet å gjøre enn å betale.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...