Gjest Justini Skrevet 16. november 2007 Skrevet 16. november 2007 Er medlem i bokklubben og hadde en bok jeg ønsket å levere tilbake fordi jeg glemte å avbestille. 2 måneder senere får jeg purring p å ikke ha betalt denne boken. Kontakter posten som forsøker å søke etter boken. Får så brev et par uker senere om at det desverre ikke var mulig å finne den savnede sendingen og at de beklager at postsendingen min ikke er kommet frem..Videre sier de at det ikke kan bevises at det er postens skyld og at de derfor ikke vil bidra med noen form for erstatning... Jeg er måløs. Bokklubben kaster ballen til posten og posten kaster ballen tilbake til meg. Dette kan vel ikke være mitt ansvar? Jeg er jo bare en uskyldig kunde for deres rot.. Noen som har vært i eller har kjennskap til lignende situasjoner og som vet hva jeg skal gjøre? Nekter å betale for noe jeg ikke har fått eller er skyld i... 0 Siter
Gjest pærebrus875 Skrevet 16. november 2007 Skrevet 16. november 2007 Kontakt forbrukerombudet. De kan ihvertfall bidra med hvem som er "skyldig" i følge loven. http://www.forbrukerombudet.no/ 0 Siter
birdie Skrevet 16. november 2007 Skrevet 16. november 2007 Synes det var rart at bokklubben ikke gir seg på det, de erfaringene jeg har med lignende tilfeller tilsier at de ikke en gang legger ut i en diskusjon når man som kunde forteller hva som har skjedd. Prøve å ringe en gang til og se om du treffer en litt mer medgjørlig kundekonsulent? 0 Siter
Åsemor Skrevet 16. november 2007 Skrevet 16. november 2007 Hvis du sender uten forsikring eller sporing, så er det ditt ansvar. Hvis du har det, så skal du vel ha erstatning... 0 Siter
fresja Skrevet 16. november 2007 Skrevet 16. november 2007 Sendte du boken som pakke eller brev? Brev går ikke an å spore. Returnerte du boken uten at du sendte med returseddel eller annet papir? Da kan bokklubben ha fått boken, men de visste ikke hvem de skulle sende penger til. Der jeg jobber, kommer det mange vanskelig/umulig-å-identifisere-pakker i retur fra kunder som tror at de er vår eneste kunde, slik at vi ikke trenger noen referanse. 0 Siter
Bookworm Skrevet 16. november 2007 Skrevet 16. november 2007 Synes det er rart at det skal være så vanskelig. Det samme skjedde med meg en gang også - jeg kontaktet ikke posten, men bokklubben. Fortalte at jeg hadde returnert boke. OK, sier damen, da noterer jeg på "kunden sier boken er returnert" (eller noe slik, husker ikke ordrett) - de har tydelig en slags egen avkryssing på dette, og jeg har ikke sett noe til videre purringer... 0 Siter
Sofline Skrevet 18. november 2007 Skrevet 18. november 2007 Jeg har vært i samme situasjon. Hvis pakken er sendt som pakke og ikke som brev (dvs. den har fått et pakkenummer og skal kunne spores), er det Posten som har ansvaret. Posten utbetaler imidlertid ikke erstatning til mottaker, så det er bokklubben, dvs. avsenderen, som må søke om erstatning. Du har med andre ord ikke noe å gjøre. Ikke betal og ikke gi deg! 0 Siter
Sofline Skrevet 18. november 2007 Skrevet 18. november 2007 Her leste jeg visst altfor fort. Det er så derfor deg som har ansvaret for å søke om erstatning hvis pakken ble sendt som pakke. Ble den ikke det er det ikke så mye annet å gjøre enn å betale. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.