Gå til innhold

Dagens Idol

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi lo godt da Morten stakk av med mikrofonen helt på slutten og jabbet i vei. :o) Han er nå en snodig type. Litt Ari Behn-fakter. :o)

Skjønner at jeg gikk glipp av noe da jeg svitsjet over til NRK uten å få med meg de aller siste sekundene av Idol;-)

• Svar 78
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

11

• Lillemus

9

• Babette

7

• pekkaline

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hun ble hypet opp alt for mye av dommerne og pressen. Fatter ikke at hun kunne vinne.

Nei, det var høyst ufortjent. Men hun er jo jente, da. Og vant.

Skrevet

Skjønner at jeg gikk glipp av noe da jeg svitsjet over til NRK uten å få med meg de aller siste sekundene av Idol;-)

Hvis du kjenner Valens parodi på Morten og synes den er bra så gikk du glipp av noe ja. :o)

Skrevet

Jeg tenkte at bare det blir en av Timian, Linda eller Linnea, og ingen av de andre, så ville jeg bli fornøyd! ;-)

Både Timian og Linnea kan være veldig flinke i noen spesielle sanger, men de har for begrenset register til å kunne takle Idol-konseptet. Pluss at de er litt for unge og umodne i stemmene ennå.

Linda storimponerte meg i semifinalen, men siden da synes jeg det blir litt kjedelig syngedameaktig. Veldig flink, men jeg hadde ikke orket å høre en hel plate med den stemmen der,

Det var derfor litt artig at de var nettopp disse tre som kom sist, og ettersom sønnen min er mest begeistret for Timian (tror han identifiserer seg med hans unge utseende, hans lange hår og og at han spiller gitar! *S*), så var det i grunnen flott at han fikk fortsette en uke til.

Skrevet

Hvis du kjenner Valens parodi på Morten og synes den er bra så gikk du glipp av noe ja. :o)

Valen er jeg ikke sånn superbegeistret for, men hans Harket-parodi er helt fantastisk.

Så fantastisk at han e.m.m. har ødelagt for sin egen eventuelle sangkarriere, for når jeg har hørt poplåtene til Valen etterpå, føles det nesten som en Harket-parodi;-)

Skrevet

''Generelt synes jeg det hele blir som å hoppe etter Wirkola når man skal synge etter Morten Harket. Det kan rett og slett bli litt trist. ''

Det er jeg heeeelt enig med deg i, og sånn sett synes jeg det kanskje var litt lettere for damene å komme godt ut av det i går, for de får lettere "sin egen stil" på sangen enn å måtte bli nådeløst sammenlignet med en så dritgod vokalist som Harket.

''Også synes jeg Morten Harket er kjekk, selv 22 år siden han hang på veggen hjemme på rommet. Han holder seg godt. :)''

Enig. Nesten kjekker nå, synes jeg, han var litt glætt for min smak i 1985;-)

Men la du merke til når han vred hodet til siden under sanginstruksjonene at det lyste litt på krona?

''Men la du merke til når han vred hodet til siden under sanginstruksjonene at det lyste litt på krona?

''

Hehe, jepp! :D

Skrevet

Hva er det som er 20 år gammelt....?

Jeg mener at Morten var 100% selvironisk, basert på Valens parodier. Han er jo selvsagt også litt sånn, ellers ville det jo ikke vært noe i Valens versjon.

Morten flirte seg jo nesten skakk etterpå, jeg vil hvertfall gi ham den kreditten at dette var pur selvironi. :-)

Morten har vært i rampelyset i 20 år, og han har ikke forandra seg en tøddel på de årene. Da sikter jeg til måten han snakker på, og kroppsspråket.

Hvorfor mener du at Valen ble parodiert av Morten?

Bra at Morten har selvironi, og mener Valens arbeid er bra (nevnt en annen plass i tråden) :)

Skrevet

''Men la du merke til når han vred hodet til siden under sanginstruksjonene at det lyste litt på krona?

''

Hehe, jepp! :D

Hi hi... føler meg veldig 'shallow' akkurat nå...;-)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1195319577' post='3722119]

Morten har vært i rampelyset i 20 år, og han har ikke forandra seg en tøddel på de årene. Da sikter jeg til måten han snakker på, og kroppsspråket.

Hvorfor mener du at Valen ble parodiert av Morten?

Bra at Morten har selvironi, og mener Valens arbeid er bra (nevnt en annen plass i tråden) :)

Jeg sier ikke at Morten parodierte Valen. Jeg sier jeg tror at Morten var selvironisk og fremstilte seg slik Valen parodierer ham. For å være morsom på egen bekostning.

Nå tror jeg ikke at jeg orker å si det flere ganger ;-)

Skrevet

''Generelt synes jeg det hele blir som å hoppe etter Wirkola når man skal synge etter Morten Harket. Det kan rett og slett bli litt trist. ''

Det er jeg heeeelt enig med deg i, og sånn sett synes jeg det kanskje var litt lettere for damene å komme godt ut av det i går, for de får lettere "sin egen stil" på sangen enn å måtte bli nådeløst sammenlignet med en så dritgod vokalist som Harket.

''Også synes jeg Morten Harket er kjekk, selv 22 år siden han hang på veggen hjemme på rommet. Han holder seg godt. :)''

Enig. Nesten kjekker nå, synes jeg, han var litt glætt for min smak i 1985;-)

Men la du merke til når han vred hodet til siden under sanginstruksjonene at det lyste litt på krona?

"Nesten kjekker nå, synes jeg, han var litt glætt for min smak i 1985;-)"

Jeg likte best Pål jeg, på den tida. Men hva visste vel jeg om mannfolk, 7-8 år gammel :-D

22 år etter derimot, satt jeg på fredag og måtte gi alle Morten-siklerne rett. Han _er_ jo skikkelig hot! ;-)

Skrevet

Jeg likte best Pål jeg, på den tida. Men hva visste vel jeg om mannfolk, 7-8 år gammel :-D

22 år etter derimot, satt jeg på fredag og måtte gi alle Morten-siklerne rett. Han _er_ jo skikkelig hot! ;-)

Men har du sett Magne Furuholmen de siste par åra, da? Han er jo skikkelig barsk! :D

Skrevet

Jeg tåler ikke Kim Rune.

Jeg synes Glenn er god.

Urk. Jeg elsker Kim Rune og kan ikke fordra Glenn.

Skrevet

Pål har alltid vært på desidert sisteplass i kjekkhetsskalaen for meg! ;-) Men så var gikk jeg siste året på videregående det året de slo igjennom;-)

Han har forresten litt av en hentesveis - alt håret gredd framover som en gammal mopp.

Skrevet

Men har du sett Magne Furuholmen de siste par åra, da? Han er jo skikkelig barsk! :D

Gjett om!

Han var jo barsk i 84-85 også, men han tar seg ekstremt godt1 Har sett han på nært hold, og han holder seg veldig godt

Skrevet

Pål har alltid vært på desidert sisteplass i kjekkhetsskalaen for meg! ;-) Men så var gikk jeg siste året på videregående det året de slo igjennom;-)

Han har forresten litt av en hentesveis - alt håret gredd framover som en gammal mopp.

Det var nok mest en protest mot Morten-hysteriet, som for meg var uforståelig og litt ekkelt og flaut. Jeg var jo litt for ung til å like gutter enda. Gikk dermed for den minst maskuline og truende. Oh, nå skulle Freud vært her ;-)

Skrevet

Min kjære lurte også på om Morten tulla eller om han _er_ sånn. Jeg er skråsikker på at han _er_ sånn. :o)

Han _er_ sånn, ja. Jeg har møtt ham flere ganger. Klin rar. :o)

Skrevet

Det var nok mest en protest mot Morten-hysteriet, som for meg var uforståelig og litt ekkelt og flaut. Jeg var jo litt for ung til å like gutter enda. Gikk dermed for den minst maskuline og truende. Oh, nå skulle Freud vært her ;-)

''Gikk dermed for den minst maskuline og truende.''

ikke så rart i den alderen! ;-) Jeg husker jo godt at jeg (kanskje lit eldre enn 8, da...*S*) likte best de veldig gutteakitige - de som var unge men som så ut som _menn_ var ikke noe særlig.

Skrevet

Jeg sier ikke at Morten parodierte Valen. Jeg sier jeg tror at Morten var selvironisk og fremstilte seg slik Valen parodierer ham. For å være morsom på egen bekostning.

Nå tror jeg ikke at jeg orker å si det flere ganger ;-)

Ok.

Min mening er at Morten bare _er_ sånn, uten å være morsom på egen bekostning. *s*

Gjest Vekten87
Skrevet

Da er vi enige!

men hvorfor skriver du dessverre på Åste?

synes ikke hun burde være med i oiol. er liksom for dreven for det..... mener jeg:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...