Gå til innhold

Helt vekke

Anbefalte innlegg

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

9

• mrxx

4

• Babette

3

• Jølsen

2

Mest aktive i denne tråden

punky brewster
Skrevet

Kanskje du er veldig ung. Grete er jo spesielt godt kjent for endel år tilbake. Bla sammen med disnie tunes( ikke sikker på skrivemåten). Så var hun jo barnestjerne også, husker selv veldig godt "jeg fikk av min pappa en teddy", trur det var hun som sang den

Skrevet

Kanskje du er veldig ung. Grete er jo spesielt godt kjent for endel år tilbake. Bla sammen med disnie tunes( ikke sikker på skrivemåten). Så var hun jo barnestjerne også, husker selv veldig godt "jeg fikk av min pappa en teddy", trur det var hun som sang den

Dizzie Tunes. Ikkeno Disney ;-)

Gjest pærebrus875
Skrevet

Hun var med i dizzie tunes mye, var vel blant de få (om eneste?) kvinnene som fast har vært med, hun var også vaskedama i Karl og Co. Noe mer husker jeg ikke, hun har jo gjort utrolig mye men er dette jeg har sett.

Skrevet

Om du ikke har hørt om henne, sier det vel mer om deg (og alderen din, kanskje) enn om henne :-)

Skrevet

Hun var med i dizzie tunes mye, var vel blant de få (om eneste?) kvinnene som fast har vært med, hun var også vaskedama i Karl og Co. Noe mer husker jeg ikke, hun har jo gjort utrolig mye men er dette jeg har sett.

''Hun var med i dizzie tunes mye, var vel blant de få (om eneste?) kvinnene som fast har vært med.''

Nei, "Stælken Gundersen" var også med (kommer ikkje på navnet i farten).

Skrevet

''Hun var med i dizzie tunes mye, var vel blant de få (om eneste?) kvinnene som fast har vært med.''

Nei, "Stælken Gundersen" var også med (kommer ikkje på navnet i farten).

Hege Schøyen

Skrevet

Hege Schøyen

Det var det ja.

Og ho er gift med Øivind Blunck (?).

Skrevet

Merkelig at du ikke har hørt om henne, men du er kanskje veldig ung?

Gjest så vet du det
Skrevet

Sikker?

Han er gift med Guri Schanke (om det skrives slik....)

Skrevet

Han er gift med Guri Schanke (om det skrives slik....)

Ja visst pokker.

Og ho andre (har glemt navnet i farten) er gift med Åge Kvalbein (spiller Cello tror eg).

Gjest stemmer sikkert det ;o)
Skrevet

Ja visst pokker.

Og ho andre (har glemt navnet i farten) er gift med Åge Kvalbein (spiller Cello tror eg).

Hmm, tja..

Skrevet

Ja visst pokker.

Det er Mari Maurstad som er gift med Åge Kvalbein eller hvordan det skrives.

Heg Schøyen er gift med Arild Andersen.

Skrevet

Rart at man kan bo i Norge uten å ha fått med seg hvem det er.

Selv sønnen min på 10 år visste om henne, kanskje først og fremst som "Mamsen" fra "Jul i Blåfjell", men også som en meget brukt stemme i disney-filmer m.m. Han vet også at hun som barnestjerne sang sangen som begynner "Jeg fikk av min pappa en teddy.."

Skrevet

Rart at man kan bo i Norge uten å ha fått med seg hvem det er.

Selv sønnen min på 10 år visste om henne, kanskje først og fremst som "Mamsen" fra "Jul i Blåfjell", men også som en meget brukt stemme i disney-filmer m.m. Han vet også at hun som barnestjerne sang sangen som begynner "Jeg fikk av min pappa en teddy.."

Vel, man skal da være ganske gammel og inngrodd for å huske hva "Jeg fikk av min pappa en teddy" er.. Finnes ganske mange artister i Norge som er mye mer kjent enn henne, for å si det sånn.

Skrevet

Vel, man skal da være ganske gammel og inngrodd for å huske hva "Jeg fikk av min pappa en teddy" er.. Finnes ganske mange artister i Norge som er mye mer kjent enn henne, for å si det sånn.

Ja, for all del - mange er mer kjent i dag enn det hun var.

Sangen om teddyen kom forresten ut mens min sønns mormor fortsatt var barn, så det går an å høre om sanger lenge før ens egen tid.

Nå vil jeg ikke plassere den sangen i samme bås som Prøysens sanger, men hans sanger er kjempegode eksempler på noe som langt overlever artisten.

Bjørn Eidsvåg ga forresten ut sin versjon av teddysangen for ikke så veldig mange år siden.

Skrevet

Det spørs jo på hvem man spør det, da. Det sier seg jo selv at yngre normalt ikke kjenner så godt til eldre artister og omvendt....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...