Gjest TuvaMerete Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Hei! Har lest om hvor viktig det er for kvinner å få i seg nok energi når de trener, jamfør benmasse og fertilitet. Jeg er 23 år, veier 55 kg, 170 cm. Jeg trener tre dager intervall, hvor hver er slik: ca 35 min radig jogg, 50 min intervalltrening. I tillegg har jeg tre dager med ca 40 - 60 min rolig eller radig jogg, evt noe styrke. Den syvende dagen er hvile, eller gåtur. Hvor mange kcalorier trenger jeg hver dag, og hvordan ser et slikt kosthold ut? Håper veldig på svar! takk! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Denne treningen tilsier et kaloriinntak på 2500 - 3000 kcal pr dag. prøv fordel det på hvertfall 4 måltider som alle innholder fett, protein og karbohydrater, etter følgende fordeling: fett ca. 30 %, protein ca. 15-20 % og resten, 50-55 % av kaloriene fra karbohydr. Du vet sikkert at fett inneholder dobbelt så mye kalorier pr. vektenhet som protein og karbohydr. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.