Gå til innhold

Dynetrekk med langsidig åpning..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Enig med deg, synes det er best når åpningen er på kortsiden. Og helst skal det være trykknapper i åpninga også, så jeg kan kneppe igjen.

Enig. Dynetrekk uten knapper er til å grine av. Burde vært forbudt. Ja, så sånn er det.

Annonse

Poenget er at med kortsideåpning MÅ man alltid ha dyna en bestemt vei. Jeg liker å kunne snu litt.

Du kan jo snu dyna på forsiden / baksiden, Må du snu den opp/ned?

Jeg synes det er mye lettere å få dyna på plass med åpning på kortsiden. Særlig hvis det er sent og jeg er trøtt eller småpussa.

Generelt er det noe herk. Et puslespill.

Dynetrekk MED knapper er til å grine av for en som meg som liker å rulle sengetøyet med elektrisk rulle...

... og du er 90 år? Eller hvordan er sammenhengen. Hmm. Trodde det var noe som tilhørte fortiden. Men flott med støkent sengtøy, super-luksus!

Annonse

Du kan jo snu dyna på forsiden / baksiden, Må du snu den opp/ned?

Jeg synes det er mye lettere å få dyna på plass med åpning på kortsiden. Særlig hvis det er sent og jeg er trøtt eller småpussa.

Generelt er det noe herk. Et puslespill.

Må snu dyna opp-ned for å få fordelt dunet! ;-) Evt kan man stå opp av senga og filleriste dyna, men er man trøtt og oppdager først etter at man har lagt seg at det var litt skjevt fordelt, så er det mye deiligere å bare flippe dyna kjapt rundt! ;-)

Sengetøyskift i pussa tilstand tror jeg aldri jeg har bedrevet...;-)

Tips (som også funker best på trekk med sideåpning, men kan brukes også på den andre):

Du vrenger trekket, stikker hendene inn og tar tak i det innerste hjørnene. Mens du har det vrengte trekket på som en 'vott' griper du fatt i hvert sitt hjørne på dyna, hold godt fast og rist for å rettvende trekket på plass. Til slutt må du bare rette ut i de to siste hjørnene, men dette er en peanøtt fremfor å måtte prøve å dytte dyna inn i et ikke-vrengt trekk!

... og du er 90 år? Eller hvordan er sammenhengen. Hmm. Trodde det var noe som tilhørte fortiden. Men flott med støkent sengtøy, super-luksus!

En 90-åring hadde sikkert hatt hånddrevet rulle! :-)

Jeg kjøpte faktisk en slik en på loppings for noen år siden, men etter 2 år i garasjen gikk den på nytt loppemarked;-)

Må snu dyna opp-ned for å få fordelt dunet! ;-) Evt kan man stå opp av senga og filleriste dyna, men er man trøtt og oppdager først etter at man har lagt seg at det var litt skjevt fordelt, så er det mye deiligere å bare flippe dyna kjapt rundt! ;-)

Sengetøyskift i pussa tilstand tror jeg aldri jeg har bedrevet...;-)

Tips (som også funker best på trekk med sideåpning, men kan brukes også på den andre):

Du vrenger trekket, stikker hendene inn og tar tak i det innerste hjørnene. Mens du har det vrengte trekket på som en 'vott' griper du fatt i hvert sitt hjørne på dyna, hold godt fast og rist for å rettvende trekket på plass. Til slutt må du bare rette ut i de to siste hjørnene, men dette er en peanøtt fremfor å måtte prøve å dytte dyna inn i et ikke-vrengt trekk!

''Sengetøyskift i pussa tilstand tror jeg aldri jeg har bedrevet...;-)

''

Har du aldri vært på hyttetur uten å re opp før middag?

Ellers, til vendemetoden: den funker jo ikke, for sideåpningen er altfor liten, det er derfor jeg liker bunnåpning. Ellers bruker jeg ikke dun, men skjønner jo problemstillingen, da :)

Gjest Høstløvet

''Sengetøyskift i pussa tilstand tror jeg aldri jeg har bedrevet...;-)

''

Har du aldri vært på hyttetur uten å re opp før middag?

Ellers, til vendemetoden: den funker jo ikke, for sideåpningen er altfor liten, det er derfor jeg liker bunnåpning. Ellers bruker jeg ikke dun, men skjønner jo problemstillingen, da :)

Vrengemetoden funker like godt med bunnåpning:-)

Sist jeg kjøpte sengetøy, var det glidelås i bunnåpningen. Genialt:-) Slipper at alt tuller seg inn i hverandre under vasking, og i tørketrommel:-)

Vrengemetoden funker like godt med bunnåpning:-)

Sist jeg kjøpte sengetøy, var det glidelås i bunnåpningen. Genialt:-) Slipper at alt tuller seg inn i hverandre under vasking, og i tørketrommel:-)

Men går det greit å være 1 person? Og må du stå på en stol for å få nok plass til "kastet"?

Jeg hadde nemlig glemt hele metoden, inntil jeg nylig prøvde den igjen, og ikke særlig elegant eller overbevisende. Men jeg har sett det gjort - lett som en lek !?!

Gjest annlovinda

Jaaaa!!! Endelig noen som forstår! :-)

Bruker også dundyne på vinteren, byttet forresten til vinterdyne i dag. Men kan ikke si jeg har hatt problem med at all dunen havner i bunnen av dyna. Men jeg rister den alltid godt når jeg står opp da. Ja, da var det dyna jeg mente.

Prøver alltid å kjøpe trekk med åpning i kortenden, og helst med glidelås. Har det på de siste to settene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...