Gå til innhold

Dynetrekk med langsidig åpning..

Anbefalte innlegg

Ja, der ser du! :)

Planen var å ta den inn og vaske den grundig, for dne var veldig skitten. Men selv om jeg hadde kommet så langt, så måtte jeg jo hatt hjelp for å få til rullinga. Husker at vi barna ofte hjalp mor med slikt.

Jeg leverer istedet dukene på vaskeriet! ;-)

Fortsetter under...

Enig. Åpningen skal være i kortende, og det skal helst være knapper. Dermed basta.

Bruker dundyne, og det er ikke noe problem å bruke dynetrekk med åpning i kortenden. De to settene vi har nå er ett sett med riktig åpning, og ett sett med feil åpning.

Gjest Høstløvet

Men går det greit å være 1 person? Og må du stå på en stol for å få nok plass til "kastet"?

Jeg hadde nemlig glemt hele metoden, inntil jeg nylig prøvde den igjen, og ikke særlig elegant eller overbevisende. Men jeg har sett det gjort - lett som en lek !?!

"Kaster" utover senga. Lett som en lek er nok litt drøyt, men lettere enn å brøyte seg fram til alle hjørner.

''Sengetøyskift i pussa tilstand tror jeg aldri jeg har bedrevet...;-)

''

Har du aldri vært på hyttetur uten å re opp før middag?

Ellers, til vendemetoden: den funker jo ikke, for sideåpningen er altfor liten, det er derfor jeg liker bunnåpning. Ellers bruker jeg ikke dun, men skjønner jo problemstillingen, da :)

''Har du aldri vært på hyttetur uten å re opp før middag?''

Nei, he he, kan ikke huske at dette ikke har blitt tatt før maten;-)

Men går det greit å være 1 person? Og må du stå på en stol for å få nok plass til "kastet"?

Jeg hadde nemlig glemt hele metoden, inntil jeg nylig prøvde den igjen, og ikke særlig elegant eller overbevisende. Men jeg har sett det gjort - lett som en lek !?!

Jeg har også noen trekk med bunnåpning, men selv om jeg er høy så er jeg ikke så høy at jeg kan riste dyna uten at den treffer gulvet. Jeg gjør som Høstløvet og rister over senga.

Annonse

Vrengemetoden funker like godt med bunnåpning:-)

Sist jeg kjøpte sengetøy, var det glidelås i bunnåpningen. Genialt:-) Slipper at alt tuller seg inn i hverandre under vasking, og i tørketrommel:-)

Glidelås høres smart ut, ja.

Bruker også dundyne på vinteren, byttet forresten til vinterdyne i dag. Men kan ikke si jeg har hatt problem med at all dunen havner i bunnen av dyna. Men jeg rister den alltid godt når jeg står opp da. Ja, da var det dyna jeg mente.

Prøver alltid å kjøpe trekk med åpning i kortenden, og helst med glidelås. Har det på de siste to settene.

''Ja, da var det dyna jeg mente. ''

*he he*

... og du er 90 år? Eller hvordan er sammenhengen. Hmm. Trodde det var noe som tilhørte fortiden. Men flott med støkent sengtøy, super-luksus!

Ikke 90, men synes det er alldeles deilig med glatt sengetøy. For ikke å snakke om rullens fortreffelighet når en skal få lindukene fine...og bomullsduker også...kjøkkenhåndklær...

Ikke 90, men synes det er alldeles deilig med glatt sengetøy. For ikke å snakke om rullens fortreffelighet når en skal få lindukene fine...og bomullsduker også...kjøkkenhåndklær...

Bor du i byen og har full jobb. Eller bor du på landet. Og er du hjemmeværende. Jeg får slik sus av fordums storhet, med store oppredde senger, og tjenestefolk i huset. Jeg er ikke ironisk, trodde bare dette tilhørte fortiden. Et slikt sted man kunne ønske å reise til (fortiden altså, med nystrøkent sengetøy, og noen som tar seg kjærlig av duker og kjøkkenhåndkler, matlaging, sylting, u name it!) ehh.. Kan jeg kommer på besøk i julen kanskje, og hvor mye er kostprisen pr døgn ;)

Bor du i byen og har full jobb. Eller bor du på landet. Og er du hjemmeværende. Jeg får slik sus av fordums storhet, med store oppredde senger, og tjenestefolk i huset. Jeg er ikke ironisk, trodde bare dette tilhørte fortiden. Et slikt sted man kunne ønske å reise til (fortiden altså, med nystrøkent sengetøy, og noen som tar seg kjærlig av duker og kjøkkenhåndkler, matlaging, sylting, u name it!) ehh.. Kan jeg kommer på besøk i julen kanskje, og hvor mye er kostprisen pr døgn ;)

Hehe--- neida, bor ikke på landet. Og er fullt beskjeftiget, ja. Altså: å rulle tøy tar ikke lang tid. Og sengetøy tar mye mindre plass når alt er rullet. Har absolutt ikke noen gammeldags husholdning, men dette med rulling har jeg hjemmefra (også et by-hjem)...

Har noen få linduker og å rulle dem er mye raskere enn å stryke.- og ved stryking blir lin aldri så fin som ved rulling.

Er kanskje litt opphengt i at tekstiler skal se og behandles bra , det skal jeg innrømme.

Annonse

Hehe--- neida, bor ikke på landet. Og er fullt beskjeftiget, ja. Altså: å rulle tøy tar ikke lang tid. Og sengetøy tar mye mindre plass når alt er rullet. Har absolutt ikke noen gammeldags husholdning, men dette med rulling har jeg hjemmefra (også et by-hjem)...

Har noen få linduker og å rulle dem er mye raskere enn å stryke.- og ved stryking blir lin aldri så fin som ved rulling.

Er kanskje litt opphengt i at tekstiler skal se og behandles bra , det skal jeg innrømme.

Høres jo bra ut!!

Fortsatt god helg :)

''å rulle dem er mye raskere enn å stryke''

Jeg stryker ikke heller...;-) Leverer dem til vask&rull på renseriet. *lat*

Dynetrekk MED knapper er til å grine av for en som meg som liker å rulle sengetøyet med elektrisk rulle...

Mormor hadde en slik en, et digert monster som hun punga ut 20 laken for da den gamle tok kvelden. Brodern og jeg ga den bort til verdens søteste nabo da hun døde - og min stakkars kjære bror var en av de fire stakkarene som skulle frakte monsteret ned trappa fra 2. etg. Jeg har aldri hørt å mye bannskap i hele mitt liv.

Hvordan i all verden har du plass til et slikt drog i huset? ;)

Mormor hadde en slik en, et digert monster som hun punga ut 20 laken for da den gamle tok kvelden. Brodern og jeg ga den bort til verdens søteste nabo da hun døde - og min stakkars kjære bror var en av de fire stakkarene som skulle frakte monsteret ned trappa fra 2. etg. Jeg har aldri hørt å mye bannskap i hele mitt liv.

Hvordan i all verden har du plass til et slikt drog i huset? ;)

Hvordan jeg har plass? Fordi jeg ikke har noe gammeldags monster, men en moderne maskin som trenger liten plass og veier svært lite :)http://shopping.msn.no/#shopping:1&cid:32&gid:853&sid:631&pid:132351

Hvordan jeg har plass? Fordi jeg ikke har noe gammeldags monster, men en moderne maskin som trenger liten plass og veier svært lite :)http://shopping.msn.no/#shopping:1&cid:32&gid:853&sid:631&pid:132351

Ahh, da skjønner jeg. Den jeg refererte til var en slik en: http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode=11424943&reference=3/114/249/43_1192198949531.jpg&adheading=Miele+Varmrulle+selges.&sid=xz13abc3w3Cl684027&adTypeId=67&WT.svl=Hovedbilde

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...