Gå til innhold

Hva serverer man ti kalkun?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Aha! Det kan godt hende at butterdeig er best, hvis den paien er litt kompakt. Kompakt pai + paideig kan høres litt heavy ut. Såvidt jeg forstår blir søtpotetpaien sånn som man kan spise ved siden av salat, kjøtt etc., og at den ev. kan erstatte poteter eller brød - just guessing... will try :)

Jeg har hørt at søtpoteten er nærmere i 'slekt' med kålrabi enn med poteter - navnet til tross. Jeg tror jeg heller ville betrakte den som en grønnsak i tillegg til potet og ikke istedenfor.

Jeg har også brukt søstpotet i skiver kokt som tilbehør til middag. Og til pinnekjøtt har jeg både laget kålrabbistappe samt rotstappe hvor jeg har både potet, gulrot, kålrabi,søtpotet og litt selleri. Kjempegodt:-)

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

10

• morsan

8

• mariaflyfly

5

• adelie

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Den saftigste kalkunen får du hvis du stapper den helt full av appelsin (som tiliti også nevner her), steker den langsomt på lav temperatur og pensler den jevnlig.

Tilbehør: appelsinsalat (appelsin i biter, hvitløk og olivenolje), waldorfsalat, stekte poteter og en god saus. Nammenam.

Enda bedre og saftigere blir den i stekepose... *nam*

Skrevet

Kom på en ting til:

Jeg synes at det er desidert best med skikkelig hjemmelaget potetstappe enn bare vanlig kokte poteter.

Skrevet

Kom på en ting til:

Jeg synes at det er desidert best med skikkelig hjemmelaget potetstappe enn bare vanlig kokte poteter.

Hm. Er det noe jeg kan så er det hjemmelaget potetstappe! :o)

Skrevet

Hm. Er det noe jeg kan så er det hjemmelaget potetstappe! :o)

Så flott! :-)

Skrevet

Det er visstnok et must med Waldorf-salat - som jeg ikke er så veldig glad i.., smaker etter min oppfatning mer som en dessert enn som middagstilbehør.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...