Lillemus Skrevet 17. november 2007 Skrevet 17. november 2007 Neida, jeg skal ikke ut og handle på egenhånd, men greit å innhente litt erfaringer fra andre. ) Har opptil 70.000,- å bruke på ny bruktbil. Har forelsket meg hodestups i en Citroen Xsara 1,6 kombi fra 2000 - driiiitlekker! Har hatt flere Citroener tidligere, aldri vært problemer med dem. Hadde opprinnelig tenkt på en nyere golf (stasjonsvogn) eller en audi, kanskje en toyota, min kjære påstår en "gammelmannskjørt" Lancer er tingen. Men jeg er altså hodestups forelska i denne Xsaraen! Noen som har noen erfaringer på hva man bør holde seg unna og hva som er greit i forhold til kollisjonssikkerhet og holdbarhet? 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 17. november 2007 Skrevet 17. november 2007 Min erfaring tilsier at man skal holde seg langt unna Opel. Ellers intet å meddele. 0 Siter
Lillemus Skrevet 17. november 2007 Forfatter Skrevet 17. november 2007 Min erfaring tilsier at man skal holde seg langt unna Opel. Ellers intet å meddele. Det har jeg fått med meg og det har darlingen fått beskjed om, Opel blir det ikke. ) 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 17. november 2007 Skrevet 17. november 2007 ''Hadde opprinnelig tenkt på en nyere golf (stasjonsvogn) eller en audi, kanskje en toyota, min kjære påstår en "gammelmannskjørt" Lancer er tingen. '' Og du påstår eg er dårlig med navn... Toyota Lancer ??? 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 17. november 2007 Skrevet 17. november 2007 Det har jeg fått med meg og det har darlingen fått beskjed om, Opel blir det ikke. ) Jeg tror egentlig en Toyota Yaris hadde vært perfekt for deg. Passe størrelse, og går visstnok som ei klokke, sier de jeg kjenner som har sånn. Jeg sverger til min Saab 9-5, selv om en frekk liten 11-åring fortalte meg hvor ræva den var hele veien hjem i dag. Frekke lille satan, lurer på om det hadde gått fortere for ham å gå...? Menneh duh... Har H pajja eller, siden du vi bytte ham ut? 0 Siter
Lillemus Skrevet 17. november 2007 Forfatter Skrevet 17. november 2007 ''Hadde opprinnelig tenkt på en nyere golf (stasjonsvogn) eller en audi, kanskje en toyota, min kjære påstår en "gammelmannskjørt" Lancer er tingen. '' Og du påstår eg er dårlig med navn... Toyota Lancer ??? Jeg har da vel aldri sagt Toyota Lancer?! Jeg vurderer Toyota, men min kjære sier en Lancer - altså en Mitsubishi. 0 Siter
Lillemus Skrevet 17. november 2007 Forfatter Skrevet 17. november 2007 Jeg tror egentlig en Toyota Yaris hadde vært perfekt for deg. Passe størrelse, og går visstnok som ei klokke, sier de jeg kjenner som har sånn. Jeg sverger til min Saab 9-5, selv om en frekk liten 11-åring fortalte meg hvor ræva den var hele veien hjem i dag. Frekke lille satan, lurer på om det hadde gått fortere for ham å gå...? Menneh duh... Har H pajja eller, siden du vi bytte ham ut? H er god som gull! ) Han begynner bare å bli litt gammel så jeg ønsker meg en nyere bil med litt bedre plass og komfort og ikke minst bedre sikkerhet. Diskusjonen går høyt i heimen i kveld og nå er det nummeret før sex-nekt om jeg kjøper Citroen! *haha* 0 Siter
Lillemus Skrevet 17. november 2007 Forfatter Skrevet 17. november 2007 Jeg tror egentlig en Toyota Yaris hadde vært perfekt for deg. Passe størrelse, og går visstnok som ei klokke, sier de jeg kjenner som har sånn. Jeg sverger til min Saab 9-5, selv om en frekk liten 11-åring fortalte meg hvor ræva den var hele veien hjem i dag. Frekke lille satan, lurer på om det hadde gått fortere for ham å gå...? Menneh duh... Har H pajja eller, siden du vi bytte ham ut? Yaris er alt for liten, den har jo ikke bagasjeplass! Jo, om jeg legger ned baksetene så går alt inn i den, men når jeg har med ungene så er det jo ikke plass til noe i bagasjerommet. Søstra mi har nemlig hatt en sånn. 0 Siter
Gjest Anonym nå ja Skrevet 17. november 2007 Skrevet 17. november 2007 Vi har en Citroen xsara stasjonsvogn 2000. Den har vi eid siden da. Den har nå gått 230 000. Noen småreperasjoner har vi hatt, men til nå har jeg vært fornøyd. Er dog redd for hvor lenge den holder, siden den har kjørt så langt. Men vi holder den så lenge den varer. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 17. november 2007 Skrevet 17. november 2007 Yaris er alt for liten, den har jo ikke bagasjeplass! Jo, om jeg legger ned baksetene så går alt inn i den, men når jeg har med ungene så er det jo ikke plass til noe i bagasjerommet. Søstra mi har nemlig hatt en sånn. Har den noe mindre bagasjeplass enn den du har i dag, da? Hva med Audi A3? Men da må du kanskje ha en utgammel en for å få den ned i en ok prisklasse... 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 17. november 2007 Skrevet 17. november 2007 Jeg har da vel aldri sagt Toyota Lancer?! Jeg vurderer Toyota, men min kjære sier en Lancer - altså en Mitsubishi. ok. Kjøp Toyota Corolla du! 0 Siter
Lillemus Skrevet 17. november 2007 Forfatter Skrevet 17. november 2007 Har den noe mindre bagasjeplass enn den du har i dag, da? Hva med Audi A3? Men da må du kanskje ha en utgammel en for å få den ned i en ok prisklasse... Åja! Det er plass til over dobbelt så mye i golfen som i yarisen! 0 Siter
Lillemus Skrevet 17. november 2007 Forfatter Skrevet 17. november 2007 ok. Kjøp Toyota Corolla du! Sitter faktisk og titter på Corollaer nå. ) Men det blir ikke noe kjøp før til våren. Har fortrengt taken på Xsaraen nå, men den er da sexy denne her: http://finn.no/finn/car/object?finnkode=11621981&sid=xz18red63gW_282415 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 17. november 2007 Skrevet 17. november 2007 Åja! Det er plass til over dobbelt så mye i golfen som i yarisen! Gå for en rød Verso-utgave av Yarisen. Ungene vil elske Postmann Pat-looken. Den er kjempesøt. http://www.autoweek.nl/images/480/5/309089536abdca3b845b829a5a918c45.jpg 0 Siter
Dorthe Skrevet 17. november 2007 Skrevet 17. november 2007 Åja! Det er plass til over dobbelt så mye i golfen som i yarisen! Nei, det er stort bagasjerom i Versoen. Jeg solgte min nå for 70 000, hadde kjørt 30 000 og det var en 2001 modell. Ikke noe tull med den. 0 Siter
Lillemus Skrevet 17. november 2007 Forfatter Skrevet 17. november 2007 Gå for en rød Verso-utgave av Yarisen. Ungene vil elske Postmann Pat-looken. Den er kjempesøt. http://www.autoweek.nl/images/480/5/309089536abdca3b845b829a5a918c45.jpg Nja.... Er ikke helt sikker på utseendet på den bilen der gitt. *Skeptisk* 0 Siter
Lillemus Skrevet 17. november 2007 Forfatter Skrevet 17. november 2007 Nei, det er stort bagasjerom i Versoen. Jeg solgte min nå for 70 000, hadde kjørt 30 000 og det var en 2001 modell. Ikke noe tull med den. Søstra mi hadde en vanlig Yaris og det var fullt der med toalettmappa di i bagasjerommet... Det var litt slemt sagt da, litt mer fikk man plass til, men jeg må ha mer plass enn det. Versoen er jeg ikke helt på nett med når det gjelder utseende. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 17. november 2007 Skrevet 17. november 2007 Nja.... Er ikke helt sikker på utseendet på den bilen der gitt. *Skeptisk* Den er søøøt! Forresten minner utseende noe om en bil du og eksen hadde en gang i tida - dersom min husk ikke er fullstendig på jordet? 0 Siter
....AV Skrevet 17. november 2007 Skrevet 17. november 2007 Jeg ville ikke kjøpt brukt Citroen, det er for mange ekstradeler som kan gå istykker, f.eks. alt som har med hydraulikken å gjøre. 0 Siter
Lillemus Skrevet 17. november 2007 Forfatter Skrevet 17. november 2007 Den er søøøt! Forresten minner utseende noe om en bil du og eksen hadde en gang i tida - dersom min husk ikke er fullstendig på jordet? Din husk er ypperlig! Berlingoen var knallsøt! ) Nå sikler jeg på denne: http://finn.no/finn/car/object?finnkode=11621981&sid=xz18red63gW_282415 men min kjære truer da med sex-nekt. ( Og sier at han nekter å reparere om det skulle skje noe om jeg kjøper Citroen. Dummingen. Men Toyota er visst greit da. Han påstår han blir sur om jeg kjøper bil og han ikke får være med - det aner meg at dette kan bli en langdryg affære... Ikke at jeg skal handle før til våren, men... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.