Gå til innhold

Ny bruktbil - hva skal jeg holde meg unna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei sexy var den ikkje, men den så strøken ut, sikkert mye bil for pengene.

Denna er sexy: http://www.digitalcarwallpapers.com/wallpapers/lamborghini/2003_Lamborghini_Murcielago_RGT_1024x768_02.jpg

Men koster desverre noe over 70000.-

Akkurat en slik en fikk sønnen min sitte på med i fjor sommer, gjett om det var stas for en gutt på 15 år...? :-)

Nei, jeg liker ikke sånne biler jeg. Men nå har jeg kommet ned på jorda igjen og har funnet en fin golf stasjonsvogn fra 1997 i en passelig prisklasse. :o)

• Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

29

• mariaflyfly

10

• Dorthe

6

• morsan

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Enig. Men jeg sikler over denne: http://www.motorionline.com/public/Album/Saab/saab93_cabrio.jpg

I en isblå utgave som jeg så da jeg leverte vilen min på service her i våres. Jeg blei bare stående og måpe og tenke "HVORFOR ER IKKE DEN BILEN MIN?" Svaret var forsåvidt enkelt da prislappen på på nesten en halv million. Men barna mine var skjønt enige om at jeg hadde vært den kuleste mammaen som kom for å hente i barnehage og på sfo. :D

Men kanskje du har råd til en av disse?;-) jeg synes de gamle bilene ofte er de kuleste;-)

http://finn.no/finn/viewimage?finnkode=11601210&reference=0/116/012/10_1193855719028.jpg&adheading=Jaguar+420+G+Personbil+1969%2C+120000+km.%2C+kr.+85.000%2C-&sid=xz20tefr7IAW273051&adTypeId=20&WT.svl=Hovedbilde

http://finn.no/finn/viewimage?finnkode=11519622&reference=2/115/196/22_-1388909407.jpg&adheading=Ford+Mustang+Convertible+Cabriolet+1965%2C+39412+km.%2C+kr.+195.000%2C-&sid=xz20tefr7IAW407510&adTypeId=20&WT.svl=Hovedbilde

Skrevet

Jeg vil ikke ha gammel bil. Jeg vil ha en nogenlunde ny bil der alt funker! ;)

Men når man snakker om å sikle på biler som er uoppnåelige, enten fordi de er for dyre eller for uoraktiske, så synes _jeg_ at sikling på nye biler blir litt feil.;-)

Men absolutt største forståelse for det å _eie_ en nyere bil!!! :-)

Skrevet

Mannen min sier at du skal kjøpe en Skoda Octavia diesel. Knallbra bil, og veeldig likt VW.

Skrevet

Jeg ville kjøpt toyota. De kjører og kjører. Eneste ulempen jeg har hørt om er at de ruster kanskje mer enn andre, men _da_ er de gamle da :)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1195342317' post='3722546]

Mannen min sier at du skal kjøpe en Skoda Octavia diesel. Knallbra bil, og veeldig likt VW.

Hm. Vår avdøde felles bekjente hadde Skoda 98-modell. Ikke imponert over den nei. Men har hørt mye skryt av Skoda de senere år faktisk.

Skrevet

Men du, hva med bobla?

Boble?! Nah - den styrer jeg glatt unna gitt.

Skrevet

Boble?! Nah - den styrer jeg glatt unna gitt.

Var det ikke du som hadde en liten folkevogn altså? Nå blander jeg vel fælt da. *Sorry*

Skrevet

Var det ikke du som hadde en liten folkevogn altså? Nå blander jeg vel fælt da. *Sorry*

Jeg har en golf fra 1985, god som gull og går som ei kule, men har lyst på noe nyere, sikrere og litt mer moderne. :o) + noen flere kriterier som jeg ser jeg vil ha etterhvert som jeg blir mer vant til å kjøre. Lastemuligheter i bagasjerommet f.eks. Så vi får se. :o)

Skrevet

Citroen er så variable, selv 2007 modellene, noen er bra, andre så detter plastdeksene av etter kort tid. De faller også raskt i pris, men en 2000 modell til 70.000 sier jo sitt, men den har vel allerede hatt prisfallet sitt.

Jeg hadde heller gått for en Golf eller en Toyota, dette er driftssikre biler. Audi er det svært dyre deler på, delvis

på Golf også hvis du kjøper original deler. Noe jeg sjeldent gjør.

Skrevet

Citroen er så variable, selv 2007 modellene, noen er bra, andre så detter plastdeksene av etter kort tid. De faller også raskt i pris, men en 2000 modell til 70.000 sier jo sitt, men den har vel allerede hatt prisfallet sitt.

Jeg hadde heller gått for en Golf eller en Toyota, dette er driftssikre biler. Audi er det svært dyre deler på, delvis

på Golf også hvis du kjøper original deler. Noe jeg sjeldent gjør.

Ah - der var du, min bil-konsulent! :o)

Ser ut til at jeg kommer til å lete etter en golf stasjonsvogn fra rundt 1995-1998 når våren kommer tenker jeg. Har studert bruktbiltester og kikket på ørten nettsider det siste døgnet. Vi har knapt nok snakket om noe annet enn bil i helga! :o) Golfen er rimelig på deler, 20% sikrere enn snittet og jeg liker utseendet på den.

Har riktignok en venninne med samme bil som ikke anbefaler den, men jeg har ikke fått vite hvorfor ennå, så jeg må ta en prat med henne.

Skrevet

Hm. Vår avdøde felles bekjente hadde Skoda 98-modell. Ikke imponert over den nei. Men har hørt mye skryt av Skoda de senere år faktisk.

Ja, men hun hadde en Fabia, og tok ikke vare på den...

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1195392195' post='3722779]

Ja, men hun hadde en Fabia, og tok ikke vare på den...

Jeg er fristet av golf stasjonsvogn fra midten-slutten av 90-tallet må jeg si. Vi får se på den andre siden av vinteren.

Skrevet

Jeg er fristet av golf stasjonsvogn fra midten-slutten av 90-tallet må jeg si. Vi får se på den andre siden av vinteren.

Jeg har eid en splitter ny VW Golf stasjonsvogn 2000-mod 1,9 TDI.

Vel, den er ikke så god som min tidligere VW 94-mod Golf. Mer plastikk, og knaking i dørene. Samt at et stort minus på disse bilene er at dørene fryser fast om vinter'n *grrrr*

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1195393461' post='3722793]

Jeg har eid en splitter ny VW Golf stasjonsvogn 2000-mod 1,9 TDI.

Vel, den er ikke så god som min tidligere VW 94-mod Golf. Mer plastikk, og knaking i dørene. Samt at et stort minus på disse bilene er at dørene fryser fast om vinter'n *grrrr*

Orakelet ved siden av meg sier at det kom en ny modell i 98 og at jeg bør satse på en 96-97-modell.

Skrevet

Orakelet ved siden av meg sier at det kom en ny modell i 98 og at jeg bør satse på en 96-97-modell.

Jeg hadde heller kjøpt en nyere Skoda. Det er kjøpers marked, så du får nok pruta 15.000 kr i den prisklassen.

Skrevet

I min familie er vi heller ikke særlig imponerte over Skoda. Skoda og Golf er to biler jeg har kjørt mye i, og Golfen er mange ganger bedre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...