Gå til innhold

Bildeløs tv

Anbefalte innlegg

Gjest tv slaven
Skrevet

Tv min har klikket.Når jeg slår den på er det bare lyd og ikke bilde.Bilde kommer etter noen timer.Sånn har den vært en måneds tid.Hva feiler det den?.Tv er en sony og er 12 år gammel.Bør jeg begrave den å kjøpe ny?

Skrevet

''Tv er en sony og er 12 år gammel.Bør jeg begrave den å kjøpe ny?''

Har du vært uten bilde i 12 år?

Gjest tv slaven
Skrevet

''Tv er en sony og er 12 år gammel.Bør jeg begrave den å kjøpe ny?''

Har du vært uten bilde i 12 år?

Nei, i ca 1 mnd

Skrevet

Nei, i ca 1 mnd

Jeg hadde regnet den som død og begravet og benyttet sjansen til å kjøpe en ny flatskjerm-tv. :o)

Skrevet

Jeg vet med 95% sikkerhet hva det er for noe, det er dårlig loddinger på kretskortet som går inn til bilderøret

Veldig vanlig feil på eldre TV'er , loddingene blir dårlig etterhvert og gir bedre kontakt når de blir skikkelig varme, altså etter TV'en har vært på en stund.

Hvis du har en loddebolt kan du fikse det selv ;)

Gjest tv slaven
Skrevet

Jeg hadde regnet den som død og begravet og benyttet sjansen til å kjøpe en ny flatskjerm-tv. :o)

Da blir det ny tv i julegave til meg sjøl

Skrevet

Jeg vet med 95% sikkerhet hva det er for noe, det er dårlig loddinger på kretskortet som går inn til bilderøret

Veldig vanlig feil på eldre TV'er , loddingene blir dårlig etterhvert og gir bedre kontakt når de blir skikkelig varme, altså etter TV'en har vært på en stund.

Hvis du har en loddebolt kan du fikse det selv ;)

Ikkje hør på h*n!

Livsfarlig å begynne å rote inni der på egenhånd, da det er _høgspent_ i TV apparatet, dvs. mange tusen volt!!!

Skrevet

Ikkje hør på h*n!

Livsfarlig å begynne å rote inni der på egenhånd, da det er _høgspent_ i TV apparatet, dvs. mange tusen volt!!!

Man jobber ikke med strømmen på da vettu, gjøk. ;)

Skrevet

Man jobber ikke med strømmen på da vettu, gjøk. ;)

Har du hørt om kondensatorer, gjøk! :-)

Skrevet

Har du hørt om kondensatorer, gjøk! :-)

Øh , ja.

Det er uansett ikke farlig å få den høyspenten i seg, den inneholder veldig lite strøm.

Jeg har fått den mange ganger da jeg rep. monitorer.

Den gangen utstyr ikke var bruk og kast

Skruf1365381135
Skrevet

Øh , ja.

Det er uansett ikke farlig å få den høyspenten i seg, den inneholder veldig lite strøm.

men vist personen som styrer med å reparere tv en har svakt hjerte og får strømmen er det jo litt verre da. :P

Skrevet

men vist personen som styrer med å reparere tv en har svakt hjerte og får strømmen er det jo litt verre da. :P

Jepp, det er sant.

Det var jo en som døde av en tazer i Canada nylig. Alt kan skje :)

Skrevet

Øh , ja.

Joda du har nok rett i det, det kan vel sammenlignes med spenningen (strømmen) fra coilen på en bil/motorsykkel.

Men det å oppfordre amatører til å begynne å lodde inni Tv`en er uforsvarlig uansett, den jobben overlates til en Tv-reparatør eller til en elektromontør.

Dessuten så er billedrørstv`er den største brannfella vi har, og det blir neppe noe bedre om hvem som helst skal inni der å rote.

Enig? :-)

Skrevet

Nei, i ca 1 mnd

Det kan godt hende "AlBundy" har rett, men hold deg unna innmaten.

Har du ingenting på skjermen, ikkje "snø" eller noe?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...