Gjest Skade i kneet Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Hei, Jeg pådro meg en skade i forbindelse med kampsport. Jeg fikk et spark i kneet. Jeg gikk til lege, og det ble tatt MR-bilde. Diagnosen var betennelse i slimposene rundt kneskjellet, og betennelse i sener (patella retinaculum, særlig lateralt). I tillegg er det væske i kneet. Kneet er stivt, og vanskelig å bøye. Legen ga meg modifenac som skulle være betennelsesdempende, hun ba meg holde meg i ro, og så skulle det gå over av seg selv. Men nå har det gått to måneder, jeg har ikke opplevd noe særlig bedring, og det er ganske hemmende å ikke kunne bøye kneet. Kan betennelsen bli kronisk etter en stund? Hva burde jeg gjøre nå? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Hvis dette hadde vært "bare" en betennelses-reaksjon pga. et spark, burde du vært ganske så bra etter 2 mndr. Det kan være noe mer som skjedde og du bør undersøkes av ortopedlegen en gang til ! Lykke til ! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skade i kneet Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Hvis dette hadde vært "bare" en betennelses-reaksjon pga. et spark, burde du vært ganske så bra etter 2 mndr. Det kan være noe mer som skjedde og du bør undersøkes av ortopedlegen en gang til ! Lykke til ! Jeg har ikke vært hos ortoped, men jeg var hos fastlegen og til MR-undersøkelse. Kan jeg gå direkte til en ortoped, eller må gå via fastlegen igjen for henvisning? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.