Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i ca 8 uker nå hatt diverse luftveisinfeksjoner, men uten å være veldig dårlig. Noen dager med litt feber, vondt i halsen, tett i hodet, - og så bedring. Dette varer ca en uke. Så begynner jeg å trene igjen, og etter noen dager kommer en ny virusinfeksjon av ett eller annet slag. Hatt 3 runder med vond hals, og tett nese, en runde med ørebetennelse, et par runder med øyeinfeksjon - og er nå i gang på nytt med vondt i halsen og litt tett i brystet...

Problemet er at jeg trenger å trene, og er lei av at hver gang jeg har hatt en ok treningsuke, så kommer det ny runde med at jeg er mer eller mindre syk,,,

Hvor frisk bør man være for å trene (jeg løper 60-90 minutter på tredemølle, samt litt styrke) ?

Skrevet

Uff, omtrent sånn har jeg også hatt det i høst. Er nesten konstant forkjøla - noen uker er jeg fryktelig tett, så kommer en uke eller to hvor jeg er vanlig.

Trener ca to ganger i uka. Hadde et opphold på tre uker da jeg var på det verste, men har funnet ut at jeg MÅ trene litt selv om jeg er tett i nese og bihuler og hoster slim - ellers blir det ikke noe trening i høst.... Men det er sikkert ikke så bra for kroppen da...

Skrevet

Hold deg totalt i ro en ekstra uke etter at du er "frisk" og se om det hjælper.

Jeg har alltid ment at trening er usunt. :P

Skrevet

Hold deg totalt i ro en ekstra uke etter at du er "frisk" og se om det hjælper.

Jeg har alltid ment at trening er usunt. :P

Lot være å trene ca en uke etter at jeg hadde vært ordentlig syk en av gangene, uten at det hjalp noe ... Dessuten er det litt vanskelig å definere når jeg er "frisk". Væske i mellomøret kan vel ta en del uker å bli kvitt, men jeg er jo ikke "syk" hele den perioden selv om jeg har litt vondt i øret? Tilsvarende med øynene som driver og erter meg, - er vel ikke syk med øyeinfeksjon?

Det er jo bare to uker til skisesongen forhåpentligvis starter!!!!!

Skrevet

Lot være å trene ca en uke etter at jeg hadde vært ordentlig syk en av gangene, uten at det hjalp noe ... Dessuten er det litt vanskelig å definere når jeg er "frisk". Væske i mellomøret kan vel ta en del uker å bli kvitt, men jeg er jo ikke "syk" hele den perioden selv om jeg har litt vondt i øret? Tilsvarende med øynene som driver og erter meg, - er vel ikke syk med øyeinfeksjon?

Det er jo bare to uker til skisesongen forhåpentligvis starter!!!!!

Du tåler ikke trening. Just face it. :P

Skrevet

Feber = ikke trening.

Litt gruff i halsen bryr jeg meg ikke om, erfaringen min er at en joggetur da bare fører til at det renser opp og at baseluskene forsvinner fortere, men det er sikkert individuelt.

Skrevet

Min erfaring (dyrkjøpt sådan...):

Begynnende vondt i halsen og urven i kroppen: ikke trening

Feber: ikke trening

Litt tett i brystet og/eller snørrete: trening er helt greit

Kjenner du at du ikke orker å trene, så stå over, hør på kroppen!

Tren litt roligere når du ikke er helt frisk, trapp så opp intensiteten ettersom du ser at kroppen tåler belastningen.

Skrevet

Min erfaring (dyrkjøpt sådan...):

Begynnende vondt i halsen og urven i kroppen: ikke trening

Feber: ikke trening

Litt tett i brystet og/eller snørrete: trening er helt greit

Kjenner du at du ikke orker å trene, så stå over, hør på kroppen!

Tren litt roligere når du ikke er helt frisk, trapp så opp intensiteten ettersom du ser at kroppen tåler belastningen.

Du beskriver akkurat den "oppskriften" jeg har fulgt i hele høst. Allikevel sitter jeg her og har fått en ny runde med bihuler og øreverk :-(

Men takk for bekreftelsen på at jeg sannsynligvis har gjort det jeg kunne :-)

Skrevet

Du beskriver akkurat den "oppskriften" jeg har fulgt i hele høst. Allikevel sitter jeg her og har fått en ny runde med bihuler og øreverk :-(

Men takk for bekreftelsen på at jeg sannsynligvis har gjort det jeg kunne :-)

Hvis du har vært syk så lenge synes jeg du skal ta en tur til legen for å sjekke at du ikke har en underliggende infeksjon som blusser opp til stadighet.

Skrevet

Meg også. Har ingen gode råd, for jeg finner ikke ut av det selv.

Begynner å bli temmelig lei, var så godt i gang med å trene i høst, og så skal dette her ødelegge! Gruff.

I går begynte isjiasen å slippe taket igjen, så _NÅ_, tenkte jeg, nå skal jeg endelig ut og jogge igjen. Men nei, idag er det snufs og vondt utenpå huden og hodepine - igjen.

Virker som det er flere virus som går samtidig her hos oss, det vil ingen ende ta... Så snart jeg føler meg ovenpå igjen og stikker til skogs er det ned på bånn igjen etter et par dager.

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege
Skrevet

Dette er egentlig litt ugreit for meg. Du bør bruke litt tid med legen din for å finne ut av hva som ligger bak disse infeksjonene. Inntil det er gjort synes jeg du skal trene lett og variert uten "å stresse kroppen for mye".

Lykke til !

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...