Gjest best wishes Skrevet 18. november 2007 Skrevet 18. november 2007 Kan det brukes som bevis i straffesaker? Hvor pålitelig er løgndetektoren? 0 Siter
kragens Skrevet 18. november 2007 Skrevet 18. november 2007 Nei, det brukes ikke i Norge og er ikke godkjent som bevis i rettsak. 0 Siter
Orio Skrevet 18. november 2007 Skrevet 18. november 2007 Løgndetektor brukes ikke som bevis i straffesaker i Norge. 0 Siter
Sofline Skrevet 18. november 2007 Skrevet 18. november 2007 Det kan ikke brukes som bevis i Norge. Jeg mener den er ca. 90% sikker. 0 Siter
Gjest best wishes Skrevet 18. november 2007 Skrevet 18. november 2007 Det kan ikke brukes som bevis i Norge. Jeg mener den er ca. 90% sikker. jeg har forstått det sånn at detektoren bare måler hjerteslagene og pulsen når man svarer på et spørsmål. At pulsen går opp og hjertefrekvensen øker på et spørsmål betyr ikke nødvendigvis at man lyver, men at man reagerer følelsesmessig på det. 0 Siter
Jølsen Skrevet 19. november 2007 Skrevet 19. november 2007 De gangene jeg har brukt løgndetektor har som regel svarene vært svært så nøyaktige. Har vel sjelden opplevd noe problemer i forbindelse med det. Det viktige er å holde tunga rett i munnen og tenke på noe helt annet når man svarer. Man kan for eksempel tenke på ting man liker eller ikke liker. Liker du likør? - Ja. Liker du å jobbe? - Nei. Denne taktikken har sjelden slått feil hos meg i allefall. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.