Gå til innhold

Brukes løgndetektor i Norge?

Anbefalte innlegg

Gjest best wishes
Skrevet

Kan det brukes som bevis i straffesaker? Hvor pålitelig er løgndetektoren?

Skrevet

Nei, det brukes ikke i Norge og er ikke godkjent som bevis i rettsak.

Skrevet

Det kan ikke brukes som bevis i Norge. Jeg mener den er ca. 90% sikker.

Gjest best wishes
Skrevet

Det kan ikke brukes som bevis i Norge. Jeg mener den er ca. 90% sikker.

jeg har forstått det sånn at detektoren bare måler hjerteslagene og pulsen når man svarer på et spørsmål. At pulsen går opp og hjertefrekvensen øker på et spørsmål betyr ikke nødvendigvis at man lyver, men at man reagerer følelsesmessig på det.

Skrevet

De gangene jeg har brukt løgndetektor har som regel svarene vært svært så nøyaktige. Har vel sjelden opplevd noe problemer i forbindelse med det. Det viktige er å holde tunga rett i munnen og tenke på noe helt annet når man svarer. Man kan for eksempel tenke på ting man liker eller ikke liker. Liker du likør? - Ja. Liker du å jobbe? - Nei.

Denne taktikken har sjelden slått feil hos meg i allefall.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...