Jorunn Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Har de siste dagene hatt en kne som ikke har vært samarbeidsvillig. Kjennes ut som det er en pute inni som hemmer bevegelsen. Sitter jeg på huk klarer jeg ikke å reise meg opp uten støtte på grunn av manglende "kraft" i kneet. Hadde det samme i sommer etter en fjelltur og det tok da nesten 3 uker før kneet fungerte optimalt igjen. Denne gangen finner jeg ikke en naturlig sammenheng. Trener normalt 1 gang aerobic, 1 gang pilates, 1 treningsøkt med crosstrainer og en joggetur i uken. De 2 siste ukene har jeg trent kun pilates og aerobic. Før kneet ble vondt var det veldig urolig. Uansett hva jeg gjorde var det vanskelig å finne en god hvile stillign og vanskelig å sovne om kvelden. Er det noen som har noen ide om hva det kan komme av og om det er noe som kan gjøre det bedre raskere? Trente på crosstraineren i kveld og det gikk greit der og da, men kneet protesterer mye nå i etterkant. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Det du beskriver er en betennelses-reaksjon i selve kneleddet. Det skyldes vanligvis at "mekanikken" på en eller annen måte er skadet, det være seg menisk, leddbånd, bruskflaten, eller en fettpute som presser seg inn mot selve leddhulen. Dette må selvsagt undersøkes nærmere. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.