Gå til innhold

Kne som fusker

Jorunn

Anbefalte innlegg

Har de siste dagene hatt en kne som ikke har vært samarbeidsvillig. Kjennes ut som det er en pute inni som hemmer bevegelsen. Sitter jeg på huk klarer jeg ikke å reise meg opp uten støtte på grunn av manglende "kraft" i kneet.

Hadde det samme i sommer etter en fjelltur og det tok da nesten 3 uker før kneet fungerte optimalt igjen.

Denne gangen finner jeg ikke en naturlig sammenheng. Trener normalt 1 gang aerobic, 1 gang pilates, 1 treningsøkt med crosstrainer og en joggetur i uken. De 2 siste ukene har jeg trent kun pilates og aerobic. Før kneet ble vondt var det veldig urolig. Uansett hva jeg gjorde var det vanskelig å finne en god hvile stillign og vanskelig å sovne om kvelden.

Er det noen som har noen ide om hva det kan komme av og om det er noe som kan gjøre det bedre raskere?

Trente på crosstraineren i kveld og det gikk greit der og da, men kneet protesterer mye nå i etterkant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Det du beskriver er en betennelses-reaksjon i selve kneleddet. Det skyldes vanligvis at "mekanikken" på en eller annen måte er skadet, det være seg menisk, leddbånd, bruskflaten, eller en fettpute som presser seg inn mot selve leddhulen.

Dette må selvsagt undersøkes nærmere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...