Gå til innhold

Balanse i kaloriinntak mm.

Gjest Destiny

Anbefalte innlegg

Jeg prøver etter beste evne å gå ned i vekt. Har lagt på meg 15 kg på et år, da ved hjelp av godteri, tvangsspising og byturer 4-5 dager i uken. Nå har jeg det mye bedre og har lagt om kostholdet helt. Spiser oftere måltider, mye mindre porsjoner, sluttet med godteri, går tur på 30-60 min 5 dager i uken, drikker max 2 ganger i uken og null tvangsspising (som var et kapitel for seg selv).

Denne helgen var jeg ute to dager. Virker som om alkohol stimulerer sultfølelsen hos meg. I tillegg til at det er mye kalorier i øl klarte jeg også å spise to minipizza da utestedene stengte i går. I den forbindelse to spørsmål.

I dag har jeg bare spist to brødskiver og et eple - fordelt på tre måltider. Er ikke sulten heller. Er dette greit for å jevne kaloriinntaket litt ut for disse tre dagene? Kanskje jeg kan spise litt mindre enn vanlig i morgen også?

Hvor mye er det forsvarlig å gå ned i vekt per måned? Kunne virkelig tenke meg å ta av 15 kg på 5 mnd eller mindre. Blir litt demotivert av å se på vekten da jeg føler at jeg er så stor, men ser jo at den likevel er på vei ned. Thank god!

Veier forresten 59 kg, fordelt på 154 cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest nicketinick

For og gå ned i vekt og bli der er nok 1/2-1 kilo i uka det beste. Men det er jo så indivuelt. Noen går ned mye i starten og så stagnerer det en periode. Noen går det tregt med i starten og pluselig raser kiloene av :) Forbrenningen er veldig forskjellig hos ulike individer.

Bra at du har fått bukt med enkelte ting i spisemønsteret ditt, men og jevne ut med og spise mindre enkelte dager, fordi man har skeiet ut er ingen god ide. Kroppen din går da på sparebluss og når du spiser igjen - vil den ta til seg alt! Du skaper ujevn forbrenning og blodsukkeret ditt vil svinge - noe som bare går utover formen din.

Se bort i fra disse utskeielsene, vi har dem alle og kom deg inn på et spor igjen hvor du spiser lite og ofte (lite betyr 80% mett).

Jobb deg sakte videre og du vil gå ned i vekt og kunne bli der. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ingen god ide å spise mye mindre dagen etter at du har spist mye. Forholdsvis jevnt kaloriinntakk hver dag er det beste for kroppen din.

Og du - du må ikke finne på å gå ned 15 kg! Jeg er 152 cm og veier nå ca. 54 kg og synes jeg er passelig slank nå. Med 154 cm / 44 kg vil du se skrapa ut og muligens også miste mensen på grunn av undervekt. Jeg vil tro et sted mellom 50-55 kg vil passe deg mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Da skal jeg ta hensyn til at det er lov å skeie litt ut. prøver som oftest å begrense alkoholen til en dag i uken nå.

Men jeg veide 44 kg i over to år. Var ikke før jeg begynte med atkins at ting gikk skeis. etterpå var jeg så lei av proteiner at jeg bare spiste karbohydrater. apetitten ble bare større og større. Tror jeg trenger å være rundt 45 kg. Greit nok at puppene nesten forsvinner, men jeg har så stor hake - synes det ser så stygt ut hvis jeg er over 50kg. Fikk bare positive tilbakemeldinger da jeg veide 44kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...