Gå til innhold

kroppskanner

Anbefalte innlegg

Gjest blottere?
Skrevet

Ser at det er i anmarsj, men utsatt. Hvis dette er istedenfor sånn full sjekk (avkledning og finger i rompa opplegg) så er det jo bra. Men skal den stå slik at alle skal gå gjennom den, så kan det vel bli pinlig?

De skriver om å kanskje kun bruke den til ansatte først, men hvor ble det av tillit? Er det en saga blott på alle områder nå?

Sikkerheten er jo viktig, men det er jo vel personvern også?

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=186049

Persille1365381127
Skrevet

Jeg skjønner ikke problemet i det hele tatt jeg? Hva er man redd for? At noen skal se konturene av kroppen din?

Og de som ser sitter i et eget rom - så de ser deg ikke i egen person før det evnt. er noe galt.

Gjest pærebrus875
Skrevet

Jeg skjønner ikke problemet i det hele tatt jeg? Hva er man redd for? At noen skal se konturene av kroppen din?

Og de som ser sitter i et eget rom - så de ser deg ikke i egen person før det evnt. er noe galt.

Helt enig! Og hvor er alle som ikke liker kroppskontakt? Jeg har flydd en del det siste året, og er ikke så overgira på å bli "tatt på" selv om jeg heller foretrekker at alle blir tatt på enn ingen, så vi alle er trygge.. jeg vil heller at en person på et bakrom ser en kontur av meg uten å se ansiktet mitt (for det gjør man jo ikke!) og avslører "alt" man måtte ha gjemt på seg. Man slipper å bli fysisk rørt med mindre noe "rart" dukker opp regner jeg med.

Men f eks sånne som meg har jo belter og sko og alt mulig som piper (skoene piper kun på haugesund/karmøy, ikke sola eller gardermoen?) og nå er det jo slik at man må ta av alt, det trengs vel ikke med en sånn? Siden man da "ser" at det er et belte der av metall mener jeg? Aner ikke, men det ville jo spart mye tid også.

Ja til at alle blir undersøkt uten at oss som ikke liker å bli tatt på slipper å måtte gjennom det!

Skrevet

Helt enig! Og hvor er alle som ikke liker kroppskontakt? Jeg har flydd en del det siste året, og er ikke så overgira på å bli "tatt på" selv om jeg heller foretrekker at alle blir tatt på enn ingen, så vi alle er trygge.. jeg vil heller at en person på et bakrom ser en kontur av meg uten å se ansiktet mitt (for det gjør man jo ikke!) og avslører "alt" man måtte ha gjemt på seg. Man slipper å bli fysisk rørt med mindre noe "rart" dukker opp regner jeg med.

Men f eks sånne som meg har jo belter og sko og alt mulig som piper (skoene piper kun på haugesund/karmøy, ikke sola eller gardermoen?) og nå er det jo slik at man må ta av alt, det trengs vel ikke med en sånn? Siden man da "ser" at det er et belte der av metall mener jeg? Aner ikke, men det ville jo spart mye tid også.

Ja til at alle blir undersøkt uten at oss som ikke liker å bli tatt på slipper å måtte gjennom det!

''Men f eks sånne som meg har jo belter og sko og alt mulig som piper (skoene piper kun på haugesund/karmøy, ikke sola eller gardermoen?) og nå er det jo slik at man må ta av alt, det trengs vel ikke med en sånn?''

Spm. 1. Hvorfor piper skoene dine?

Spm. 2. Hvorfor bare i Haugesund/Karmøy?

Spm. 3. Er det flyplass på Karmøy?

Spm. 4. Hvorfor må du ta av deg alt?

Mvh en "småforvirra"

Skrevet

''Men f eks sånne som meg har jo belter og sko og alt mulig som piper (skoene piper kun på haugesund/karmøy, ikke sola eller gardermoen?) og nå er det jo slik at man må ta av alt, det trengs vel ikke med en sånn?''

Mvh en "småforvirra"

''Hvorfor piper skoene dine?''

Dette må vel gi ny mening til substantivet "skohorn".

Skrevet

''Hvorfor piper skoene dine?''

Dette må vel gi ny mening til substantivet "skohorn".

Ja, der er du inne på noe.

Men det kunne jo være h*n brukte vernesko med stål i tåhetta, men da ville det pepet(?) på alle flyplasser, merkelig.

Skrevet

Ja, der er du inne på noe.

Men det kunne jo være h*n brukte vernesko med stål i tåhetta, men da ville det pepet(?) på alle flyplasser, merkelig.

Men jeg antar at maksinene på de ulike flyplassene ikke har likt 'følsomhetsnivå'.

Jeg har opplevd at reise den ene veien går bra uten å måtte ta av seg skoa, mens det piper når jeg skal hjem igjen. Trenger ikke ha vernesko for at det piper - mange (alle?) damesko med høye hæler har metallskinne i seg....

Skrevet

Men jeg antar at maksinene på de ulike flyplassene ikke har likt 'følsomhetsnivå'.

Jeg har opplevd at reise den ene veien går bra uten å måtte ta av seg skoa, mens det piper når jeg skal hjem igjen. Trenger ikke ha vernesko for at det piper - mange (alle?) damesko med høye hæler har metallskinne i seg....

''Men jeg antar at maksinene på de ulike flyplassene ikke har likt 'følsomhetsnivå'.''

Har du vurdert elektrikeryrket?

''Jeg har opplevd at reise den ene veien går bra uten å måtte ta av seg skoa, mens det piper når jeg skal hjem igjen.''

Har du vurdert å ringe Ingrid Elisabeth Westerlund?

''...mange (alle?) damesko med høye hæler har metallskinne i seg....''

Noterer, til seinere bruk.

Takk! :-)

- mange (alle?) damesko med høye hæler har metallskinne i seg....

Skrevet

''Men jeg antar at maksinene på de ulike flyplassene ikke har likt 'følsomhetsnivå'.''

Har du vurdert elektrikeryrket?

''Jeg har opplevd at reise den ene veien går bra uten å måtte ta av seg skoa, mens det piper når jeg skal hjem igjen.''

Har du vurdert å ringe Ingrid Elisabeth Westerlund?

''...mange (alle?) damesko med høye hæler har metallskinne i seg....''

Noterer, til seinere bruk.

Takk! :-)

- mange (alle?) damesko med høye hæler har metallskinne i seg....

''Har du vurdert å ringe Ingrid Elisabeth Westerlund?''

ANNE Elisabeth Westerlund;-)

Skrevet

''Har du vurdert å ringe Ingrid Elisabeth Westerlund?''

ANNE Elisabeth Westerlund;-)

Ok! :)

Skrevet

rettelse: AnnA, ikke Anne...

Det var nå nærmere enn Ingrid uansett.

Skrevet

Mvh en "småforvirra"

Jeg har spurt hvorfor skoene piper på Gardermoen... Det er en metallplate inni såla på en god del sko. Det er visst ganske vanlig, også har jeg sett det på gjennomlysningskjermen også. det er det i et par av joggeskoene mine faktisk...

Gjest pærebrus875
Skrevet

Mvh en "småforvirra"

Nå må man ta av seg belter og sko med engang (ihvertfall sko) og sende dem gjennom den maskinen man før kun trengte å legge håndbagasje i. Nye regler, ikke spørr meg hvorfor.

Det er flyplass på karmøy, men det er nærmeste flyplass til haugesund så den heter Haugesund Lufthavn Karmøy. Stavanger Lufthavn Sola er vel også offisielt navn på Sola flyplass tror jeg? Siden Stavanger kommune ikke har egen flyplass heller, men bruker Sola (som vel hører til Sandnes kommune?)

Skoene mine peip en gang da jeg reiste gjennom Hgsd/Karmøy, men ikke da jeg skulle tilbake fra Gardermoen (dette var før jeg måtte ta dem av uansett). Hvorfor aner jeg ikke.

Skrevet

Nå må man ta av seg belter og sko med engang (ihvertfall sko) og sende dem gjennom den maskinen man før kun trengte å legge håndbagasje i. Nye regler, ikke spørr meg hvorfor.

Det er flyplass på karmøy, men det er nærmeste flyplass til haugesund så den heter Haugesund Lufthavn Karmøy. Stavanger Lufthavn Sola er vel også offisielt navn på Sola flyplass tror jeg? Siden Stavanger kommune ikke har egen flyplass heller, men bruker Sola (som vel hører til Sandnes kommune?)

Skoene mine peip en gang da jeg reiste gjennom Hgsd/Karmøy, men ikke da jeg skulle tilbake fra Gardermoen (dette var før jeg måtte ta dem av uansett). Hvorfor aner jeg ikke.

I 'gamle dager' var det mer sjeldent med slik 'stripping', men jeg husker en pønker en gang på Fornebu - han måtte ta av seg jakke, belte, naglebelter rundt håndledd, militærsko etc. Lenge etter at jeg så han i sikkerhetskontrollen kom han tuslendes inn i transiten med skoa i hånda...;-) Så plustelig ikke så tøff ut lenger;-)

Skrevet

Jeg har spurt hvorfor skoene piper på Gardermoen... Det er en metallplate inni såla på en god del sko. Det er visst ganske vanlig, også har jeg sett det på gjennomlysningskjermen også. det er det i et par av joggeskoene mine faktisk...

Det blir sikkert snart forbudt.

:)

Skrevet

''Nye regler, ikke spørr meg hvorfor.''

Kampen mot terror! (George Bush)

Skrevet

Sola er en egen kommune og tilhører verken Stavanger eller Sandnes.

Gjest pærebrus875
Skrevet

Sola er en egen kommune og tilhører verken Stavanger eller Sandnes.

Åh sier du det? Trodde det hørte til Sandnes siden det ligger der det gjør, men da fikk jeg vite det. Uansett så hører ikke Sola til Stavanger, det visste jeg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...