Gå til innhold

Hva synes dere om denne sofaen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den er kjempelang. 333 cm. Tror det var en av de lengste de hadde.

Men jo jeg skal kjøpe en ny stol også og så har jeg tenkt å kjøpe en 2-seter til vinterhagen evntuelt en gammel skuvseng med masse puter i, men det blir vel helt kræsj til sofaen det kanskje?

Jeg er litt stilforvirret jeg nå:) Hele huset er under forandring og jeg vet ikke om jeg skal satse på bare moderne eller en blandig av gammelt (sånn jeg alltid har likt) og moderne.

Huset er fra 1913 om det skulle ha noe å si. Du som har peilig, hva tror du?

Jeg kjenner noen som har en blanding av moderne møbler og de mer antikke. Jeg synes det er veldig fint og er i gang med å opparbeide meg en lignende interiørstil.

• Svar 82
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

8

• mariaflyfly

7

• Lillemus

5

• frosken

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Den er kjempelang. 333 cm. Tror det var en av de lengste de hadde.

Men jo jeg skal kjøpe en ny stol også og så har jeg tenkt å kjøpe en 2-seter til vinterhagen evntuelt en gammel skuvseng med masse puter i, men det blir vel helt kræsj til sofaen det kanskje?

Jeg er litt stilforvirret jeg nå:) Hele huset er under forandring og jeg vet ikke om jeg skal satse på bare moderne eller en blandig av gammelt (sånn jeg alltid har likt) og moderne.

Huset er fra 1913 om det skulle ha noe å si. Du som har peilig, hva tror du?

''Den er kjempelang. 333 cm.''

Da er den akkurat 10 fot, nett som en liten båt.

''Tror det var en av de lengste de hadde.''

Kvinnfolk altså!

''Men jo jeg skal kjøpe en ny stol også og har jeg tenkt å kjøpe en 2-seter til vinterhagen evntuelt en gammel skuvseng med masse puter i, men det blir vel helt kræsj til sofaen det kanskje?''

*Himler med augene*

Kjøpe ditt og kjøpe datt, har dere først fått noe nytt så passer ikkje det til det gamle osv...

Hva med kjøleskapet? :-)

Ps! Er det noen som orker å sitte ute i hagen om vinteren da?

Gjest annlovinda
Skrevet

Den var lekker!!!!!

Men jeg har ikke peiling på interiør.... bare spør togli (jeg har sånn mor-og barn-lampe, skjønner du, i stua, til toglis forferdelse)

Hvisker *det har jeg også*. men ikke si det til noen da.....

Skrevet

Jeg leiter etter belysning til stua, og sikler på denne lampa: http://www.verpan.dk/products/fun+-+mother+of+pearl?ID=89

Den er SÅÅÅÅÅÅ fin, og jeg har SÅÅÅÅÅÅ lyst på den! Men den er altfor dyr. :(

Det er nesten morsomt så totalt ulik smak vi har på det meste gitt... :o)

Men hovedsaken er jo at man selv liker det man har, ikke hva alle andre synes.

Skrevet

Ganske fin, men litt "undersetsig" - ser vel tung og kraftig ut for min smak.

Ser ikke veldig god ut å sitte i, det ser ikke ut til at putene gir tilstrekkelig støtte i ryggen, men her kan jeg ta feil.

Skrevet

''men det blir vel helt kræsj''

Jeg synes det er både fint og tøft å blande litt stilarter, og at hjemmet ser ut som et _hjem_ og ikke coveret på et interiørmagasin!

Så på dette punktet er jeg enig med statsministerfrua:-)

Ja, det var det jeg tenkte også. Vi var på besøk hos en nyskilt mann i helga og han har fått det så fint. Stilrent og lekkert, men jeg vet ikke om jeg ville ha trivdes med det i lengden. Jeg synes det er ok med Billy og bøker i stua jeg:) Litt varme må det være.

Skrevet

Ganske fin, men litt "undersetsig" - ser vel tung og kraftig ut for min smak.

Ser ikke veldig god ut å sitte i, det ser ikke ut til at putene gir tilstrekkelig støtte i ryggen, men her kan jeg ta feil.

Den var faktisk ganske god å sitte, men det jeg ikke tenkte på var at mannen min kommer sikkert til å sitte å skyve sofaen med tærne, slik at den deler seg. Det ville ligne han.

Skrevet

Det er nesten morsomt så totalt ulik smak vi har på det meste gitt... :o)

Men hovedsaken er jo at man selv liker det man har, ikke hva alle andre synes.

Åsså jeg som synes jeg har fått det så fint i stua mi nå! :P

Skrevet

Den var faktisk ganske god å sitte, men det jeg ikke tenkte på var at mannen min kommer sikkert til å sitte å skyve sofaen med tærne, slik at den deler seg. Det ville ligne han.

Vi hadde en hjørnesofa i 'gamle dager' der de to delene bare var satt inntil hverandre. Veldig irriterende at de da glir fra hverandre for ingenting.

Nå har vi i TV-stua en hjørnesofa der den ene 'utstikkeren' har et sånt stort, bredt "kosehjørne", med en midtseksjon også. Men på denne sofaen er de ulike delene 'koblet sammen' i understellet, ved at de ble 'hektet på plass'. Så her glir det ikke fra hverandre.

Skrevet

''Den er kjempelang. 333 cm.''

Da er den akkurat 10 fot, nett som en liten båt.

''Tror det var en av de lengste de hadde.''

Kvinnfolk altså!

''Men jo jeg skal kjøpe en ny stol også og har jeg tenkt å kjøpe en 2-seter til vinterhagen evntuelt en gammel skuvseng med masse puter i, men det blir vel helt kræsj til sofaen det kanskje?''

*Himler med augene*

Kjøpe ditt og kjøpe datt, har dere først fått noe nytt så passer ikkje det til det gamle osv...

Hva med kjøleskapet? :-)

Ps! Er det noen som orker å sitte ute i hagen om vinteren da?

Tullebukk:o) I gamle dager kalte de det vinterhage. Man åpnet vinduene og satt der og solte seg. Den gangen var det en lang eplehage man kunne skue utover. Men den har mistet sin funksjon og man ser rett i veggen til naboen:)

Bare en liten forlengelse av stua.

Skrevet

Åsså jeg som synes jeg har fått det så fint i stua mi nå! :P

Du har det helt sikkert rålekkert! Jeg er bare en annen type enn deg. :o) Eksen og dama har det rålekkert, men jeg synes nå likevel det er mye mer avslappende og behagelig hos oss, vi er ikke så nøye på om det ligger litt smårot og slenger og bryr oss ikke så hardt om ikke alt matcher hverandre. :o)

Skrevet

Vi hadde en hjørnesofa i 'gamle dager' der de to delene bare var satt inntil hverandre. Veldig irriterende at de da glir fra hverandre for ingenting.

Nå har vi i TV-stua en hjørnesofa der den ene 'utstikkeren' har et sånt stort, bredt "kosehjørne", med en midtseksjon også. Men på denne sofaen er de ulike delene 'koblet sammen' i understellet, ved at de ble 'hektet på plass'. Så her glir det ikke fra hverandre.

Det var dumt jeg ikke tenkte på det. Mannen min er lang også, så dette er noe jeg kommer til å irritere meg over. Ja, ja gjort er gjort:)

Skrevet

Du vil ikke si at delene ikke henger sammen!? Står de bare inntil hverandre? Da hadde jeg definitivt ikke kjøpt den... Jeg hadde nemlig blitt gal av å måtte dytte delene inntil hverandre flere ganger om dagen!

Vi har dobbeltseng bestående av to rammemadrasser på 75 cm med 150 cm overmadrass og har festet sammen beina med skireimer for de skled bare fra hverandre.

Skrevet

Jeg liker stilen, men likte ikke at den ser "delt" ut, hvis du skjønner hva jeg mener.

Jeg har en lignende sofa, den kommer med en tilhørende puff som skyves inntil sofaen, og kan evt flyttes på til andre sida av bordet.

Jeg liker rektangler! :) Også synes jeg sjøl at stuebordet mitt er dritlekkert til en sånn "firkanta" sofa. ;) Type Bono: http://hilmershus.no/default.aspx?container_id=6&container_sub_id=13

Ja, det stuebordet var fint. Jeg ser for meg noe lignende.

Skrevet

Takk for tipset med skireimer. Jeg kan jo gjøre det jeg også på baksiden:)

Skrevet

Det var dumt jeg ikke tenkte på det. Mannen min er lang også, så dette er noe jeg kommer til å irritere meg over. Ja, ja gjort er gjort:)

Å, har dere kjøpt den alt? Trodde dere planla å kjøpe....;-)

Skrevet

Du vil ikke si at delene ikke henger sammen!? Står de bare inntil hverandre? Da hadde jeg definitivt ikke kjøpt den... Jeg hadde nemlig blitt gal av å måtte dytte delene inntil hverandre flere ganger om dagen!

Vi har dobbeltseng bestående av to rammemadrasser på 75 cm med 150 cm overmadrass og har festet sammen beina med skireimer for de skled bare fra hverandre.

Lillemus, svar til deg havnet øverst

Skrevet

''har festet sammen beina med skireimer for de skled bare fra hverandre''

Av og til er det vel litt deilig om beina sklir fra hverandre? Skireimer hørtes litt spesielt ut.

Skrevet

Du har det helt sikkert rålekkert! Jeg er bare en annen type enn deg. :o) Eksen og dama har det rålekkert, men jeg synes nå likevel det er mye mer avslappende og behagelig hos oss, vi er ikke så nøye på om det ligger litt smårot og slenger og bryr oss ikke så hardt om ikke alt matcher hverandre. :o)

det er ikke du som kjøpte den turkise og trefargede skjenken, da? ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...