tzatziki1365380058 Skrevet 20. november 2007 Skrevet 20. november 2007 Vi tråkket frem og tilbake mellom Ikea, Skeidar og A-møbler på lørdag. Vi ble lei og dro hjem uten å bestemme oss. I dag dro jeg alene og tråkket søren meg mellom Ikea, Skeidar og A-møbler i dag også. Da det viste seg at vi ikke kunne få yndlingssofaen før langt ut i januar, ble denne kjøpt litt i panikk og litt ved tanke på at prisen var ok og litt ved tanke på at den var såpass lang at mannen min kunne strekke ut sin lange ben. Var usikker, men mest av alt drittlei;o) Vel, jeg fikk kjøpt pinnekjøtt på Ikea da for tredje gang i år:o) Pinnekjøtt på Ikea????????? 0 Siter
tzatziki1365380058 Skrevet 20. november 2007 Skrevet 20. november 2007 Vi tråkket frem og tilbake mellom Ikea, Skeidar og A-møbler på lørdag. Vi ble lei og dro hjem uten å bestemme oss. I dag dro jeg alene og tråkket søren meg mellom Ikea, Skeidar og A-møbler i dag også. Da det viste seg at vi ikke kunne få yndlingssofaen før langt ut i januar, ble denne kjøpt litt i panikk og litt ved tanke på at prisen var ok og litt ved tanke på at den var såpass lang at mannen min kunne strekke ut sin lange ben. Var usikker, men mest av alt drittlei;o) Vel, jeg fikk kjøpt pinnekjøtt på Ikea da for tredje gang i år:o) Åh, mente du pinnekjøtt i restauranten, kanskje? Jeg begynte å lure på om de hadde begynt å selge svansk kaffe, svenske kjøttbullar, svensk knekkebrød....også på toppen av det hele pinnekjøtt?! Men du må nok ha ment i restauranten? *beroliget* 0 Siter
Line Skrevet 20. november 2007 Skrevet 20. november 2007 Synes den er fin jeg. Den ligner på min, men den ble kjøpt på Bolia. 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 20. november 2007 Skrevet 20. november 2007 Åh, mente du pinnekjøtt i restauranten, kanskje? Jeg begynte å lure på om de hadde begynt å selge svansk kaffe, svenske kjøttbullar, svensk knekkebrød....også på toppen av det hele pinnekjøtt?! Men du må nok ha ment i restauranten? *beroliget* I restauranten ja:) 0 Siter
tonie Skrevet 20. november 2007 Skrevet 20. november 2007 Ikke min stil. Den er for stram i linjene. Den passer i et minimalistisk hjem, og minimalisme er _ikke_ min greie. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 20. november 2007 Skrevet 20. november 2007 Æsj, du høres akkurat ut som gubben sånn som du holder på!! ;-) Det må være en hyggelig fyr! 0 Siter
Gjest togli Skrevet 20. november 2007 Skrevet 20. november 2007 Den er kjempelang. 333 cm. Tror det var en av de lengste de hadde. Men jo jeg skal kjøpe en ny stol også og så har jeg tenkt å kjøpe en 2-seter til vinterhagen evntuelt en gammel skuvseng med masse puter i, men det blir vel helt kræsj til sofaen det kanskje? Jeg er litt stilforvirret jeg nå Hele huset er under forandring og jeg vet ikke om jeg skal satse på bare moderne eller en blandig av gammelt (sånn jeg alltid har likt) og moderne. Huset er fra 1913 om det skulle ha noe å si. Du som har peilig, hva tror du? Jeg tror ikke jeg ville hatt skuvseng i samme rom som denne sofaen, med mindre du har en veldig stor stue og på en måte deler den opp i en moderne del og en mer nostalgisk del... Jøss, er sofaen så lang! Ja, da bør den jo være stor nok. Jeg ville hatt et litt lavt bord til en slik sofa. Lavt og minimalistisk. Stolen som skal stå til sofaen bør også være i en litt stram stil tror jeg. Hehe, folk her inne tror visst jeg har skikkelig peiling, men jeg er bare på hobbystadiet;-) Dessuten har jeg furutak og furukjøkken, men det er høyst ufrivillig *hehe* 0 Siter
Gjest togli Skrevet 20. november 2007 Skrevet 20. november 2007 Det må være en hyggelig fyr! Dere skulle nok fått noe å snakka om, ja :-)) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 20. november 2007 Skrevet 20. november 2007 Jeg tror ikke jeg ville hatt skuvseng i samme rom som denne sofaen, med mindre du har en veldig stor stue og på en måte deler den opp i en moderne del og en mer nostalgisk del... Jøss, er sofaen så lang! Ja, da bør den jo være stor nok. Jeg ville hatt et litt lavt bord til en slik sofa. Lavt og minimalistisk. Stolen som skal stå til sofaen bør også være i en litt stram stil tror jeg. Hehe, folk her inne tror visst jeg har skikkelig peiling, men jeg er bare på hobbystadiet;-) Dessuten har jeg furutak og furukjøkken, men det er høyst ufrivillig *hehe* Hæææææ? Har du furutak og furukjøkken??? Du?? :-) Selv vi har faktisk hvite tak (hele gipstak nede og malt hvit panel oppe) og eikekjøkken. Men stua (varm gul) og kjøkkenveggene (mørk blå) er klare for oppussing! 0 Siter
Gjest togli Skrevet 20. november 2007 Skrevet 20. november 2007 Hæææææ? Har du furutak og furukjøkken??? Du?? :-) Selv vi har faktisk hvite tak (hele gipstak nede og malt hvit panel oppe) og eikekjøkken. Men stua (varm gul) og kjøkkenveggene (mørk blå) er klare for oppussing! Ja, vi bygde hus et år for tidlig! Furu var fortsatt kult og jeg skulle iallefall ha furutak. Et år senere innså jeg tabben. Var drittlei all furuen og drømmer om å male over!! Vi har hatt så mange prosjekter på gang med bygging av garasje med loftsleilighet osv. og jeg klarer ikke å male takene selv. Venter til gubben begynner å få for lite å gjøre før jeg spør om vi ikke kan sette igang å male takene ;-) Jeg vurderer å flytte hele familien over til garasjeloftet, for der er det hypermoderne og lekkert ;-) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 20. november 2007 Skrevet 20. november 2007 Ja, vi bygde hus et år for tidlig! Furu var fortsatt kult og jeg skulle iallefall ha furutak. Et år senere innså jeg tabben. Var drittlei all furuen og drømmer om å male over!! Vi har hatt så mange prosjekter på gang med bygging av garasje med loftsleilighet osv. og jeg klarer ikke å male takene selv. Venter til gubben begynner å få for lite å gjøre før jeg spør om vi ikke kan sette igang å male takene ;-) Jeg vurderer å flytte hele familien over til garasjeloftet, for der er det hypermoderne og lekkert ;-) Vi feiret akkurat 10 års jubileum for huset vårt. Gangen og det ene soverommet er pusset opp + at vi har gjort ferdige rommene oppe de siste fire-fem årene, så der er det fint. Stua og kjøkkenet står igjen som bevis på 90-tallets fargevalg.... Vi synes det er et utrolig ork med oppussing, men det hadde jo vært OK og tatt disse to rommene også (altså vegger, vinduskarmer, lister og dører) - slik at vi kanksje kan late som vi er litt interiørinteresserte, i alle fall :-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 20. november 2007 Skrevet 20. november 2007 Vi feiret akkurat 10 års jubileum for huset vårt. Gangen og det ene soverommet er pusset opp + at vi har gjort ferdige rommene oppe de siste fire-fem årene, så der er det fint. Stua og kjøkkenet står igjen som bevis på 90-tallets fargevalg.... Vi synes det er et utrolig ork med oppussing, men det hadde jo vært OK og tatt disse to rommene også (altså vegger, vinduskarmer, lister og dører) - slik at vi kanksje kan late som vi er litt interiørinteresserte, i alle fall :-) Hadde jeg vært rik, så hadde jeg leid håndtverkere og satt dem igang med jobbing ;-) Jeg liker huset mitt og synes vi har det hjemmekoselig og fint. Har gjort små og rimelige endringer som gjør det moderne oppi all furuen og det hjelper litt *hehe* Interiør interesserer meg og jeg vet godt hva jeg synes er pent og vet godt hva jeg ville gjort hvis jeg skulle begynt på scratch. Nå må jeg bare supplere med det vi allerede har og det er greit nok det også. Koselig er det her iallefall, men masse dill-dall, rosemalte tallerkenhyller, mor-barn-lamper, kappegardiner osv. kommer ikke innenfør dørstokken min. Der går grensen ;-) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 20. november 2007 Skrevet 20. november 2007 Hadde jeg vært rik, så hadde jeg leid håndtverkere og satt dem igang med jobbing ;-) Jeg liker huset mitt og synes vi har det hjemmekoselig og fint. Har gjort små og rimelige endringer som gjør det moderne oppi all furuen og det hjelper litt *hehe* Interiør interesserer meg og jeg vet godt hva jeg synes er pent og vet godt hva jeg ville gjort hvis jeg skulle begynt på scratch. Nå må jeg bare supplere med det vi allerede har og det er greit nok det også. Koselig er det her iallefall, men masse dill-dall, rosemalte tallerkenhyller, mor-barn-lamper, kappegardiner osv. kommer ikke innenfør dørstokken min. Der går grensen ;-) ''men masse dill-dall, rosemalte tallerkenhyller, mor-barn-lamper, kappegardiner osv. kommer ikke innenfør dørstokken min. Der går grensen ;-)'' Enig i masse dill-dall, rosemalte tallerkenhyller og kappegardiner - men mor- og - barn- lampa tviholder jeg på!!!!!! Men det kan jo være at den forsvinner når/hvis vi pusser opp stua..... 0 Siter
Gjest togli Skrevet 20. november 2007 Skrevet 20. november 2007 ''men masse dill-dall, rosemalte tallerkenhyller, mor-barn-lamper, kappegardiner osv. kommer ikke innenfør dørstokken min. Der går grensen ;-)'' Enig i masse dill-dall, rosemalte tallerkenhyller og kappegardiner - men mor- og - barn- lampa tviholder jeg på!!!!!! Men det kan jo være at den forsvinner når/hvis vi pusser opp stua..... Hehe, neste gang jeg ser en mor-barn-lampe, kommer jeg til å tenke på deg ;-) Jeg lar meg lett påvirke av moten, så igrunnen beundrer jeg folk som har sin individuelle og faste stil, så hold på lampa di med god samvittighet 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 20. november 2007 Skrevet 20. november 2007 Jeg tror ikke jeg ville hatt skuvseng i samme rom som denne sofaen, med mindre du har en veldig stor stue og på en måte deler den opp i en moderne del og en mer nostalgisk del... Jøss, er sofaen så lang! Ja, da bør den jo være stor nok. Jeg ville hatt et litt lavt bord til en slik sofa. Lavt og minimalistisk. Stolen som skal stå til sofaen bør også være i en litt stram stil tror jeg. Hehe, folk her inne tror visst jeg har skikkelig peiling, men jeg er bare på hobbystadiet;-) Dessuten har jeg furutak og furukjøkken, men det er høyst ufrivillig *hehe* Angående bord og stol så tenker jeg som deg. Angående skuvsenga tror jeg det går fordi stua er delt med halvvegger på hver side. Gammel vinterhage med masse vinduer rundt. Vanselig å beskrive. Er litt usikker. Tror det bare blir en enkel toseter. 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 20. november 2007 Skrevet 20. november 2007 Jeg tror ikke jeg ville hatt skuvseng i samme rom som denne sofaen, med mindre du har en veldig stor stue og på en måte deler den opp i en moderne del og en mer nostalgisk del... Jøss, er sofaen så lang! Ja, da bør den jo være stor nok. Jeg ville hatt et litt lavt bord til en slik sofa. Lavt og minimalistisk. Stolen som skal stå til sofaen bør også være i en litt stram stil tror jeg. Hehe, folk her inne tror visst jeg har skikkelig peiling, men jeg er bare på hobbystadiet;-) Dessuten har jeg furutak og furukjøkken, men det er høyst ufrivillig *hehe* Angående bord og stol så tenker jeg som deg. Angående skuvsenga tror jeg det går fordi stua er delt med halvvegger på hver side. Gammel vinterhage med masse vinduer rundt. Vanselig å beskrive. Er litt usikker. Tror det bare blir en enkel toseter. 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 21. november 2007 Skrevet 21. november 2007 Ja, vi bygde hus et år for tidlig! Furu var fortsatt kult og jeg skulle iallefall ha furutak. Et år senere innså jeg tabben. Var drittlei all furuen og drømmer om å male over!! Vi har hatt så mange prosjekter på gang med bygging av garasje med loftsleilighet osv. og jeg klarer ikke å male takene selv. Venter til gubben begynner å få for lite å gjøre før jeg spør om vi ikke kan sette igang å male takene ;-) Jeg vurderer å flytte hele familien over til garasjeloftet, for der er det hypermoderne og lekkert ;-) Klart du klarer å male takene selv:) Jeg gjør det. Gardintrapp, lang stang med rulle. 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 21. november 2007 Skrevet 21. november 2007 Vi feiret akkurat 10 års jubileum for huset vårt. Gangen og det ene soverommet er pusset opp + at vi har gjort ferdige rommene oppe de siste fire-fem årene, så der er det fint. Stua og kjøkkenet står igjen som bevis på 90-tallets fargevalg.... Vi synes det er et utrolig ork med oppussing, men det hadde jo vært OK og tatt disse to rommene også (altså vegger, vinduskarmer, lister og dører) - slik at vi kanksje kan late som vi er litt interiørinteresserte, i alle fall :-) Det er et foreferdelig tiltak å komme i gang, men det er fort gjort, når man først har kommet i gang:) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 21. november 2007 Skrevet 21. november 2007 Angående bord og stol så tenker jeg som deg. Angående skuvsenga tror jeg det går fordi stua er delt med halvvegger på hver side. Gammel vinterhage med masse vinduer rundt. Vanselig å beskrive. Er litt usikker. Tror det bare blir en enkel toseter. Da kan det hende det blir bra! 0 Siter
Gjest togli Skrevet 21. november 2007 Skrevet 21. november 2007 Klart du klarer å male takene selv:) Jeg gjør det. Gardintrapp, lang stang med rulle. Jeg er plaget med stiv nakke, så jeg vil neppe klare å male tak i med enn fem minutter før jeg ramler om av svimmelhet ;-) Gubben vil veldig gjerne male takene han også, men må bli ferdig med garasjeprosjektet først. Den som venter på noe godt osv.. ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.