Gå til innhold

Til alle damer: Kjønnsmodning og oppvekstvilkår.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Manglet et par måneder på 12. Trygg, men noe streng oppvekst.

Skrevet

1. Fikk mensen første gang da jeg var 12 1/2 år. Var for øvrig under 50 kilo på dette tidspunktet, men ikke så mye under.

2. Opplevde mye mobbing på skolen, og fikk ikke så mye trøst hjemmefra. Men ble ikke mishandlet eller noe slikt hjemme.

Skrevet

1. 15år gammel, ikke tidlig synes jeg.

2.ikke en drømmeoppvekst akkurat.

Gjest mæmiblu
Skrevet

Jeg har tre voksne døtre som har vokst opp nokså samtidig i et helt "normalt", godt hjem. En fikk mensen i 11 års alder (tidlig), nr. 2 var 12 og nr. 3 var 14 (sent).

Den teorien du ref. til, synes jeg var tvilsom.

Skrevet

Jeg leste også den teorien og den stemmer i allefall ikke for midt vedkommende. Jeg var 15 år da jeg fikk mens og vokste opp med en psykisk ustabil far og mye krangling hjemme.

Datteren min var 11 år da hun fikk mens, hun har vokst opp i et stabilt hjem, med mor og far og masse kjærilghet og oppfølging.

Skrevet

Fikk mensen da jeg var 13, nesten 14, veldig stabil og god oppvekst under trygge forhold. Tviler på at jeg veide mer enn 45 kilo, antafgeligvis mindre.

Skrevet

Trygge oppvekstvilkår - sen mens.

Men vel så viktig som min trygge barndom tror jeg min "overdrevne" trening var, som resultat av denne var jeg jo direkte mager til langt opp i tenårene, hvilket antakelig også utsatte første mens.

Skrevet

Knapt 13 år. God og stabil første halvdel av barndom (til ca 8år), siden ble det mer styr, flytting, dødsfall...

Har mer tro på at det har med kroppsvekt å gjøre. Jeg var sikkert ca 45 kilo i 13-årsalderen.

Skrevet

I følge dette skulle jeg hatt en megatrygg oppvekst. Jeg var 16 år og veldig sent ute i pubertet. Oppveksten var ok, men med dårlig oppfølging. Klarte meg vel stort sett selv.

Gjest Madagaskar
Skrevet

Alt skal forskes på nå vet du. Dersom de ikke har noe spesielt å bruke tiden på, finner de på noe nytt de kan forske på. Jeg tror jeg skal begynne å forse på sammenhengen mellom formue og rebelske pusekatter med midtskill.

Hehe, høres ut som en god idè! Du får sikkert forskerstipend til det også! ;-)

Gjest det er meg det i dag
Skrevet

Fikk mensen akkurat på min 13 års dag.

Har hatt en utrygg oppvekst.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...