Gå til innhold

Mus i huset! Hvordan fjerne?

Anbefalte innlegg

Vi har i kveld oppdaget krafselyder i taket i kjelleren. Altså i gulvet/taket mellom kjeller/1 egt. Det kan høres ut som det er flere enn en.

Hvordan får man vekk sånt?? :((

Jeg skjønner jo at det er smart med musefeller, men har ikke noen for hånden. Dessuten er de jo i gulvet. Men de kommer kanskje ut i stua etter hvert? :-S

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/291500-mus-i-huset-hvordan-fjerne/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Milde måne... Her står jeg opp igjen etter å ha vridd meg siden kl 23 i senga, og ser at du hører mus! Huffame! :) Jeg fikk et merke mus skal du vite. Katten vår kom inn for å spise, men plutselig smalt det i vaskemaskinen! Joda, jeg spratt opp i sofaen, og mannen min ler, men ikke lenge. Han ser også at katta fanget en mus nemlig!! Urk! Vel, jeg havnet oppå sofaryggen (som et aspeløv skalv jeg)........... Han lo av meg når musen var ute av hus og alt ryddet opp. Dårlig gjort ;) Når gubben ville legge seg etterhvert så fulgte jeg bare med. Orker ikke de der musene jeg. Sitter med beina på en krakk nå :)

Vi har en åpning (som jeg har bedt mannen min tette for lenge siden...) under vaskemaskinen. Der kom den altså fra. Nå fikk han endelig stappet inn endel stålull. Så nå er det bare å krysse fingrene her.....

Hvis du har kott så sett inn mange musefeller der. Vi har gjort et forsøk på bøtte med plast og kryss i midten. Osten henger over det krysset. Foreløpig så har musene bare hatt fest.... Lurer på hva vi gjør galt der....

Lykke til!! :)

Annonse

Milde måne... Her står jeg opp igjen etter å ha vridd meg siden kl 23 i senga, og ser at du hører mus! Huffame! :) Jeg fikk et merke mus skal du vite. Katten vår kom inn for å spise, men plutselig smalt det i vaskemaskinen! Joda, jeg spratt opp i sofaen, og mannen min ler, men ikke lenge. Han ser også at katta fanget en mus nemlig!! Urk! Vel, jeg havnet oppå sofaryggen (som et aspeløv skalv jeg)........... Han lo av meg når musen var ute av hus og alt ryddet opp. Dårlig gjort ;) Når gubben ville legge seg etterhvert så fulgte jeg bare med. Orker ikke de der musene jeg. Sitter med beina på en krakk nå :)

Vi har en åpning (som jeg har bedt mannen min tette for lenge siden...) under vaskemaskinen. Der kom den altså fra. Nå fikk han endelig stappet inn endel stålull. Så nå er det bare å krysse fingrene her.....

Hvis du har kott så sett inn mange musefeller der. Vi har gjort et forsøk på bøtte med plast og kryss i midten. Osten henger over det krysset. Foreløpig så har musene bare hatt fest.... Lurer på hva vi gjør galt der....

Lykke til!! :)

hehe.. uffa meg.. ja jeg må vel bare få tak i feller og sette igang jakten.

En kompis av meg kjenner en som har en boaslange, en feit sak på minst 2 meter....... men ikke pokker om det skal noen slange i huset mitt, da foretrekker jeg faktisk mus. ;)

Takk for tips ang. kott, lukka lufteventilen der tidligere i kveld.... Spørs om det var highway'en inn...? :-|

Jeg får vel tasle meg i seng..... takk for svar! :)

Jeg bodde i mange år i et hus der loftet var fullt av mus. Vi hørte dem pile fram og tilbake om natten. Hver vinter tok vi opp kampen med feller og gift....

Hvorfor jeg forteller dette? Fordi: de kom aldri inn i huset. Så...selv om vi hadde mus, så hadde vi dem aldri inne i boligen vår.

Så, bare for å trøste deg : det kan hende at de holder seg der de er - hvis de ikke finner noe hull et eller annet sted da.

Lykke til :)

Jeg bodde i mange år i et hus der loftet var fullt av mus. Vi hørte dem pile fram og tilbake om natten. Hver vinter tok vi opp kampen med feller og gift....

Hvorfor jeg forteller dette? Fordi: de kom aldri inn i huset. Så...selv om vi hadde mus, så hadde vi dem aldri inne i boligen vår.

Så, bare for å trøste deg : det kan hende at de holder seg der de er - hvis de ikke finner noe hull et eller annet sted da.

Lykke til :)

oki, takk for trøst! Får krysse fingrene for at de ikke kommer inn i selve huset.. :)

Problemet her er vel at de er "midt" i huset.. Er 3 egt, og de holder seg (foreløpig) mellom u og 1 egt. Sønnen har rom i kjelleren, så han hører de veldig godt når han skal sove feks. Men kan jo hende vi venner oss til det ;)

Gjest mandolina

Vi har en del katter i nabolaget, og de går fast runde rundt huset hver dag og holder huset fritt for mus.

Ellers har vi satt opp feller på utsiden av huset, dekket av planker, og der har musene også gått i, men det var før naboene fikk katter.

Katt er løsningen.

Hilsen

Annonse

Gjest Gurojenta

Isj, å få mus innendørs er ingen god følelse. Musefeller er ofte en god hjelp. Musegift er også kjekt, men ikke noe særlig lurt om de dør inni vegger og blir liggede der og råtne.

Hvis problemet ikke gir seg, ville jeg kontakten profesjonelle. Mus kan gjøre store skader om de får leve i fred lenge.

Huff.. foreldrene mine er plaget med å få mus inn i hus..og ikke lett når man ikke får helt tak i de..

Begge har helt angst for mus..så de ringer som regel meg. Blir sittende i kjelleren med en masse mat å vente på de, og så tar jeg de opp etter halen, og slipper de ut laangt unna huset..

Synes de er søte jeg..men de kan gjøre mye skade!

De trenger bare en 7mm åpning for å komme seg inn i hus..så ikke alltid like enkelt å forebygge..

Dere får enten kjøpe noe musefeller, eller låne ei katt av naboen;)

Det finnes alt mulige musefeller..de gamle tre-musefellene...og litt mer moderne feller der du slipper å ta i musa når den er drept..

Prøv å finn ut hvor musa kan ha kommet seg inn etter dere har fått de vekk..alt av ventiler o.l. , og prøv å tette igjen så det ikke skjer igjen..

Mus i hus er noe herk..

Jeg har ei røyskatt boende rett utfor huset, som holder musa borte heldigvis..;)

Vi har en del katter i nabolaget, og de går fast runde rundt huset hver dag og holder huset fritt for mus.

Ellers har vi satt opp feller på utsiden av huset, dekket av planker, og der har musene også gått i, men det var før naboene fikk katter.

Katt er løsningen.

Hilsen

takk, katt er bestilt! ;) Den er riktignok bare 2 mnd enda, så den flytter ikke inn før om en mnd... :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...