Incubo Skrevet 20. november 2007 Forfatter Skrevet 20. november 2007 Fem ganger per uke vil jeg ikke påstå er mye. :-) Jeg pleier å lære valper å tisse på komando. Så er det lettere å ha med å gjøre. Måten å gjøre det på er å si "tiss" eller lage tisselyder a la rope på en katt, eller si "grønn" hvis du er redd noen skal høre deg, mens hunden tisser. Den lærer det fort. Har prøvd på det å lære den å tisse på kommando..sier tiss akkurat når han tisser..så han vet hva ordet betyr. Samme måte som jeg gjorde det da jeg skulle få han til å forstå hva sitt betyr. Å vaske hele huset fem ganger på en uke, er ikke mye? Men det gikk greit i dag..så får håpe det går framover. Tar han ut hver gang han har gjort noe inne og..som du nevnte her. Så føler jo jeg gjør alt rett. Kanskje bare jeg som er for utålmodig.. 0 Siter
Incubo Skrevet 20. november 2007 Forfatter Skrevet 20. november 2007 6-8 ganger i timen er ikke normalt. Få den med til dyrlegen. Ok! Skal ta vaksine nå på torsdag, så da tar jeg det med det samme. Nå gjelder det bare å få tak i en tisseprøve.. 0 Siter
Sofline Skrevet 20. november 2007 Skrevet 20. november 2007 Har prøvd på det å lære den å tisse på kommando..sier tiss akkurat når han tisser..så han vet hva ordet betyr. Samme måte som jeg gjorde det da jeg skulle få han til å forstå hva sitt betyr. Å vaske hele huset fem ganger på en uke, er ikke mye? Men det gikk greit i dag..så får håpe det går framover. Tar han ut hver gang han har gjort noe inne og..som du nevnte her. Så føler jo jeg gjør alt rett. Kanskje bare jeg som er for utålmodig.. OK, hele huset fem ganger på en uke er mye. Jeg trodde du mente at du hadde vasket tiss fem ganger på en uke. 0 Siter
Incubo Skrevet 20. november 2007 Forfatter Skrevet 20. november 2007 OK, hele huset fem ganger på en uke er mye. Jeg trodde du mente at du hadde vasket tiss fem ganger på en uke. Hehe..nei da hadde jeg vært heldig duh;) Har vært ekstremt her enkelte dager... og sambo er så flink å hiver en handduk oppå tisset, tråkker litt på det..og går vekk fra handduken..... Så jeg må være her 24 timer i døgnet og følge med både hund og sambo.. Og vaske..! 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 20. november 2007 Skrevet 20. november 2007 Har prøvd på det å lære den å tisse på kommando..sier tiss akkurat når han tisser..så han vet hva ordet betyr. Samme måte som jeg gjorde det da jeg skulle få han til å forstå hva sitt betyr. Å vaske hele huset fem ganger på en uke, er ikke mye? Men det gikk greit i dag..så får håpe det går framover. Tar han ut hver gang han har gjort noe inne og..som du nevnte her. Så føler jo jeg gjør alt rett. Kanskje bare jeg som er for utålmodig.. Må du vaske hele huset fordi han tisser litt på gulvet? 0 Siter
Incubo Skrevet 21. november 2007 Forfatter Skrevet 21. november 2007 Må du vaske hele huset fordi han tisser litt på gulvet? Ja fordi han tisser overalt..går oppi det og tar det med seg utover.. og når sambo er alene med han..så hiver han bare handduker over..tråkker litt på det, for å deretter gå å la handduken ligge.. Og huset er ikke stort..så driver ikke å vasker en treetasjes villa;) Men hunden tisser altså overalt. Men disse dagene når jeg er hjemme slipper jeg heldigvis å vaske hele huset, fordi jeg faktisk tørker opp etter hunden med en gang, i motsetning til sambo.. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.