Gå til innhold

A kjendis listen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Den lista var like overfladisk som en kunne forvente av VG.

Kunne nesten tro det var Dorthe Skappel som hadde laga den lista, men ho vet vel ikkje hvem Roald Amundsen var.

Harald Rønneberg, Kurt Nilsen, John Arne Riise, Wenche Myhre og Jahn Teigen er FORAN Liv Ullman !!!

Dessuten ser eg det er både nålevende, og avdøde personer der, om det er en A-liste som tar med avdøde Nordmenn så har de glemt mange...

Hva med: Henrik Ibsen, Edward Munch, Edvard Grieg, Henrik Wergeland, Ole Bornemann Bull, Gude & Tidemann, Sonja Hennie, Kirsten Flagstad, Bjørnstjerne Bjørnson, Camilla Collet, J.C.Dahl, Rolf Jacobsen, Edvard Bull, Leiv Erikson, Alf Prøysen og desuten er det vanskelig å komme utenom Vidkun Quisling (desverre) osv.

Dessuten så er flere nålevende som er glemt: Odd Nerdrum, Jan Garbarek, Anne Cath. Vestly, Jon Fosse, Stein Mehren,

Kåre Willok m.fl.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/291538-a-kjendis-listen/#findComment-2342260
Del på andre sider

Den lista var like overfladisk som en kunne forvente av VG.

Kunne nesten tro det var Dorthe Skappel som hadde laga den lista, men ho vet vel ikkje hvem Roald Amundsen var.

Harald Rønneberg, Kurt Nilsen, John Arne Riise, Wenche Myhre og Jahn Teigen er FORAN Liv Ullman !!!

Dessuten ser eg det er både nålevende, og avdøde personer der, om det er en A-liste som tar med avdøde Nordmenn så har de glemt mange...

Hva med: Henrik Ibsen, Edward Munch, Edvard Grieg, Henrik Wergeland, Ole Bornemann Bull, Gude & Tidemann, Sonja Hennie, Kirsten Flagstad, Bjørnstjerne Bjørnson, Camilla Collet, J.C.Dahl, Rolf Jacobsen, Edvard Bull, Leiv Erikson, Alf Prøysen og desuten er det vanskelig å komme utenom Vidkun Quisling (desverre) osv.

Dessuten så er flere nålevende som er glemt: Odd Nerdrum, Jan Garbarek, Anne Cath. Vestly, Jon Fosse, Stein Mehren,

Kåre Willok m.fl.

Hvem er Jon Fosse og Stein Mehren?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/291538-a-kjendis-listen/#findComment-2342265
Del på andre sider

Hvem er Jon Fosse og Stein Mehren?

Vet du ikkje hvem Jon Fosse er?

Han er Norges største dramatiker siden Henrik Ibsen, hans stykker går for fulle hus over "hele verden", tror han "bor" i Bergen nå.

Stein Mehren er en av våre største poeter og har gitt ut rundt 25 diktsamlinger siden han debuterte i 1960 med "Gjennom stillheten en natt", han kom ut med ei ny bok i år (husker ikkje navnet i farten).

Sjekk på Wikipedia om du vil vite mer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/291538-a-kjendis-listen/#findComment-2342285
Del på andre sider

Annonse

Vet du ikkje hvem Jon Fosse er?

Han er Norges største dramatiker siden Henrik Ibsen, hans stykker går for fulle hus over "hele verden", tror han "bor" i Bergen nå.

Stein Mehren er en av våre største poeter og har gitt ut rundt 25 diktsamlinger siden han debuterte i 1960 med "Gjennom stillheten en natt", han kom ut med ei ny bok i år (husker ikkje navnet i farten).

Sjekk på Wikipedia om du vil vite mer.

Men alle skal vite hvem folkene på A-kjendislista er, ergo passer de ikke inn der. :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/291538-a-kjendis-listen/#findComment-2342293
Del på andre sider

Men alle skal vite hvem folkene på A-kjendislista er, ergo passer de ikke inn der. :-)

Ok, hvis det er sånn det funker.

Men tror du alle vet hvem fks. : Øivind Blunck, Wenche Myhre, Trond-Viggo Torgersen, Thomas Numme, Harald Rønneberg, Atle Antonsen, Ane Dahl Torp, Kåre Conradi og Linn Skåber er ?

For ikkje å snakke om: Sjur Hjeltnes, Birger Solvang Pedersen, Simen Risbøl og Daniel Drachmann !

Eg har aldri hørt om noen av de.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/291538-a-kjendis-listen/#findComment-2342321
Del på andre sider

Ok, hvis det er sånn det funker.

Men tror du alle vet hvem fks. : Øivind Blunck, Wenche Myhre, Trond-Viggo Torgersen, Thomas Numme, Harald Rønneberg, Atle Antonsen, Ane Dahl Torp, Kåre Conradi og Linn Skåber er ?

For ikkje å snakke om: Sjur Hjeltnes, Birger Solvang Pedersen, Simen Risbøl og Daniel Drachmann !

Eg har aldri hørt om noen av de.

''Øivind Blunck, Wenche Myhre, Trond-Viggo Torgersen,''

Disse tror jeg i hvert fall over 90% av det norske folk vet hvem er.

''Thomas Numme, Harald Rønneberg, Atle Antonsen, Ane Dahl Torp, Kåre Conradi og Linn Skåber''

Når det kommer til i hvert fall den eldre generasjon vet neppe alle hvem disse er.

''Sjur Hjeltnes, Birger Solvang Pedersen, Simen Risbøl og Daniel Drachmann''

Jeg vet heller ikke hvem det er, men lista var forlenget av folks forslag. Som jeg forstod det er ikke disse med på lista i boka, men det er foreslått av andre folk på internett.

Lista har absolutt sine mangler.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/291538-a-kjendis-listen/#findComment-2342329
Del på andre sider

Disse tror jeg i hvert fall over 90% av det norske folk vet hvem er.

''Thomas Numme, Harald Rønneberg, Atle Antonsen, Ane Dahl Torp, Kåre Conradi og Linn Skåber''

Når det kommer til i hvert fall den eldre generasjon vet neppe alle hvem disse er.

Jeg vet heller ikke hvem det er, men lista var forlenget av folks forslag. Som jeg forstod det er ikke disse med på lista i boka, men det er foreslått av andre folk på internett.

Lista har absolutt sine mangler.

(Disse tror jeg i hvert fall over 90% av det norske folk vet hvem er.)

Ja, 90% av de over 40 år ja!

(Når det kommer til i hvert fall den eldre generasjon vet neppe alle hvem disse er.)

Slik tenkte eg også.

Dette er "kjendiser" konstruert av først og fremst TV2, og målgruppen er de "urbane" (kaffelatte slurpende) under 40 år.

Hva har disse produsert av verdi for våre etterkommere?

Ane Dahl Torp (er århundres mest oppskrytte skuespiller)!

Harald Rønneberg (er en selvdyrkende, middelmådig klovn)

(Jeg vet heller ikke hvem det er, men lista var forlenget av folks forslag. Som jeg forstod det er ikke disse med på lista i boka, men det er foreslått av andre folk på internett.)

Ok, så det er slik det henger sammen.

(Lista har absolutt sine mangler.)

He. he..Du skulle vært diplomat du!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/291538-a-kjendis-listen/#findComment-2342367
Del på andre sider

(Når det kommer til i hvert fall den eldre generasjon vet neppe alle hvem disse er.)

Slik tenkte eg også.

Dette er "kjendiser" konstruert av først og fremst TV2, og målgruppen er de "urbane" (kaffelatte slurpende) under 40 år.

(Jeg vet heller ikke hvem det er, men lista var forlenget av folks forslag. Som jeg forstod det er ikke disse med på lista i boka, men det er foreslått av andre folk på internett.)

''Dette er "kjendiser" konstruert av først og fremst TV2, ''

Men så var de aller fleste av kjendisene i 'gamle dager'skapt av NRK... Bare med den forksjellen at da hadde man bare én kanal, og de som ble kjendiser der (som f eks Rolv Wesenlund og Erik Bye) ble megakjendiser.

Nå for tiden har vi flere kanaler, men fortsatt så har TV stor betydning for hvem som er kjendiser. Men med flere kanaler og større spredning av seermassen blir det også slik at det som er en kjendis for noen (f eks skuespillerne i Hotel Cæsar) kan være nærmest totalt ukjente for andre folk.

Sånn er'e bare;-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/291538-a-kjendis-listen/#findComment-2342374
Del på andre sider

Annonse

''Dette er "kjendiser" konstruert av først og fremst TV2, ''

Men så var de aller fleste av kjendisene i 'gamle dager'skapt av NRK... Bare med den forksjellen at da hadde man bare én kanal, og de som ble kjendiser der (som f eks Rolv Wesenlund og Erik Bye) ble megakjendiser.

Nå for tiden har vi flere kanaler, men fortsatt så har TV stor betydning for hvem som er kjendiser. Men med flere kanaler og større spredning av seermassen blir det også slik at det som er en kjendis for noen (f eks skuespillerne i Hotel Cæsar) kan være nærmest totalt ukjente for andre folk.

Sånn er'e bare;-)

Nei, nei, nei sånn er`e ikkje.

''Men så var de aller fleste av kjendisene i 'gamle dager'skapt av NRK... Bare med den forksjellen at da hadde man bare én kanal, og de som ble kjendiser der (som f eks Rolv Wesenlund og Erik Bye) ble megakjendiser.''

Det blir helt latterlig å skulle sammenligne fks. Harald Rønneberg og Erik Bye, eller Dorthe Skappel og Rolv Wesenlund.

Men, det er ikkje noen tvil om at de har blitt kjent gjennom Nrk, _men_ de har blitt kjent i kraft av sine prestasjoner og sitt talent, og i spesielt Erik Bye sitt tilfelle sine kunnskaper og personlige egenskaper, Erik Bye er kanskje en av våre flotteste, varmeste mennesker som har gitt av seg sjøl i år etter år.

Når det gjelder Rolv Wesenlund (så er nok meningene mer delte) men at han har/hadde ett stort komisk talent, er det vel få som kan bestride...

Hva har Harald Rønneberg og Dorthe Skappel (foruten ett enormt behov for eksponering) å bidra med?

Kommer vi til å huske disse om 50 år?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/291538-a-kjendis-listen/#findComment-2342398
Del på andre sider

Nei, nei, nei sånn er`e ikkje.

''Men så var de aller fleste av kjendisene i 'gamle dager'skapt av NRK... Bare med den forksjellen at da hadde man bare én kanal, og de som ble kjendiser der (som f eks Rolv Wesenlund og Erik Bye) ble megakjendiser.''

Det blir helt latterlig å skulle sammenligne fks. Harald Rønneberg og Erik Bye, eller Dorthe Skappel og Rolv Wesenlund.

Men, det er ikkje noen tvil om at de har blitt kjent gjennom Nrk, _men_ de har blitt kjent i kraft av sine prestasjoner og sitt talent, og i spesielt Erik Bye sitt tilfelle sine kunnskaper og personlige egenskaper, Erik Bye er kanskje en av våre flotteste, varmeste mennesker som har gitt av seg sjøl i år etter år.

Når det gjelder Rolv Wesenlund (så er nok meningene mer delte) men at han har/hadde ett stort komisk talent, er det vel få som kan bestride...

Hva har Harald Rønneberg og Dorthe Skappel (foruten ett enormt behov for eksponering) å bidra med?

Kommer vi til å huske disse om 50 år?

''Det blir helt latterlig å skulle sammenligne fks. Harald Rønneberg og Erik Bye, eller Dorthe Skappel og Rolv Wesenlund. ''

Jeg har ikke sammenlignet de - bortsett fra å påpeke at TV har bidratt sterkt til å gjøre dem kjent.

''Kommer vi til å huske disse om 50 år?''

Neppe.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/291538-a-kjendis-listen/#findComment-2342406
Del på andre sider

Slik tenkte eg også.

''He. he..Du skulle vært diplomat du!''

Store mangler da... Bedre? :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/291538-a-kjendis-listen/#findComment-2342422
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...