Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I fryser'n ligger det bokser med middagsmat (rester). Men hva i huleste er inni, jeg ser ikke ordentlig gjennom boksene.

Hvordan merker dere slike bokser?

Skrevet

En gjennomsiktig plastbit noe a la de på ringpermer. Skriv en lapp på hva som er inni og dato, og sett det inn i plastbiten.

Kan skiftes ut etterhvert som man bruker boksen til annen mat, og tas ut når boksen skal vaskes.

Gjest Gurojenta
Skrevet

Nå bruker jeg stort sett poser jeg og det er sjelden det blir så mye rester å fryse. Men jeg pleier å skrive utenpå posen hva det er og dato. På bokser kan du jo feste en maskeringstape-bit og skrive utenpå den hva det er.

Skrevet

En gjennomsiktig plastbit noe a la de på ringpermer. Skriv en lapp på hva som er inni og dato, og sett det inn i plastbiten.

Kan skiftes ut etterhvert som man bruker boksen til annen mat, og tas ut når boksen skal vaskes.

Hvor får du tak i sånn plastbit? Og tåler den oppvaskmaskin? Limer du den på boksen... (jeg skjønner visst ikke helt, jeg..)

Skrevet

Nå bruker jeg stort sett poser jeg og det er sjelden det blir så mye rester å fryse. Men jeg pleier å skrive utenpå posen hva det er og dato. På bokser kan du jo feste en maskeringstape-bit og skrive utenpå den hva det er.

Joa - men oppvaskmaskin...? Og så ser de pene boksene så kjipe ut med sånn tape.

Gjest Gurojenta
Skrevet

Joa - men oppvaskmaskin...? Og så ser de pene boksene så kjipe ut med sånn tape.

Tapen tar du jo bare av når boksen ikke er i fryseren, den er jo forholdvis løs og er jo kun til engangsbruk.

Skrevet

Hvor får du tak i sånn plastbit? Og tåler den oppvaskmaskin? Limer du den på boksen... (jeg skjønner visst ikke helt, jeg..)

Jeg har sånne jeg har limt fast. Enkelt å lage selv.

Men jeg er dårlig på å forklare..hehe..

kanskje like greit å feste på engangslapper hver gang du fryser ned noe;)

Skrevet

Tapen tar du jo bare av når boksen ikke er i fryseren, den er jo forholdvis løs og er jo kun til engangsbruk.

OK, daså :))

Er det sånn man bruker når man maler inntil kanter? Fra fargehandlen?

Skrevet

Jeg har sånne jeg har limt fast. Enkelt å lage selv.

Men jeg er dårlig på å forklare..hehe..

kanskje like greit å feste på engangslapper hver gang du fryser ned noe;)

Yepp, kanskje :) Takk for svar!

Gjest Gurojenta
Skrevet

OK, daså :))

Er det sånn man bruker når man maler inntil kanter? Fra fargehandlen?

Ja, disse er enkle å skrive på. Men du kan jo også bruke vanlig tape, bare sørg for at du isåfall bruker en som er lett å få av.

Skrevet

Ta pose utenpå boksen da, men lapp i knuten.

Skrevet

Det er alltid like morsomt å tine ting man ikke riktig vet hva er... :-)

Vi fryser i poser og skriver utenpå. Men hva med gule post-itlapper?

Skrevet

Frysetape utenpå boksen. Skriv med tusj eller penn. Frysetape er vel det samme som maskeringstape, ihvertfall bruker jeg førstnevnte til sistenvnte bruksområde (puh).

Fås kjøpt på matbutikken

Skrevet

Det er alltid like morsomt å tine ting man ikke riktig vet hva er... :-)

Vi fryser i poser og skriver utenpå. Men hva med gule post-itlapper?

''morsomt å tine ting man ikke riktig vet hva er... :-)

''

Hehe.. ikke _alltid_ like morsomt, nei :)

Post-it lapper tror jeg at jeg har prøvd, og de datt av! Men jeg skal prøve maskeringstape. Hver gang jeg fryser ned er jeg sikker på at jeg 1)husker /ser hva det er, eller 2) skal lage lapp dagen etterpå. *kremt*

Skrevet

Frysetape utenpå boksen. Skriv med tusj eller penn. Frysetape er vel det samme som maskeringstape, ihvertfall bruker jeg førstnevnte til sistenvnte bruksområde (puh).

Fås kjøpt på matbutikken

''Frysetape .. Fås kjøpt på matbutikken''

Eureka! Jeg er reddet!

(Eureka = «jeg har funnet det» ..Arkimedes osv...)

Skrevet

''Tapen tar du jo bare av når boksen ikke er i fryseren, den er jo forholdvis løs og er jo kun til engangsbruk.''

Å nei du, tapen blir ofte sittende på gang etter gang etter gang... Gutten min dypt fornærmet da han hadde med seg lomper på turdagen i en rund boks nå i høst, og det stod tape med "Kjøttkaker mars 2005" på :-D

Skrevet

''Frysetape .. Fås kjøpt på matbutikken''

Eureka! Jeg er reddet!

(Eureka = «jeg har funnet det» ..Arkimedes osv...)

Frysetape er kjempegreit. Du kan bruke vanlig kulepenn eller sprittusj på den. Hoder kjempegodt - i oppvaskmaskinen også, hvis du ikke gidder å ta den av.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...