adelie Skrevet 20. november 2007 Skrevet 20. november 2007 I fryser'n ligger det bokser med middagsmat (rester). Men hva i huleste er inni, jeg ser ikke ordentlig gjennom boksene. Hvordan merker dere slike bokser? 0 Siter
Incubo Skrevet 20. november 2007 Skrevet 20. november 2007 En gjennomsiktig plastbit noe a la de på ringpermer. Skriv en lapp på hva som er inni og dato, og sett det inn i plastbiten. Kan skiftes ut etterhvert som man bruker boksen til annen mat, og tas ut når boksen skal vaskes. 0 Siter
Gjest Gurojenta Skrevet 20. november 2007 Skrevet 20. november 2007 Nå bruker jeg stort sett poser jeg og det er sjelden det blir så mye rester å fryse. Men jeg pleier å skrive utenpå posen hva det er og dato. På bokser kan du jo feste en maskeringstape-bit og skrive utenpå den hva det er. 0 Siter
adelie Skrevet 20. november 2007 Forfatter Skrevet 20. november 2007 En gjennomsiktig plastbit noe a la de på ringpermer. Skriv en lapp på hva som er inni og dato, og sett det inn i plastbiten. Kan skiftes ut etterhvert som man bruker boksen til annen mat, og tas ut når boksen skal vaskes. Hvor får du tak i sånn plastbit? Og tåler den oppvaskmaskin? Limer du den på boksen... (jeg skjønner visst ikke helt, jeg..) 0 Siter
adelie Skrevet 20. november 2007 Forfatter Skrevet 20. november 2007 Nå bruker jeg stort sett poser jeg og det er sjelden det blir så mye rester å fryse. Men jeg pleier å skrive utenpå posen hva det er og dato. På bokser kan du jo feste en maskeringstape-bit og skrive utenpå den hva det er. Joa - men oppvaskmaskin...? Og så ser de pene boksene så kjipe ut med sånn tape. 0 Siter
Gjest Gurojenta Skrevet 20. november 2007 Skrevet 20. november 2007 Joa - men oppvaskmaskin...? Og så ser de pene boksene så kjipe ut med sånn tape. Tapen tar du jo bare av når boksen ikke er i fryseren, den er jo forholdvis løs og er jo kun til engangsbruk. 0 Siter
Incubo Skrevet 20. november 2007 Skrevet 20. november 2007 Hvor får du tak i sånn plastbit? Og tåler den oppvaskmaskin? Limer du den på boksen... (jeg skjønner visst ikke helt, jeg..) Jeg har sånne jeg har limt fast. Enkelt å lage selv. Men jeg er dårlig på å forklare..hehe.. kanskje like greit å feste på engangslapper hver gang du fryser ned noe;) 0 Siter
adelie Skrevet 20. november 2007 Forfatter Skrevet 20. november 2007 Tapen tar du jo bare av når boksen ikke er i fryseren, den er jo forholdvis løs og er jo kun til engangsbruk. OK, daså ) Er det sånn man bruker når man maler inntil kanter? Fra fargehandlen? 0 Siter
adelie Skrevet 20. november 2007 Forfatter Skrevet 20. november 2007 Jeg har sånne jeg har limt fast. Enkelt å lage selv. Men jeg er dårlig på å forklare..hehe.. kanskje like greit å feste på engangslapper hver gang du fryser ned noe;) Yepp, kanskje Takk for svar! 0 Siter
Gjest Gurojenta Skrevet 20. november 2007 Skrevet 20. november 2007 OK, daså ) Er det sånn man bruker når man maler inntil kanter? Fra fargehandlen? Ja, disse er enkle å skrive på. Men du kan jo også bruke vanlig tape, bare sørg for at du isåfall bruker en som er lett å få av. 0 Siter
pekkaline Skrevet 20. november 2007 Skrevet 20. november 2007 Joa - men oppvaskmaskin...? Og så ser de pene boksene så kjipe ut med sånn tape. Ta pose utenpå boksen da, men lapp i knuten. 0 Siter
Sofline Skrevet 20. november 2007 Skrevet 20. november 2007 Det er alltid like morsomt å tine ting man ikke riktig vet hva er... :-) Vi fryser i poser og skriver utenpå. Men hva med gule post-itlapper? 0 Siter
Lisabeth Skrevet 20. november 2007 Skrevet 20. november 2007 Frysetape utenpå boksen. Skriv med tusj eller penn. Frysetape er vel det samme som maskeringstape, ihvertfall bruker jeg førstnevnte til sistenvnte bruksområde (puh). Fås kjøpt på matbutikken 0 Siter
adelie Skrevet 20. november 2007 Forfatter Skrevet 20. november 2007 Det er alltid like morsomt å tine ting man ikke riktig vet hva er... :-) Vi fryser i poser og skriver utenpå. Men hva med gule post-itlapper? ''morsomt å tine ting man ikke riktig vet hva er... :-) '' Hehe.. ikke _alltid_ like morsomt, nei Post-it lapper tror jeg at jeg har prøvd, og de datt av! Men jeg skal prøve maskeringstape. Hver gang jeg fryser ned er jeg sikker på at jeg 1)husker /ser hva det er, eller 2) skal lage lapp dagen etterpå. *kremt* 0 Siter
adelie Skrevet 20. november 2007 Forfatter Skrevet 20. november 2007 Frysetape utenpå boksen. Skriv med tusj eller penn. Frysetape er vel det samme som maskeringstape, ihvertfall bruker jeg førstnevnte til sistenvnte bruksområde (puh). Fås kjøpt på matbutikken ''Frysetape .. Fås kjøpt på matbutikken'' Eureka! Jeg er reddet! (Eureka = «jeg har funnet det» ..Arkimedes osv...) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 20. november 2007 Skrevet 20. november 2007 Tapen tar du jo bare av når boksen ikke er i fryseren, den er jo forholdvis løs og er jo kun til engangsbruk. ''Tapen tar du jo bare av når boksen ikke er i fryseren, den er jo forholdvis løs og er jo kun til engangsbruk.'' Å nei du, tapen blir ofte sittende på gang etter gang etter gang... Gutten min dypt fornærmet da han hadde med seg lomper på turdagen i en rund boks nå i høst, og det stod tape med "Kjøttkaker mars 2005" på :-D 0 Siter
Gjest prust Skrevet 20. november 2007 Skrevet 20. november 2007 ''Frysetape .. Fås kjøpt på matbutikken'' Eureka! Jeg er reddet! (Eureka = «jeg har funnet det» ..Arkimedes osv...) Frysetape er kjempegreit. Du kan bruke vanlig kulepenn eller sprittusj på den. Hoder kjempegodt - i oppvaskmaskinen også, hvis du ikke gidder å ta den av. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.