Gå til innhold

Kan noen snille folk hjelpe meg;)

Gjest Jenta som ikke skjønner mye;p

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Lurte på om dere kunne hjelpe meg med noe. Er kjempe fortvilet. Saken er at jeg har nå blitt gravid og er arbeidsledig. Har ikke søkt om arbeidsledig enda, tenkte jeg skulle gjøre det i januar, da teller beregningen for 2007.

Kan dere hjelpe meg å regne ut hvor mye jeg får ca? Jeg har tjent ca. 1899 hver mnd i brutto. Tok ikke ferie fra januar til oktober. Jobbet 2 uker i oktober, etter det har jeg vært arbeidsledig.

Jeg har fått feriepenger 2 ganger dette året pga jeg jobbet på to forskjellige steder. Teller de med i beregningen. Blir kjempe glad hvis noen hjelper meg litt.

Hvis noen har samme erfaring kan dere gjerne skrive det her:)

Takk på forhånd!

Skrevet

http://www.nav.no/page?id=728

Inntekten din er nok for liten til at du kan få dagpenger.

Hilsen

På nav sine sider står det "Har fått utbetalt arbeidsinntekt på minst

kr 100 218 i siste avsluttede kalenderår"..jeg har tjent langt mer enn det.

Tok jo ikke sommerferie, jobbet. Det er bare fra midten av oktober jeg ble arbeidsledig.

Skrevet

Hei,

Har du tjent under 2000,- i md brutto? Blir vel ikke noen dagpenger av det er jeg redd.

Mange hilsener i fra

Gjest mandolina
Skrevet

På nav sine sider står det "Har fått utbetalt arbeidsinntekt på minst

kr 100 218 i siste avsluttede kalenderår"..jeg har tjent langt mer enn det.

Tok jo ikke sommerferie, jobbet. Det er bare fra midten av oktober jeg ble arbeidsledig.

Du skrev

" Jeg har tjent ca. 1899 hver mnd i brutto."

Det gir en årsinntekt på 22.788, altså langt under kravet fra NAV arbeid.

Hilsen

Skrevet

Mener du 18.999,- brutto pr måned? Dersom du mener det har du rett på 60 % av brutto inntekt for hele 2007 og det skulle i ditt tilfelle bli 60 % av 190.000 som er 114.000. Som du igjen må dele på 12 (mnd) og trekke fra skatt for å finne ut hva du får utbetalt pr måned.

Har du tjent 1.899 pr mnd har du - som det sies lenger oppi tråden her - ikke rett på noe bortsett fra engangs-stønad i forbindelse med fødsel, for da har du ikke tjent nok til å få utbetalt dagpenger.

Ring NAV du, de kan sikkert hjelpe deg! :)

Skrevet

Du skrev

" Jeg har tjent ca. 1899 hver mnd i brutto."

Det gir en årsinntekt på 22.788, altså langt under kravet fra NAV arbeid.

Hilsen

Beklager min feil, det er 18.099 hehe...skjønner at du ble forvirret:)

Skrevet

Er det du som har skrevet inn og spurt om lignende før? Isåfall skjønner jeg ikke hvorfor du ikke tar imot rådene du får? Man søker ikke arbeidsledig, man melder seg arbeidsledig hos NAV. Så får man dagpenger (arbeidsledighetstrygd), og det kan man ikke få fra før den dagen man melder seg hos NAV. Man kan verken få dagpenger eller melde seg arbeidsledig med tilbakevirkende kraft.

Så lenge du ikke er registrert noen steder, har du heller ikke krav på noe, heller ikke når det skal beregnes foreldrepenger. Du må melde deg arbeidsledig så snart som mulig hvis du er interessert i å få annet enn engangsstønaden i barselsperioden. Du skal ha jobbet/mottatt dagpenger/sykepenger eller lignede i minst 6 ut av 10 måneder før permisjonen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...