Gå til innhold

Ni av ti krangler i julen!!!!

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion

Helt enig, og at pynten er framme i november. Så er jo ikke bare vi fra "ødelagte" hjem som mener det. Blir bare ekstra vondt når man har den grunnen i tillegg + at pynten kommer så tidlig for å "minne" oss på at det snart er jul!

En ting til er jo at altfor mange her i landet mener at problemer ikke finnes, og at alle SKAL ferie jul sammen osv.. og at man da "krever" at begge foreldre osv blir invitert, fordi det er "normalt", ingen skal utenfor uansett hvor vanskelig det blir å ha dem der.. Om noen skjønner meg? Alt SKAL være perfekt. Punktum. Finnes ikke rom for å velge å ikke ferie jul, eller velge å feire med samboer og barn, og ingen andre. Føler nå jeg, og sikkert andre også

Er så enig med deg! Det er en skikkelig uting å begynne jula så tidlig. I min barndom ble ikke jula tatt frem hos noen før 1 desember! Det var en gledens dag for alle oss barn å vandre rundt i gatene og se på pynten i vinduer og i gatene....

Ikke ble vi overdynget med gaver heller, og vi fikk ofte klær som vi trengte i gave, men for meg var julen herlig...;)

Det er den ikke lenger. Og den perfekte julen finnes ikke. Det vil alltid være noen som føler seg utenfor. Mine tanker går ofte til dem i julestria. Jeg synes at du skal gjøre som du vil i jula, om du velger å feire eller å la være...;)

Fortsetter under...

Når det gjelder krangling om julen, så er det ikkje eksisterende her hos meg, eg har sønnen annenhver jul (han skal være hos mor si denne jula) og en relativt liten familie.

Vi prøver å samles annenhvert år, enten hos meg eller hos min søster (kommer an på kor ho bor), da er vi totalt 3 voksne og 3 barn.

Min mor, min søster, hennes to barn og min sønn.

Det blir jo uvandt for alle å bo så tett oppå hverandre over flere dager, så litt irritasjon forekommer nok, desverre, men vi prøver å ha det så trivelig som mulig.

Det står jo ikke hva de krangler om, eller hva som defineres som en krangel. Kanskje den minste lille ting betegnes som krangel. Det var et år kjæresten kranglet over at jeg var to minutter sent ute julaften. Han tilgav meg fort da jeg forklarte grunnen. Betegnes det også som en krangel tro?

Det står jo ikke hva de krangler om, eller hva som defineres som en krangel. Kanskje den minste lille ting betegnes som krangel. Det var et år kjæresten kranglet over at jeg var to minutter sent ute julaften. Han tilgav meg fort da jeg forklarte grunnen. Betegnes det også som en krangel tro?

Jeg har tenkt akkurat som deg. Hva er en 'krangel'? Og hva er det som regnes som en 'krangel OM julen'?

Vi har vel ikke akkurat noen færre av de små 'hverdagsuoverensstemmelsene' man fra tid til annen har selv om det er førjulstid og man skal ordne dette og hint.

Jeg har tenkt akkurat som deg. Hva er en 'krangel'? Og hva er det som regnes som en 'krangel OM julen'?

Vi har vel ikke akkurat noen færre av de små 'hverdagsuoverensstemmelsene' man fra tid til annen har selv om det er førjulstid og man skal ordne dette og hint.

''Vi har vel ikke akkurat noen færre av de små 'hverdagsuoverensstemmelsene' man fra tid til annen har selv om det er førjulstid og man skal ordne dette og hint.''

Nettopp!

tzatziki1365380058

Løsning og løsning....

Jeg tror det blir julegrøt for alle hos meg rundt lunsj, med nisse for Billa etterpå - så blir det kirke eller gaveutdeling (som påskudd for å kjøre pappa hjem), og middag hos mamma etterpå.

Regner med det er et lite gavelass til Billa der også - sånn blir det når man er eneste barnebarn, tantebarn, onkelbarn og oldebarn!

Hørtes ganske lurt ut det opplegget der, når det er som det er hos dere :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...