Gå til innhold

Hva elsker du?

Anbefalte innlegg

Om hun ikke kommer inn i år og ikke føler seg klar for å flytte ut av Oslo, så kan hun alltids ta noen fag på universitetet i mellomtiden. Mye kan jo være relevant for journalistutdannelsen. Eventuelt kan hun satse på noen av de aktuelle skrivekursene, samtidig som hun jobber for å få ekstrapoeng eller ta opp noen fag hun kan forbedre.

Så morsomt at hun har funnet ut hva hun vil allerede! :)

Ja, er jo flere muligheter, enest dumme nå er at om man tar "hvileår" (er det bare fra høyskole tro?) så får man ikke dratt med seg alle poengene fra videregående, nytt året som kommer har jeg hørt, men er vel mulig det gjelder de som ikke gjør noe året etter, kun jobber. Kan vel hende det gjelder om man begynner å studere, bør vel egentlig det.

De skrivekursene er sikkert greie dem og som du skriver studere litt ved siden av. Spesielle fag ved universitetet du anbefaler da?

Ja, fint hun vet hva hun vil......(om det holder...)

Det "visste" eldstedattera også. Ble konditor, men i praksis var det ikke sånn hun hadde tenkt, ingenting ble lagd fra bunnen av som på skolen. Nei, greit nok som hobby, men ikke som full jobb. Måtte ta påbyggende og idag er hun både førskolelærer og allmennlærer:-), men har god nytte av alt hun har lært i konditoryrket både til hjemmebruk og med elevene.

Takk for at du tar deg tid til å svare meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/291619-hva-elsker-du/page/4/#findComment-2342817
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 114
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• pekkaline

43

• Hønemoren

11

• Glimtipper

9

• Lillemus

3

Mest aktive i denne tråden

Ja, er jo flere muligheter, enest dumme nå er at om man tar "hvileår" (er det bare fra høyskole tro?) så får man ikke dratt med seg alle poengene fra videregående, nytt året som kommer har jeg hørt, men er vel mulig det gjelder de som ikke gjør noe året etter, kun jobber. Kan vel hende det gjelder om man begynner å studere, bør vel egentlig det.

De skrivekursene er sikkert greie dem og som du skriver studere litt ved siden av. Spesielle fag ved universitetet du anbefaler da?

Ja, fint hun vet hva hun vil......(om det holder...)

Det "visste" eldstedattera også. Ble konditor, men i praksis var det ikke sånn hun hadde tenkt, ingenting ble lagd fra bunnen av som på skolen. Nei, greit nok som hobby, men ikke som full jobb. Måtte ta påbyggende og idag er hun både førskolelærer og allmennlærer:-), men har god nytte av alt hun har lært i konditoryrket både til hjemmebruk og med elevene.

Takk for at du tar deg tid til å svare meg.

Hm... Jeg har aldri hørt at man ikke får alle poengene fra videregående om man tar et hvileår. Har du en link?

Ang. fag på universitet, så kan hun velge ut i fra interesseområdet sitt. Kunst? Litteratur? Historie? Jeg vet ikke helt hva valgene er, da jeg ikke har satt meg inn i det :)

Hehe, ja, slikt kan forandre seg fort. Men jeg tror skriving er som om du driver med kunst, det blir så utrolig viktig for en og en del av hvem man er. Jeg vet ikke om hun har det slik, men det vil jo tiden vise :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/291619-hva-elsker-du/page/4/#findComment-2342832
Del på andre sider

Jeg elsker lyden av løv som rasler i vinden. Jeg elsker å ligge i en hengekøye under store trær som sommeren, jeg elsker å høre regnet piske på ruta når jeg er trygt under dyna, eller lett sommerregn på bakken, eller vinden som uler utenfor soveromsvinduet. Jeg elsker lyden av barn som ler. Og så elsker jeg å sitte foran peisovnen og bare se på flammene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/291619-hva-elsker-du/page/4/#findComment-2342836
Del på andre sider

Jeg elsker å glede meg, og akkurat nå gleder jeg meg masse til førjulstid! Jeg elsker å pusle rundt og kose meg, tenne stearinlys både til frokost og på ettermiddagen, bake pepperkakekalender, ha julegaveverksted med både Poden (gavelaging) og venninner (gavelaging men mest juleøltesting...), handle julegaver og pakke inn hjemme sammen med Poden.

Jeg elsker å se Poden glad – og akkurat nå for tiden ser jeg forventninger og glede rundt jula i øynene hans hver dag – lykke! :)

Jeg elsker god mat, selvlagd eller servert! Mmmm. Og god vin og godt selskap til!

Jeg elsker å reise og oppleve andre steder og mennesker enn de jeg ser til vanlig.

- Og så elsker jeg de jeg ser til vanlig også, og byen jeg bor i!

Jeg elsker å ha tilgang på både naturen og bylivet! Jeg elsker å drikke kaffe i skauen etter å ha plukket kantarell (eller bare lett etter...) og jeg elsker å drikke chilikaffe på kafe med de nydelige, flotte og kjære venninnene mine!

Jeg elsker den første snøen – når mørk novembermorgen blir lys førjulsmorgen, og trærne og bakken er blåhvit! Faktisk rekker det lenge med litt rim for å kjenne denne deilige følelsen i magen – og sånn var det i morrest der jeg bor! :)

Og like mye elsker jeg våren, og det å kjenne at sola ikke bare skinner men varmer! Jeg elsker å sitte i sola om sommeren, og kikke utover grønn fin hage, der det spirer og gror - og jeg elsker å plante sukkererter og jordbær og vite at når jeg kommer fra ferie så bugner det - kanskje.

Jeg elsker vel kort og godt ferie? Og helg! Og kos, stryk på ryggen og massasje i nakken...

Og jeg elsker å sitte oppe lenge om kveldene, liker at det blir mørkt og stille, og kanskje nettopp derfor elsker jeg å krølle meg sammen i sofaen på fredager, for da vet jeg at i kveld kan jeg sitte oppe leeenge, for i morgen kan jeg sove like leeenge! :)

Jeg elsker å vekke Poden hver morgen, tenne lys til frokost, og kjenne hvor utrolig heldig jeg er som får ha en sånn skjønn fyr rundt meg i livet!

- Denne tråden minner meg om hvor usigelig heldige jeg er som bor i dette flotte og trygge landet! Takk Pekkaline! :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/291619-hva-elsker-du/page/4/#findComment-2342842
Del på andre sider

Gjest Angela25

Jeg elsker aa tegne! Men naa er det faktisk lenge siden jeg har tatt i en blyant...hmm...er glad i aa male ogsaa,og har tenkt aa kjope meg staffeli og hele pakka snart...:-)

Ellers elsker jeg aa ha tid, familien samlet, eller gode venner. Dra paa en kafè aa skravle i timesvis, eller naar vi gjor koselige ting sammen, dattera mi, mannen min og jeg.

Jeg elsker sol og varme, ligge ved bassengkanten og nyte varmen, se dattera mi storkose seg. Hun laerte seg aa svomme i sommer! Jeg er stolt!:-)

Jeg elsker ogsaa aa innrede det nye hjemmet vaart, gaa paa shopping aa kjope inn ting vi trenger, pynteputer,planter...you name it!:-)

Jeg elsker saa mye jeg, smaa og store ting! Min tro er ogsaa en del av hva jeg elsker. Og saa elsker jeg overaskelser eller aa overaske andre! Jeg skal stoppe naa...:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/291619-hva-elsker-du/page/4/#findComment-2342845
Del på andre sider

Annonse

Gjest Angela25

Maa tilfoye noe her: Dette var en herlig traad Pekkaline:-) Skulle kommet slike traader mye oftere! Jeg blir saa oppstemt og glad av aa lese hva de andre her har skrevet, og faar meg til aa innse alt vi har aa vaere glad over, elske,nyte...

Plutselig forsvinner smaa bekymringer som dugg for solen, og faar en folelse av at alt ordner seg... Livet er faktisk herlig:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/291619-hva-elsker-du/page/4/#findComment-2342861
Del på andre sider

Hei! Skjønner du har rir. Kan du gi meg et tips? Har en sikkerthetsvest som er brukt et par år og som en nabo gjerne vil kjøpe. Vet du hva dagens pris er? Mener vi ga 1500kr. for ca. 6 år siden, synes du vi kan ta 500kr. for den da? På forhånd takk for svar.

Spørs hvor mye den er brukt og om den er for barn eller voksne. I dag får du nye vester for under en tusenlapp for barn og opp til ca. 1800,- (og sikkert over!) for voksne for vanlige sikkerhetsvester. Får dere 500,- for den skal dere være fornøyde tror jeg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/291619-hva-elsker-du/page/4/#findComment-2342868
Del på andre sider

Jeg elsker å sove. Et nyvasket hus, juletiden, sitte i en bar i spania, sitte framfor peisen å lese, søndagsmiddagene med hele familien hos foreldrene mine, ligge å se på datteren min når hun sover ved siden av meg, pjusking og massasje, pinnekjøtt..... lista er lang;)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/291619-hva-elsker-du/page/4/#findComment-2342896
Del på andre sider

Gjest ChiengMai

''Jeg elsker å sitte alene utover natten å lytte til stillheten.''

Det elsker jeg også! Ellers elsker jeg

- ungene mine

- familien min

- dyrene mine (tre katter og omtrent 100 fisker fordelt på fem akvarier)

- grillkvelder sammen med gode venner

- musikk, da gjerne U2, R.E.M., Van Morrison, Pearl Jam, Hothouse Flowers, og ja, massevis annet.

- en god film

- en god bok

- hobbyen min

- pinnekjøtt og sprøstekte torsketunger

- Thailand

- utsikten fra Rønvikfjellet i Bodø

- turer til Mjelle en sen sommerkveld, denne opplevelsen må jeg ha med meg hver ferie når jeg er i Bodø.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/291619-hva-elsker-du/page/4/#findComment-2342898
Del på andre sider

Jeg elsker lyden av løv som rasler i vinden. Jeg elsker å ligge i en hengekøye under store trær som sommeren, jeg elsker å høre regnet piske på ruta når jeg er trygt under dyna, eller lett sommerregn på bakken, eller vinden som uler utenfor soveromsvinduet. Jeg elsker lyden av barn som ler. Og så elsker jeg å sitte foran peisovnen og bare se på flammene.

Når vi er under dyna så kan vindene styre som de vil :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/291619-hva-elsker-du/page/4/#findComment-2342980
Del på andre sider

Jeg elsker å glede meg, og akkurat nå gleder jeg meg masse til førjulstid! Jeg elsker å pusle rundt og kose meg, tenne stearinlys både til frokost og på ettermiddagen, bake pepperkakekalender, ha julegaveverksted med både Poden (gavelaging) og venninner (gavelaging men mest juleøltesting...), handle julegaver og pakke inn hjemme sammen med Poden.

Jeg elsker å se Poden glad – og akkurat nå for tiden ser jeg forventninger og glede rundt jula i øynene hans hver dag – lykke! :)

Jeg elsker god mat, selvlagd eller servert! Mmmm. Og god vin og godt selskap til!

Jeg elsker å reise og oppleve andre steder og mennesker enn de jeg ser til vanlig.

- Og så elsker jeg de jeg ser til vanlig også, og byen jeg bor i!

Jeg elsker å ha tilgang på både naturen og bylivet! Jeg elsker å drikke kaffe i skauen etter å ha plukket kantarell (eller bare lett etter...) og jeg elsker å drikke chilikaffe på kafe med de nydelige, flotte og kjære venninnene mine!

Jeg elsker den første snøen – når mørk novembermorgen blir lys førjulsmorgen, og trærne og bakken er blåhvit! Faktisk rekker det lenge med litt rim for å kjenne denne deilige følelsen i magen – og sånn var det i morrest der jeg bor! :)

Og like mye elsker jeg våren, og det å kjenne at sola ikke bare skinner men varmer! Jeg elsker å sitte i sola om sommeren, og kikke utover grønn fin hage, der det spirer og gror - og jeg elsker å plante sukkererter og jordbær og vite at når jeg kommer fra ferie så bugner det - kanskje.

Jeg elsker vel kort og godt ferie? Og helg! Og kos, stryk på ryggen og massasje i nakken...

Og jeg elsker å sitte oppe lenge om kveldene, liker at det blir mørkt og stille, og kanskje nettopp derfor elsker jeg å krølle meg sammen i sofaen på fredager, for da vet jeg at i kveld kan jeg sitte oppe leeenge, for i morgen kan jeg sove like leeenge! :)

Jeg elsker å vekke Poden hver morgen, tenne lys til frokost, og kjenne hvor utrolig heldig jeg er som får ha en sånn skjønn fyr rundt meg i livet!

- Denne tråden minner meg om hvor usigelig heldige jeg er som bor i dette flotte og trygge landet! Takk Pekkaline! :)

Tusener av ting å elske. Årstidene har alle sin sjarm. I dag får vi tenkt oss litt om, det har vi ikke vondt av :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/291619-hva-elsker-du/page/4/#findComment-2342993
Del på andre sider

Maa tilfoye noe her: Dette var en herlig traad Pekkaline:-) Skulle kommet slike traader mye oftere! Jeg blir saa oppstemt og glad av aa lese hva de andre her har skrevet, og faar meg til aa innse alt vi har aa vaere glad over, elske,nyte...

Plutselig forsvinner smaa bekymringer som dugg for solen, og faar en folelse av at alt ordner seg... Livet er faktisk herlig:-)

J a, takk for at du er med å gjøre denne tråden så god! :) Vi har veldig lett for å tenke på ting som ikke er bra, så nå må vi nyte det vi elsker heller.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/291619-hva-elsker-du/page/4/#findComment-2343001
Del på andre sider

Annonse

Jeg elsker å sove. Et nyvasket hus, juletiden, sitte i en bar i spania, sitte framfor peisen å lese, søndagsmiddagene med hele familien hos foreldrene mine, ligge å se på datteren min når hun sover ved siden av meg, pjusking og massasje, pinnekjøtt..... lista er lang;)

Det er koselige bilder du får frem i meg nå :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/291619-hva-elsker-du/page/4/#findComment-2343008
Del på andre sider

- ungene mine

- familien min

- musikk, da gjerne U2, R.E.M., Van Morrison, Pearl Jam, Hothouse Flowers, og ja, massevis annet.

- en god film

- en god bok

- hobbyen min

- Thailand

- turer til Mjelle en sen sommerkveld, denne opplevelsen må jeg ha med meg hver ferie når jeg er i Bodø.

''dyrene mine (tre katter og omtrent 100 fisker fordelt på fem akvarier)''

Ser for meg masse flotte farger her. Det er ikke mye bråk med dem :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/291619-hva-elsker-du/page/4/#findComment-2343013
Del på andre sider

-Jeg elsker familien min.

-Jeg elsker skiturer, spesielt pausene når vi lager sofa i snøen, drikker kakao, griller pølse og spiser kvikklunsj og sola varmer i ansiktet.

-Jeg elsker også de aller første turene etter at snøen har lavet ned og det henger tungt med snø på trærne. Vakkert.

-Jeg elsker frihetsfølelesen ved å kjøre ned en slalombakke.

-Jeg elsker å stelle i hagen på hytta.

-Jeg elsker å sitte under et pledd å lese en god bok. Gjerne med fyr på peisen.

-Jeg elsker uterestauranter og spise

fiskesuppe og blåskjell om sommeren, spesielt fiskesuppa i Fjellbäcka.(beste som finnes)

-Om sommeren elsker jeg å gå rundt og titte på gamle små koselige hus og rosehager.

-Jeg elsker sosialt samvær med venner.

- Jeg elsker båtturer, eller egentlig aller helst å gå i land for å se seg rundt.

Jeg elsker utenlandsturer og gå rundt og se på koselige middelalderbyer med trange smug.

-Jeg elsker loppemarkeder. Se etter noe spesielt man kan pusse opp å gjøre fint.

Men like mye for å spise vafler og drikke kaffe:)

- Jeg elsker våren, sommeren, vinteren og begynnelsen av høsten. Ikke oktober og november.

''-Jeg elsker skiturer, spesielt pausene når vi lager sofa i snøen, drikker kakao, griller pølse og spiser kvikklunsj og sola varmer i ansiktet.''

Slike øyeblikk er verdifulle! Det er fint at vi har noen ferieuker å fordele utover året :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/291619-hva-elsker-du/page/4/#findComment-2343018
Del på andre sider

Av voksengreier elsker jeg aller mest å være på hyttetur med gode venner - sitte oppe til sent på natt med fyr på peisen, drikke vin, spise god mat/snop, skravle og spille spill. :-)

Elsker også å sitte på en rolig kafé med samboer, alene eller med venner. Og søndager på Godt Brød med familien.

Bake kaker er gøy, både vanlige og julekaker. Skal prøve å få 3-4 slag i boks i år også. Elsker også juleforberedelser, men dette ender ofte opp som stress, dessverre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/291619-hva-elsker-du/page/4/#findComment-2343049
Del på andre sider

- ungene mine

- familien min

- en god film

- en god bok

- hobbyen min

- Thailand

Utsikten fra Rønvikfjellet, ja *mimre* Var der flere ganger i -96.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/291619-hva-elsker-du/page/4/#findComment-2343051
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...