Gå til innhold

Hvordan slette messenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mottok akkurat et virus på msn (windows messenger). Jeg har startet om maskinen og den funker fint, men har ikke turt å gå inn på msn igjen. Så jo etter at jeg hadde åpnet filen fra henne at hun hadde skrevet ved siden av navnet sitt "ikke åpne opp noen filer fra meg!"

Noen som kjenner til det? Vet at broren min fikk det samme for 6mnd siden, og at hvis han logget på fra sin egen maskin sendte den ut virus fra hans maskin.

Tenkte å slette hele messenger systemet og laste ned på nytt, men pc'n nekter å slette hovedvaren. Prøver å slette den på program files, og har også søkt på både msn og messenger i search området..

Må jeg reinstallere hele xp'n eller går det å få bort på en annen måte?

Blir veldig takknemmelig for alle svar!

Skrevet

Da burde du slette MSN, for det kan hende du sender dette videre til andre.

Skrevet

Messenger er rimelig fastgrodd i windows. Men virus overfører bare hvis du bruker messenger, det er ikke programmet som er skyld i viruset men en melding eller lignende som du har mottatt. Forsøk å laste ned et alternativt virusprogramm - se på www.filehippo.com

Skrevet

Da burde du slette MSN, for det kan hende du sender dette videre til andre.

Det vet jeg jo.. Det jeg spør om er hvordan jeg skal få det HELT ut av pc'n? Har slettet alle synlige spor, men når jeg søker i data'n ligger fortsatt hovedprogramvaren der, og den går ikke å slette! Trodde jeg var ganske datakunnig men den gang nei..

Skrevet

Det vet jeg jo.. Det jeg spør om er hvordan jeg skal få det HELT ut av pc'n? Har slettet alle synlige spor, men når jeg søker i data'n ligger fortsatt hovedprogramvaren der, og den går ikke å slette! Trodde jeg var ganske datakunnig men den gang nei..

Hvilket program har du prøvd å slette da?

Skrevet

Tror ikke det.. Håper ikke det ihvertfall..

Hun sendte med en "mappe" med bilder som het pic8, og da den ikke åpnet seg prøvde jeg igjen, også blinket det to ganger.. Da fikk jeg litt panikk og startet om pc'n... Men jeg får ikke slettet hovedprogramvaren...

Skrevet

Messenger er rimelig fastgrodd i windows. Men virus overfører bare hvis du bruker messenger, det er ikke programmet som er skyld i viruset men en melding eller lignende som du har mottatt. Forsøk å laste ned et alternativt virusprogramm - se på www.filehippo.com

Ok. Skal prøve det..

Tusen takk!

Skrevet

Hvilket program har du prøvd å slette da?

Alt som har med msn eller messenger å gjøre.. Har slettet alle filer med de navnene eller noe liknende...

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Tror ikke det.. Håper ikke det ihvertfall..

Hun sendte med en "mappe" med bilder som het pic8, og da den ikke åpnet seg prøvde jeg igjen, også blinket det to ganger.. Da fikk jeg litt panikk og startet om pc'n... Men jeg får ikke slettet hovedprogramvaren...

Se om du får noe ut av denne:

http://www.google.no/search?q=virus+pic8&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:nb-NO:official&client=firefox-a

Skrevet

Alt som har med msn eller messenger å gjøre.. Har slettet alle filer med de navnene eller noe liknende...

Har du forsøkt å åpne mappen Messenger og slette filene her?

Skrevet

Går utifra at du mener MSN ?

Eg hadde msn og fikk sletta heledriten, etterpå la de inn ny msn.

Ps! Den første versjonen eg hadde var på Spansk, eg forstod ingenting, mens den eg har no enten er på Norsk eller Engelsk.

Skrevet

Ok. Skal prøve det..

Tusen takk!

Om du på død og liv skal slette messenger, så kan du gå inn på kontrollpanel, velge legge til/fjerne programmer der. Men tror ikke det er noe poeng i. Sitter selv på messenger :-)

Skrevet

Om du på død og liv skal slette messenger, så kan du gå inn på kontrollpanel, velge legge til/fjerne programmer der. Men tror ikke det er noe poeng i. Sitter selv på messenger :-)

Takk. Fikk slettet det nå..Messenger ihvertfall... Men msn var ikke med pålisten.. Går det under samme? Har nemlig hatt to "logoer med to menn" på hele tiden.. En til msn og en til windown messenger...

Gjest pærebrus875
Skrevet

Windows Messenger hører til Xp, og fjernes via Kontropanel legg til fjern programmer /fjern windows komponenter og let der.

MSN messenger derimot, må du legge inn selv. Og det er den Messengeren det er snakk om på vg/dagbladet/osv at det er virus på, for "ingen" bruker Windows Messenger. Den er uten bilder, uten egne smileys, uten egne bakgrunner (uten masse dill ville noen ment men den er altså helt "naken" i forhold så du skjønner lett hvilken du har.)

Få lagt inn virusprogram, anbefaler AVG som både er gratis og enkelt og fjerner det det skal fjerne. For du kan nå ha fått dette svineret selv.

Når du har fått fjernet messenger, legg inn fra www.msn.no etterpå. Det er dette da MSN Messenger, eller som nå egentlig heter Live Messenger, men er samme opplegget. Den blir også jevnlig oppdatert med sikkerthetsfikser, noe jeg tviler gamle Windows Messenger blir.

Håper du ble klokere av noe av dette!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...