Gå til innhold

Invitere kun noen fra jobb på fest?

Anbefalte innlegg

Gjest hjemme-lørdag

Jeg føler meg litt utenfor. En kollega skal ha fest med mange kolleger, men ikke alle er invitert. Jeg trodde hun likte meg, for å si det på den måten. En annen kollega som ikke er invitert synes det er helt i orden, mens jeg tenkte "alle eller ingen". Jeg forstår jo at hun ville invitere de hun har lyst til, men det er jammen lite hyggelig å føle seg utenfor. "Skal du på festen til ***?" spurte en.

Hvordan er det på din arbeidsplass?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/291699-invitere-kun-noen-fra-jobb-p%C3%A5-fest/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Høstløvet

Samme hos oss også. Har også stått utenfor i noen sammenhenger. Tror ikke det går på om du er likt eller ikke, men kanskje heller hvilken "hensikt" festen har.. Noen ønsker en real rotbløyte, mens andre igjen vil ha litt mer "dannede" former.

Skjønner begge parter her. Har man en privat fest, har man jo ikke lyst til å invitere hele jobben, men du vil kanskje ha med enkelte kolleger likevel.

Har selv stor fest av og til, og kunne egentlig tenke meg å invitere noen kolleger, men nettopp for å unngå dette dilemmaet har jeg ikke invitert noen fra jobben.

Vi har hatt en skikkelig jentefest en gang. Vet at gutta har hatt en fest også. Så hos oss har det vært alle jentene eller alle guttene som har vært invitert når det har vært private fester.

Akkurat som på skolen, hi-hi!

Men jeg har hatt et par kollegaer hjem til meg et par ganger, men det har vi ikke snakket høyt om. Da går det an å være litt diskret synes jeg.

Gjest pærebrus875

Jeg ville respektert at noen kanskje ikke har lite stort plass hjemme osv, jeg hadde ikke det da jeg gikk på skolen og mange ble sure da jeg bare inviterte de jeg faktisk var venner med. Ikke alle jentene. Var jo ikke med dem uansett (de som utestengte meg til alle tider unntatt bursdag..). Så rett ut at jeg ikke hadde plass til dem! De kunne komme men da måtte de sitte ute..

Men det vi gjorde, jeg ga invitasjonene i et friminutt eller lignende, når ingen andre så, og sa at det kun er deg og *resten av de jeg inviterte* som kommer, så da vet du det. Og det var greit for vennene mine å holde litt tett om dette.

Så skal man bare invitere noen så ville jeg sagt til de jeg inviterte at "jeg inviterer bare noen få pga det er dere jeg helt klart har best kontakt med/jeg har ikke plass/det kommer så mange andre så ikke spre ordet på jobb.

Da er det vanskelig å føle seg utenfor når man ikke vet noe!

Men saken er en annen om alle unntatt en får komme.. det er bare tull.

Skjønner begge parter her. Har man en privat fest, har man jo ikke lyst til å invitere hele jobben, men du vil kanskje ha med enkelte kolleger likevel.

Har selv stor fest av og til, og kunne egentlig tenke meg å invitere noen kolleger, men nettopp for å unngå dette dilemmaet har jeg ikke invitert noen fra jobben.

Enig.

Men jeg har én kollega som jeg har kjent i mange mange år, og hun inviterer jeg glatt på ting som ingen andre blir invitert på, men det tror jeg alle sammen skjønner, ettersom vi har hatt privat kontakt i minst 15 år! :-)

Annonse

Enig.

Men jeg har én kollega som jeg har kjent i mange mange år, og hun inviterer jeg glatt på ting som ingen andre blir invitert på, men det tror jeg alle sammen skjønner, ettersom vi har hatt privat kontakt i minst 15 år! :-)

''Men jeg har én kollega som jeg har kjent i mange mange år, og hun inviterer jeg glatt på ting som ingen andre blir invitert på, men det tror jeg alle sammen skjønner, ettersom vi har hatt privat kontakt i minst 15 år! ''

Akkurat slik har jeg det også - i farten kom jeg til å glemme at hun også er kollega!

''Men jeg har én kollega som jeg har kjent i mange mange år, og hun inviterer jeg glatt på ting som ingen andre blir invitert på, men det tror jeg alle sammen skjønner, ettersom vi har hatt privat kontakt i minst 15 år! ''

Akkurat slik har jeg det også - i farten kom jeg til å glemme at hun også er kollega!

*S* Fort gjort!

Vi er bare seks personer på vår jobb, og vi har ikke noe sosial kontakt utenfor jobben. Synes det er helt greit. I morgen skal vi ha julebord med partnere, og det gleder jeg meg til.

Jeg tror nok ike jeg hadde blitt fornærmet om de tre yngste på kontoret hadde vært på fest sammen, mens jeg, som er midt i mellom, ikke hadde blitt invitert.

Da en eks-kollega for noen år siden skulle ha 50 års-fest, inviterte han i første omgang alle utenom en person, som han hadde en personlig konflikt med. Da sa jeg i fra at denne personen også måtte bli invitert, ellers kom ikke vi andre. Det ble til at alle ble invitert.

Kommer jo an på hvor stor arbeidsplassen er. Hos oss er vi godt over 20 stk. Så når vi skal ut på byen, eller ha en fest så er det vanskelig å få plass til alle hjemme. Dessuten er vi veldig spredt med hensyn til alder, fra 25-68, så det er ikke alle som kunne tenke seg en tur på byen.

Så tror ikke noen føler seg utenfor, vi bruker å si at nå skal vi ut, kom den som vil, eller avtaler med noen få. Tror de på godt over 60 ville synes det var rart å bli bedt til vorspiel hos oss som er 30 og nok fester på en annen måte på byen.

Vi har 3 fester i løpet av året som er for alle. Og da storkoser vi oss alle sammen uansett alder. Men da går vi ikke ut på byen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...