Gjest Kurte Skrevet 7. juni 2001 Del Skrevet 7. juni 2001 Jeg jogger og sykler regelmessig.Noen ganger lukter det sterk salmiakk av tøyet.Hva kommer det av? Tegn på sykdom? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ljb Skrevet 8. juni 2001 Del Skrevet 8. juni 2001 Nei, ikke noe galt. Dette temaet har vært oppe tidligere, og så vidt jeg husker har det noe med at nitrogen-bindingene i proteinene spaltes (brukes som energi) og kommer ut som en ammoniakk lignende lukt i svetten. (Ammoniakk NH3) det er her denne lukten som du merker, ikke noe farlig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synch Skrevet 8. juni 2001 Del Skrevet 8. juni 2001 Et overskudd av proteiner kan føre til dette her. Skilles ut gjennom huden som nevnt under.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
John Gunnar Oppheim, Instruktør Skrevet 8. juni 2001 Del Skrevet 8. juni 2001 Hei, kanskje du kan prøve å innta litt mindre protein i kosten din. Du spiser kanskje over 30% (?) http://www.trim.no/kosthold/protein.shtml 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kurte Skrevet 8. juni 2001 Del Skrevet 8. juni 2001 Nei, ikke noe galt. Dette temaet har vært oppe tidligere, og så vidt jeg husker har det noe med at nitrogen-bindingene i proteinene spaltes (brukes som energi) og kommer ut som en ammoniakk lignende lukt i svetten. (Ammoniakk NH3) det er her denne lukten som du merker, ikke noe farlig. Jeg spiser bare vanlig mat.Har aldri tatt proteinpulver... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ljb Skrevet 10. juni 2001 Del Skrevet 10. juni 2001 Jeg spiser bare vanlig mat.Har aldri tatt proteinpulver... Kurte, regner med at du er klar over det faktum at "vanlig" mat inneholder proteiner? De fleste idrettsfolk spiser brorparten av proteinene sine gjennom mat, og bare supplerer med eventuelle tilskudd. Gode proteinkilder er: Egg/kjøtt/fisk etc... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjell Eirik Skrevet 12. juni 2001 Del Skrevet 12. juni 2001 Kurte, regner med at du er klar over det faktum at "vanlig" mat inneholder proteiner? De fleste idrettsfolk spiser brorparten av proteinene sine gjennom mat, og bare supplerer med eventuelle tilskudd. Gode proteinkilder er: Egg/kjøtt/fisk etc... Hei En sykkelentusiast ved navn Jørn har laget en FAQ for syklister. Derfra heter det: "Det lukter ammoniakk av svetten Dette er et tegn på at kroppen forbrenner protein på grunn av energiunderskudd. Avslutt treningen og få i deg noe mat. Denne lukten kjenner man ofte ikke selv - ta alle hentydninger on snål lukt alvorlig. La være å trene mer den dagen - minst. Glykogenlagrene dine er helt tomme, og kroppen trenger hvile og næring. " URL: http://spiderman.novit.no/dahls/Cycling/Nofaq/Trening/trening.html KE 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.