Gå til innhold

Fryse julemat??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde vært så deilig å kjøpe ribbe, pinnekjøtt osv nå og fryse det, går det?

Er det teit å kjøpe fersk ribbe og pinnekjøtt for så å fryse det? Blir det like godt??

Skrevet

Jeg pleier å kjøpe ribba nå og fryse den jeg, men langtiner den i kjøleskapet før den deretter skal ligge et par døgn med salt og pepper, blir helt perfekt...etter vår smak ihvertfall.

Når det gjelder pinnekjøtt kjøpte jeg Gilde vakuumpakket i fjor og de pakkene hadde lang holdbarhet så oppbevarte dem i kjøleskapet. Gilde sitt pinnekjøtt fikk forresten veldig bra kritikk på en pinnekjøtttest nå så jeg kommer til å gjøre det samme i år også for husker vi synes det var bra i fjor.

Kjøper også medisterfarse og karbonade nå og blander, steker ferdig medisterkakene (blir grove og gode) og fryser dem, da er det ferdig også.

Er jo gjerne nå denne julematen er på tilbud, nærmere jul bruker det å bli dyrere så godt med alt som er unnagjort.

Gjest Gurojenta
Skrevet

Det er ikke noe problem nei. Ang f.eks ribbe ville jeg nok like gjerne kjøpt frossen ribbe om du allikevel skal fryse den selv.

Pinnekjøtt holder seg som det er, det trenger ikke fryse (så lenge det er vakumpakken). Vi oppbevarer det kjølig i kjelleren vi.

Skrevet

Det går fint. Jeg har akkurat kjøpt ribba fersk og lagt den i fryseren. Gikk på en smell forrige jul, og var for sent ute til å få den ribba jeg var ute etter. (Det løste seg til slutt, så det ble jul, da!!)

Gjest annlovinda
Skrevet

Skal ut å kjøpe ribba en av de nærmeste dagene jeg. Da kjøper jeg fersk og legger i frysen.

Kommer nok til å kjøpe pinnekjøttet i samme slengen, men det holder seg godt i kjølerommet fram til 1. juledag.

Skrevet

Det går sikkert bra.

Jeg har kjøpt en halv gris, så ribba er hus/fryser'n allerede.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...