Gjest gruer meg til i kveld Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Nå trenger jeg litt hjelp.. Vet ikke hvem jeg skal spørre, så jeg prøver her. Jeg er en nitten år gammel jente som har fått meg kjæreste. Det er jo veldig koselig og alt fungerer helt perfekt, problemet er at han er muslim. Det er ikke noe problem for meg, men for foreldrene mine, spesielt far. Kjæresten min er kjempesøt, hyggelig, snill, omtenksom og smart. Han har en god jobb som elektriker, alltid gjort det bra på skolen, ser norsk ut og snakker helt flytende norsk. Han er muslim, men han følger ikke akkurat "reglene". Det eneste er at han ikke spiser svinekjøtt, eller så lever han som en hvlken som helst annen nordmann. Han er født og oppvokst i Norge. Vi har vært sammen i 7 måneder nå, og han har veldig lyst til å hilse på foreldrene mine, vise at han er en "ordentlig" gutt. For det er han i aller høyeste grad. Så vi har avtalt at han skal komme hjem til meg i dag. Men så er det pappa da.. Han "hater" alle muslimer, og han har tidligere sagt at jeg kan komme hjem med hvilken som helst gutt, eller jente for den saks skyld, men aldri en muslim. Han er veldig trangsynt og jeg er redd for at han rett og slett vil kaste han ut... Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre, og syns hele situasjonen er veldig trist. Jeg er klar over at det er pappa som har et problem, men det vil han aldri innse uansett. Jeg er en smart og oppegående jente og ville aldr funnet meg en gutt som ikke er bra for meg, og det tror jeg egentlig foreldrene mine vet. Men hva skal jeg gjøre da? Skal jeg bare si at jeg får besøk av XX (et utenlandsk navn) og ikke noe mer? Jeg er helt rådvill, og gruer meg masse til i kveld. Tidligere har vi bare vært hos han eller ute eller hos andre venner, men syns foreldrene mine skal vite hvem jeg er sammen med. Hva skal jeg gjøre? 0 Siter
meg__123! Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Ikke så mye du kan gjøre annet enn at dere bare er som normalt. Liker ikke faren din han så er det hans problem. 0 Siter
Gjest ha reagert som din far Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Jeg er på langt vei enig med din far, kjærester av samme kjønn osv er ok. Dessverre vet du ikke om denne mannen er bra for deg om en stund. Alle viser sine gode sider først, men som regel kommer de dårlige sidene før eller siden til overflaten. Er kvinne og mor, og ville så absolutt 0 Siter
Lillemus Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Dessverre har vi hørt alt for mange historier om muslimske menn som er prakteksemplarer helt ringen sitter på fingeren. Jeg innrømmer glatt at jeg ville blitt kjempeskeptisk om en av ungene kom hjem med en muslimsk kjæreste, men jeg ville latt vedkommende komme på besøk og prøve å bli kjent da. 0 Siter
Gjest gruer meg til i kveld Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Jeg er på langt vei enig med din far, kjærester av samme kjønn osv er ok. Dessverre vet du ikke om denne mannen er bra for deg om en stund. Alle viser sine gode sider først, men som regel kommer de dårlige sidene før eller siden til overflaten. Er kvinne og mor, og ville så absolutt Nei, du har rett i at jeg ikke kan vite det nå, men det kan man aldri med noen. Det kunne like gjerne vært en norsk gutt som ikke hadde behanldet meg bra, det hadde vel ikke vært noe bedre? Men hvordan ville du reagert da? Ville du nektet meg å være sammen med han? Det er jo strengt tatt ikke noe foreldrene mine kan gjøre noe med, annet enn å kaste meg ut av hjemmet.. Uansett, jeg er glad for alle innspill, selv om det selvfølgelig ikke var det jeg ville høre.. Skulle så gjerne hatt noen råd om hva jeg bør gjøre. 0 Siter
Gjest gruer meg til i kveld Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Dessverre har vi hørt alt for mange historier om muslimske menn som er prakteksemplarer helt ringen sitter på fingeren. Jeg innrømmer glatt at jeg ville blitt kjempeskeptisk om en av ungene kom hjem med en muslimsk kjæreste, men jeg ville latt vedkommende komme på besøk og prøve å bli kjent da. Ja, og det er det jeg ønsker. Vil bare at de skal gi han en sjansje, prøve å bli kjent med han. Men det nytter ikke.. 0 Siter
Sofline Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Dessverre har vi hørt alt for mange historier om muslimske menn som er prakteksemplarer helt ringen sitter på fingeren. Jeg innrømmer glatt at jeg ville blitt kjempeskeptisk om en av ungene kom hjem med en muslimsk kjæreste, men jeg ville latt vedkommende komme på besøk og prøve å bli kjent da. *nikker enig* 0 Siter
Gjest gruer meg til i kveld Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Ikke så mye du kan gjøre annet enn at dere bare er som normalt. Liker ikke faren din han så er det hans problem. Nei, du har vel rett at det ikke er mye jeg kan gjøre med det.. Syns bare det hele er veldig trist.. Og at pappa ikke liker han er hans problem ja, men likevel blir det jo mitt problem også.. 0 Siter
meg__123! Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Jeg er på langt vei enig med din far, kjærester av samme kjønn osv er ok. Dessverre vet du ikke om denne mannen er bra for deg om en stund. Alle viser sine gode sider først, men som regel kommer de dårlige sidene før eller siden til overflaten. Er kvinne og mor, og ville så absolutt sånt vet man jo ikke om noen! at det går an å være såå rasist.. 0 Siter
meg__123! Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Nei, du har vel rett at det ikke er mye jeg kan gjøre med det.. Syns bare det hele er veldig trist.. Og at pappa ikke liker han er hans problem ja, men likevel blir det jo mitt problem også.. Da får du bare flytte da om han ødelegger for deg. Og det vil vel sikkert ikke faren din at du skal? 0 Siter
Gjest aldri i verden! Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Jeg hadde aldri godtatt at min datter kom hjem med en muslim!! 0 Siter
Gjest gruer meg til i kveld Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Da får du bare flytte da om han ødelegger for deg. Og det vil vel sikkert ikke faren din at du skal? Men hvordan skal jeg få råd til å flytte ut? Skulle gjerne gjort det for lenge siden, men det har jeg ikke råd til.. Men får bare se hvordan det går.. Takk for at du svarte meg, alt hjelper litt:) 0 Siter
Bookworm Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Jeg hadde aldri godtatt at min datter kom hjem med en muslim!! Hvorfor? Ikke alle muslimer er like, akkurat på samme måte som ikke alle nordmenn er like. Du kunne ikke ha gitt det en sjans, og bli kjent med _personen_ da, og ikke _muslimen_? 0 Siter
Gjest aldri i verden! Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Hvorfor? Ikke alle muslimer er like, akkurat på samme måte som ikke alle nordmenn er like. Du kunne ikke ha gitt det en sjans, og bli kjent med _personen_ da, og ikke _muslimen_? Niks. Hadde ikke kommet på tale. En muslim er en muslim uansett. 0 Siter
Gjest Angela25 Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Hva med aa la foreldrene dine mote foreldrene hans? 0 Siter
Gjest gruer meg til i kveld Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Hva med aa la foreldrene dine mote foreldrene hans? Tror nok ikke hverken mine eller hans foreldre er noe interessert i det. Foreldrene hans er koselige, og jeg får lov til å sove der, spise middag der og være der så mye jeg vil, så de er jo ikke strenge muslimer de heller. Men jeg bare føler at det vil bli totalt kræsj. Men jeg kan jo kanskje prøve å foreslå det.. 0 Siter
Gjest pærebrus875 Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Jeg hadde aldri godtatt at min datter kom hjem med en muslim!! JEg ville aldri godtatt at mitt barn kom hjem med en trangsynt fanatiker, så der får du den i retur! 0 Siter
Gjest pærebrus875 Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Niks. Hadde ikke kommet på tale. En muslim er en muslim uansett. OG en trangsynt fanatiker er en trangsynt fanatiker uansett. Du er ikke noe bedre enn de som kastet jødiske barn inn i ovner under andre verdenskrig i mine øyne.. 0 Siter
Gjest pærebrus875 Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Dessverre har vi hørt alt for mange historier om muslimske menn som er prakteksemplarer helt ringen sitter på fingeren. Jeg innrømmer glatt at jeg ville blitt kjempeskeptisk om en av ungene kom hjem med en muslimsk kjæreste, men jeg ville latt vedkommende komme på besøk og prøve å bli kjent da. Enig i at mange muslimer kan gjøre mye "rart", men husker du overskriften på vg nett? 72 kvinner drept av sine menn siste 7 årene? 2 av 3 drapsmenn var NORSKE (og da mener jeg født og oppvokst her av norske foreldrene). Så nordmenn er faen ikke noe bedre! 0 Siter
Gjest pærebrus875 Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Men hvordan skal jeg få råd til å flytte ut? Skulle gjerne gjort det for lenge siden, men det har jeg ikke råd til.. Men får bare se hvordan det går.. Takk for at du svarte meg, alt hjelper litt:) Si ifra på forhånd, si at du har funnet en du trives med og du vil at de skal møte. Faren din nikker sikkert enig og syns dette høres ut som en god ide. Så sier du at han er liberal muslim (legg vekt på at han ikke er ekstremt, at han oppfører seg som en nordmann, det er litt lettere å svelge. Jeg som ikke er rasist ville helt klart reagert om du kom med en fanatisk fyr hjem, som krevde slør på deg osv... men jeg ville heller ikke likt en fanatisk kristen fyr..) Så blir garantert faren din sur, så er det bare å si at "greit jeg visste du ville bli sur. Greit, da gidder jeg ikke å ha kontakt med deg mer.. så kan du miste dattera di over noen trangsynte og gammeldagse holdninger.." så avlyser du møtet så går du og typen din og finner på noe annet, et annet sted. Så får han ta kontakt med deg når han føler han er voksen nok til det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.