hidi, the scorpion Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Stemmer du FrP også, eller? Nei, snarere motsatt... Hva har det med saken å gjøre? Må de som kommer hit til landet _gifte_ seg med min datter, for at jeg skal vise at jeg godtar dem her? De kulturelle forskjellene er alt for ulike, og jeg vil gjerne spare min datter for et eventuelt helvete. Detter er hun fullstendig klar over selv. Hennes muslimske venninner er kjempeskjønne, men de kjenner den kulturelle forskjellen på kroppen, via sine døtre, som vil leve mer vestlig.... Jeg skjønner deres problemfylte og vanskelige stilling veldig godt! 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Nei, snarere motsatt... Hva har det med saken å gjøre? Må de som kommer hit til landet _gifte_ seg med min datter, for at jeg skal vise at jeg godtar dem her? De kulturelle forskjellene er alt for ulike, og jeg vil gjerne spare min datter for et eventuelt helvete. Detter er hun fullstendig klar over selv. Hennes muslimske venninner er kjempeskjønne, men de kjenner den kulturelle forskjellen på kroppen, via sine døtre, som vil leve mer vestlig.... Jeg skjønner deres problemfylte og vanskelige stilling veldig godt! "Men foreldren kjenner", skulle det være 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Da risikerer du å velge bort datteren din også da. Må jo la henne velge kjæreste selv. Velger aldri bort min datter, men velger bort hennes kjæreste! Hun er alltid velkommen her, og jeg tar imot henne med åpne armer om det skulle ende galt.... . 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Du får ta deg en jobb, kanskje? Verden er full av menn, og så går du ut og begynner å date akkurat den ene typen mann din far ikke vil se deg sammen med. Det er bare sånn at man må ta konsekvensene av sine valg. Være voksen. Flytt ut og ta styringa over livet ditt selv. Svært godt sagt! 0 Siter
tonie Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Jeg studerer og har allerede to jobber ved siden av. Vil ikke avbryte studiene, og jeg jobber nesten hver eneste dag etter skolen, samt annenhver helg eller tre helger i måneden. Driver og sparer nå, så skal nok komme meg ut om ikke så altfor lenge. Så sånn sett så er det jo greit, men poenget er jo at jeg ikke vil miste familien min heller, det eneste jeg vil er at de skal gi han en sjanse. Jeg skjønner det, og jeg skjønner at du ikke har det så greit nå. _Men_, du visste at dette kunne skje, og du valgte likevel å satse på ham. Det er vel i grunnen ikke så mye du kan gjøre fra eller til. Resten må være opp til foreldrene dine. 0 Siter
Gjest gruer meg til i kveld Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Jeg skjønner det, og jeg skjønner at du ikke har det så greit nå. _Men_, du visste at dette kunne skje, og du valgte likevel å satse på ham. Det er vel i grunnen ikke så mye du kan gjøre fra eller til. Resten må være opp til foreldrene dine. Nei, du har vel rett.. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Jeg studerer og har allerede to jobber ved siden av. Vil ikke avbryte studiene, og jeg jobber nesten hver eneste dag etter skolen, samt annenhver helg eller tre helger i måneden. Driver og sparer nå, så skal nok komme meg ut om ikke så altfor lenge. Så sånn sett så er det jo greit, men poenget er jo at jeg ikke vil miste familien min heller, det eneste jeg vil er at de skal gi han en sjanse. Det finnes noe som heter studielån! Du visste hva din far mente før dere ble sammen, tror du virkelig han forandrer mening når det nettopp hender "hans" datter? Det eneste voksne du kan gjøre er å flytte hjemmenfra, og ta konsekvensene av ditt valg. Man får ikke alltid i pose og sekk. 0 Siter
meg__123! Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Velger aldri bort min datter, men velger bort hennes kjæreste! Hun er alltid velkommen her, og jeg tar imot henne med åpne armer om det skulle ende galt.... . Så om hun hadde fått en muslimsk kjæreste og fått et barn så hadde bare dattera di vært velkommet? 0 Siter
meg__123! Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Så om hun hadde fått en muslimsk kjæreste og fått et barn så hadde bare dattera di vært velkommet? *velkommen 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Så om hun hadde fått en muslimsk kjæreste og fått et barn så hadde bare dattera di vært velkommet? Det blir veldig hypotetisk dette. Om jeg så at de var lykkelige og min datter fremdeles kunne gå i sine vestlige klær etc. Så hadde jeg krøpet til korset og bedt mannen hennes om unnskyldning! Poenget er, man _vet_ ikke på forhånd hvor ekstreme de er! Har en venninne som dyrt fikk erfare det, dessverre, han var også "liberal muslim", og foreldrene hans godtok alt hun gjorde og var snille og overbærende med henne. Det gikk ikke veldig lang tid etter at de var gift før helvete var løs..... 0 Siter
Gjest vært der selv.. Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 For det første.. Du er bare 19 år, og mest sannsynlig kommer du til å ha mange flere kjærester i løpet av de neste åra.. Så for all del ikke verdt å risikere forholdet til foreldrene dine. Hva med å fortelle foreldrene dine at dere bare er venner, eller at dere dater, og at det ikke er et alvorlig forhold. Ellers så synes jeg ikke holdningene til faren din er helt grunnløse, da det absolutt er grunn til å ha en slik holdning. En muslim er og blir en muslim og har HELT andre holdninger enn oss, ikke at de alle vil behandle deg dårlig eller være slem, men de tenker annerledes enn oss. Og foreldrene dine har derfor god grunn til å være skeptisk uansett.. Jeg selv vært sammen med en muslim i nesten ett år, også en som var helt norsk. De behandler deg som en prinsesse, og er mye snillere enn norsk etniske gutter (men bare vent til du skjønner hvordan de tenker, da får du deg et sjokk). Jeg kommer aldri til å date en muslim igjen, og om venninnene mine eller søstrene mine gjør det kommer jeg til å skape et helvette. Ikke for at det jeg opplevde var så fælt, men jeg ble skremt da jeg skjønte for eksempel hvilket kvinnesyn de har... Og hvor flinke de er til å "lure" jenter. Plutselig snur de helt, og endrer personlighet totalt, det trenger ikke skje før dere har giftet dere og fått barn. Har aldri hørt om et slik forholdet som har funket (over lang tid). Men vet om mange norske jenter som sitter med skjegget i postkassen nå. Og noen som er blitt totalt hjernevasket. Håper faren din gjør alt han kan for å prøve å redde deg. Hvis du velger denne gutten over familien din, hvis du må det. Håper jeg det var verdt det når du står på døra deres om endel år med et par babyer og et helvete med muslimen din.. Lykke til.. 0 Siter
Gjest Høstløvet Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Det blir veldig hypotetisk dette. Om jeg så at de var lykkelige og min datter fremdeles kunne gå i sine vestlige klær etc. Så hadde jeg krøpet til korset og bedt mannen hennes om unnskyldning! Poenget er, man _vet_ ikke på forhånd hvor ekstreme de er! Har en venninne som dyrt fikk erfare det, dessverre, han var også "liberal muslim", og foreldrene hans godtok alt hun gjorde og var snille og overbærende med henne. Det gikk ikke veldig lang tid etter at de var gift før helvete var løs..... Ser du er litt på gli i rette retning;-) Tror nok også du ville satt din datters lykke fremfor egne bekymringer, hvis det en dag ble alvor. Hørte, for ikke lenge siden, at terrorisme er en like naturlig del av Islam, som Ku Klux Klan er for Kristendommen.. Fikk litt å tenke på der.. I alle fall jeg. 0 Siter
Gjest ta det med ro Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Har du informert din kjæreste om hvordan dine foreldre muligens kan reagere? La han komme hjem til dere og hilse på din far, bare sørg for at de ikke serverer svinekjøtt ved første møte. Det at han er muslim, trenger jo ingen av dere å buse ut med sånn med det første.. hverken han eller hans foreldre er jo praktiserende muslimer, for da hadde du ikke vært hans kjæreste eller velkommen til å sove i deres hjem. Du går jo heller ikke å presenterer deg som kristen, selv om du sannsynligvis er både døpt og konfirmert. La dine foreldre få sjansen til å bedømme ham utfra hvordan han er som menneske og ikke utfra en forhåndsbestemt ide om hvordan en muslim må være, for de er like forskjellige fra oss. Ellers så er det jo slike at de som kommer fra "muslimske" samfunn, ofte utviser en stor respekt for de "eldre", og han vil nok oppføre seg meget pent og høflig mot dine foreldre, og det vil sannsynligvis virke formildende. Jeg har selv erfaring fra dette. Hadde en far som hatet alle utlendinger. Min mor steilet når hun hørte om vårt forhold, til tross for at jeg var passert 30 år. Over mitt lik!! Det var hennes ord. Helt til hun traff ham og falt pladask for hans herlige vesen, for han var tvers igjennom god og alle deres illusjoner om onde ekstreme muslimer forsvant. De oppdaget rett og slett at det faktisk ikke var sort/hvitt, men at det fantes nyanser. Han var født muslim, men verken han eller hans foreldre var praktiserende. Her var det mest snakk om kultur. Men tok med seg det beste fra begge kulturer. Lykke til :-) 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Ser du er litt på gli i rette retning;-) Tror nok også du ville satt din datters lykke fremfor egne bekymringer, hvis det en dag ble alvor. Hørte, for ikke lenge siden, at terrorisme er en like naturlig del av Islam, som Ku Klux Klan er for Kristendommen.. Fikk litt å tenke på der.. I alle fall jeg. Her er jeg ikke på gli før det motsatte er bevist....Innen den tid kan jo min datter faktisk ha slått hånden av meg, men det er en risiko jeg er villig til å ta. Ingen er mer dyrbare for meg enn mine barn, og ingen ville kjempet hardere for deres lykke enn jeg....Men de er selvfølgelig ansvarlig for sine egne liv og kan ta sine egne valg, på tross av det jeg har lært dem å elske; frihet, ytringsfrihet, religionsfrihet og friheten til å bestemme over egen kropp og liv. 0 Siter
Gjest Høstløvet Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Her er jeg ikke på gli før det motsatte er bevist....Innen den tid kan jo min datter faktisk ha slått hånden av meg, men det er en risiko jeg er villig til å ta. Ingen er mer dyrbare for meg enn mine barn, og ingen ville kjempet hardere for deres lykke enn jeg....Men de er selvfølgelig ansvarlig for sine egne liv og kan ta sine egne valg, på tross av det jeg har lært dem å elske; frihet, ytringsfrihet, religionsfrihet og friheten til å bestemme over egen kropp og liv. Må si meg enig med deg.. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Må si meg enig med deg.. Takk! Så du innlegget hvor jeg gratulerte deg med dagen? Husket det ihvertfall.... 0 Siter
Gjest Høstløvet Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Takk! Så du innlegget hvor jeg gratulerte deg med dagen? Husket det ihvertfall.... Ja, unnsyld visst jeg glemte å si takk:-) Syns du var flink som husket det:-) Jeg er ikke flink til å huske datoer selv (takk og pris for huskelapp-systemet på mobilen), men setter veldig pris på at andre gjør det:-) 0 Siter
Gjest Lotus78 Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 En nabo sa: "Jeg liker ikke muslimer de er sånn og sånn, ja ja ikke Ahmed da, men alle de andre". Ahmed var svogeren hans og antakeligvis den eneste muslimen/mann med ikke vestlig bakgrunn han faktisk kjente. Mulig din far tar en annen holdning overfor din kjæreste selv om han ikke liker noen andre. Utrolig hvor mye som skjer bare man blir litt kjent. Jeg ville ha sagt til foreldrene mine at i kveld får jeg besøk av en god venn som heter ... Da har sikkert foreldrene dine nok folkeskikk til å ville hilse på han og bli litt kjent. Fordommer har jeg også blitt møtt av på veine av andre norske jenter. Jeg er en helt vanlig norsk jente som ikke er unik av noen slag, jeg er en av mange. Jeg blir møtt med en holdning som om jeg var bedre enn andre norske jenter. Holdninger som f.eks. norske jenter ligger med en ny mann hver dag, men ikke du da for du er ikke som de andre. Det var en veldig sårende kommentar og jeg har sitti mange ganger og forklart at dette ikke stemmer selv om jenter er lettkledde og flørter. 0 Siter
Gjest zilja Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Jeg er en voksen kvinne på 44 år og har sett endel ting i mitt liv! Jeg ville aldri ta slik en "sjanse" med min datter, hun er det mest dyrbare jeg har! Helt enig! 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Helt enig! Takk! Du er et nytt navn her. Så flott! Og velkommen! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.