hvorfor skjer dette?? Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Her er jeg ikke på gli før det motsatte er bevist....Innen den tid kan jo min datter faktisk ha slått hånden av meg, men det er en risiko jeg er villig til å ta. Ingen er mer dyrbare for meg enn mine barn, og ingen ville kjempet hardere for deres lykke enn jeg....Men de er selvfølgelig ansvarlig for sine egne liv og kan ta sine egne valg, på tross av det jeg har lært dem å elske; frihet, ytringsfrihet, religionsfrihet og friheten til å bestemme over egen kropp og liv. Tenk om en muslim blir hennes lykke? Hvem definerer din datters lykke? Du, eller henne? 0 Siter
Gjest Værste jeg har lest!! Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 For det første.. Du er bare 19 år, og mest sannsynlig kommer du til å ha mange flere kjærester i løpet av de neste åra.. Så for all del ikke verdt å risikere forholdet til foreldrene dine. Hva med å fortelle foreldrene dine at dere bare er venner, eller at dere dater, og at det ikke er et alvorlig forhold. Ellers så synes jeg ikke holdningene til faren din er helt grunnløse, da det absolutt er grunn til å ha en slik holdning. En muslim er og blir en muslim og har HELT andre holdninger enn oss, ikke at de alle vil behandle deg dårlig eller være slem, men de tenker annerledes enn oss. Og foreldrene dine har derfor god grunn til å være skeptisk uansett.. Jeg selv vært sammen med en muslim i nesten ett år, også en som var helt norsk. De behandler deg som en prinsesse, og er mye snillere enn norsk etniske gutter (men bare vent til du skjønner hvordan de tenker, da får du deg et sjokk). Jeg kommer aldri til å date en muslim igjen, og om venninnene mine eller søstrene mine gjør det kommer jeg til å skape et helvette. Ikke for at det jeg opplevde var så fælt, men jeg ble skremt da jeg skjønte for eksempel hvilket kvinnesyn de har... Og hvor flinke de er til å "lure" jenter. Plutselig snur de helt, og endrer personlighet totalt, det trenger ikke skje før dere har giftet dere og fått barn. Har aldri hørt om et slik forholdet som har funket (over lang tid). Men vet om mange norske jenter som sitter med skjegget i postkassen nå. Og noen som er blitt totalt hjernevasket. Håper faren din gjør alt han kan for å prøve å redde deg. Hvis du velger denne gutten over familien din, hvis du må det. Håper jeg det var verdt det når du står på døra deres om endel år med et par babyer og et helvete med muslimen din.. Lykke til.. Fy fader dette er det værste jeg har lest i hele mitt liv!!! Moren min traff en muslim da hun var 20 år og hun giftet seg med han og har nå vært LYKKELIG gift i 40 år!!! De har sommerhus i et varmt land, hvor alle hennes venninner og hele familien hennes besøker, hver eneste sommer. De har to barn og den ene er meg. Vi har hatt den beste oppveksten og den nydeligste familien på denne jord. Min mor har alltid gjort som hun vil, hun går ut med venninner på teater, kino, barer etc. Min far har vært den beste faren jeg kunne ønske meg. Mange av mine venninner som har norsk far har hatt det mye strengere enn meg. Så lenge vi var åpene i familien fikk vi omtrent gjøre som vil ville bare vi respekterte hverandre og var ærlige! Jeg grøsser over hva slags holdninger norske har over muslimer. Mange av de muslimene som kommer til Norge kommer hit fordi de er fattige og kommer da gjerne fra landsbygda. De har en helt annen mentalitet enn muslimer som er oppvokst i storbyer. Bare så synd at det alltid er det værste som blir sett her i Norge. 0 Siter
Gjest Huth Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Plutselig en dag finner han ut at han må bli ett med gud igjen, det skjer jo med "alle" som kaprer ei norsk jente, også ender du opp på krisesenter med drapstrulser hengende over deg. haha, lykke til 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 23. november 2007 Skrevet 23. november 2007 Fy fader dette er det værste jeg har lest i hele mitt liv!!! Moren min traff en muslim da hun var 20 år og hun giftet seg med han og har nå vært LYKKELIG gift i 40 år!!! De har sommerhus i et varmt land, hvor alle hennes venninner og hele familien hennes besøker, hver eneste sommer. De har to barn og den ene er meg. Vi har hatt den beste oppveksten og den nydeligste familien på denne jord. Min mor har alltid gjort som hun vil, hun går ut med venninner på teater, kino, barer etc. Min far har vært den beste faren jeg kunne ønske meg. Mange av mine venninner som har norsk far har hatt det mye strengere enn meg. Så lenge vi var åpene i familien fikk vi omtrent gjøre som vil ville bare vi respekterte hverandre og var ærlige! Jeg grøsser over hva slags holdninger norske har over muslimer. Mange av de muslimene som kommer til Norge kommer hit fordi de er fattige og kommer da gjerne fra landsbygda. De har en helt annen mentalitet enn muslimer som er oppvokst i storbyer. Bare så synd at det alltid er det værste som blir sett her i Norge. Og de hadde aldri problemer med _hans_ familie.... Eller det fantes aldri kontakt med hans familie.... Tror ikke på din lille lykkelige familieløsning, skjønner du, noen i denne kostellasjonene betaler prisen ;( 0 Siter
Gjest som vanlig Skrevet 23. november 2007 Skrevet 23. november 2007 Og de hadde aldri problemer med _hans_ familie.... Eller det fantes aldri kontakt med hans familie.... Tror ikke på din lille lykkelige familieløsning, skjønner du, noen i denne kostellasjonene betaler prisen ;( Knivskarp tunge, du, 0 Siter
Gjest Pås Skrevet 23. november 2007 Skrevet 23. november 2007 Bra at det gikk fint! Jeg må bare si at jeg er temmelig fascinert over enkelte i denne tråden... Tror dere virkelig at DERE kan bestemme hvilke kjærester barna deres skal ha? Tror dere virkelig at ved å holde kjæresten borte fra huset, vil barnet komme "til fornuft"?? ALLE ønsker seg det beste for barna sine, alle ønsker at barna skal finne seg en livsledager for livet, og leve et liv i harmoni og uten å mangle noe. INGEN ønsker seg at barna skal oppleve frykt, trusler eller mishandling. Dette er faktisk felles for alle foreldre. Men å tror at en selv alltid vet best, er fryktelig naivt synes jeg. Vi har hørt mange historier i det siste om muslimske menn som behandler koneer dårlig, men å si at "min datter får ikke lov" er bare veldig naivt dersom satteren ikke er 14 år.. I denne situasjonen er jenten faktisk 19, og å si at hun ikke får ta kjæresten med hjem er veldig dårlig gjort, mot dem begge!! 0 Siter
Gjest trådstarter Skrevet 23. november 2007 Skrevet 23. november 2007 Bra at det gikk fint! Jeg må bare si at jeg er temmelig fascinert over enkelte i denne tråden... Tror dere virkelig at DERE kan bestemme hvilke kjærester barna deres skal ha? Tror dere virkelig at ved å holde kjæresten borte fra huset, vil barnet komme "til fornuft"?? ALLE ønsker seg det beste for barna sine, alle ønsker at barna skal finne seg en livsledager for livet, og leve et liv i harmoni og uten å mangle noe. INGEN ønsker seg at barna skal oppleve frykt, trusler eller mishandling. Dette er faktisk felles for alle foreldre. Men å tror at en selv alltid vet best, er fryktelig naivt synes jeg. Vi har hørt mange historier i det siste om muslimske menn som behandler koneer dårlig, men å si at "min datter får ikke lov" er bare veldig naivt dersom satteren ikke er 14 år.. I denne situasjonen er jenten faktisk 19, og å si at hun ikke får ta kjæresten med hjem er veldig dårlig gjort, mot dem begge!! Det var veldig godt å lese:) 0 Siter
Gjest trådstarter Skrevet 23. november 2007 Skrevet 23. november 2007 Plutselig en dag finner han ut at han må bli ett med gud igjen, det skjer jo med "alle" som kaprer ei norsk jente, også ender du opp på krisesenter med drapstrulser hengende over deg. haha, lykke til Takk for lykkeønskninger! det hjalp gitt! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.