Kana3 Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Hei, jeg er i Afrika og fikk vite for 2 dager siden at jeg har malaria. det er visst ikke noe farlig hvis man faar behandling med en gang, men jeg fikk det for 2 dager siden, og kommer ikke til aa dra til legen for aa faa medesiner foer tirsdag. Da er det altsaa en uke siden jeg fikk malaria. er det farlig aa gaa saa lemge uten medesiner og lege? 0 Siter
Gjest Høstløvet Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Hvorfor vente i to dager til, når du vet at det er viktig med medisiner så fort som mulig?? Ikke til å spøke med dette!! 0 Siter
Kana3 Skrevet 22. november 2007 Forfatter Skrevet 22. november 2007 Hvorfor vente i to dager til, når du vet at det er viktig med medisiner så fort som mulig?? Ikke til å spøke med dette!! fordi da er jeg tilbake i norge og faar norkske medesiner ikke saamme skumle som man faar her. Er det farlig aa vente? det er jo bare 1 uke jeg gaar med malaria da,,, hva kan skje? 0 Siter
Gjest Høstløvet Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 fordi da er jeg tilbake i norge og faar norkske medesiner ikke saamme skumle som man faar her. Er det farlig aa vente? det er jo bare 1 uke jeg gaar med malaria da,,, hva kan skje? Du kan nok risikere å bli for syk til å reise til Norge. Eller ennå alvorligere ting. Vil nok tro at raskest mulig behandling gir best mulig prognose. 0 Siter
Kana3 Skrevet 22. november 2007 Forfatter Skrevet 22. november 2007 Du kan nok risikere å bli for syk til å reise til Norge. Eller ennå alvorligere ting. Vil nok tro at raskest mulig behandling gir best mulig prognose. for syk til aa reise til Norge? hva mener du? det er jo ikke smittsomt.. Og det er jo bare en uke jeg gaar med malaria uten medesiner,, det kan umulig vere saa farlig? 0 Siter
nick Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 for syk til aa reise til Norge? hva mener du? det er jo ikke smittsomt.. Og det er jo bare en uke jeg gaar med malaria uten medesiner,, det kan umulig vere saa farlig? Er du tett i pappen? En million mennesker dør av malaria årlig! Early diagnosis and prompt treatment are the basic elements of malaria control. Early and effective treatment of malaria disease will shorten its duration and prevent the development of complications and the great majority of deaths from malaria. http://www.who.int/mediacentre/factsheets/fs094/en/ De er eksperter på malaria i Afrika, ikke i Norge. Kom deg til legen! 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 for syk til aa reise til Norge? hva mener du? det er jo ikke smittsomt.. Og det er jo bare en uke jeg gaar med malaria uten medesiner,, det kan umulig vere saa farlig? De fleste som blir smittet av malaria blir fryktelige syke, så det er jo ikke sikkert at du er smittet.... 0 Siter
Kana3 Skrevet 22. november 2007 Forfatter Skrevet 22. november 2007 De fleste som blir smittet av malaria blir fryktelige syke, så det er jo ikke sikkert at du er smittet.... jo, jeg var paa sykehuset, hadde malaria og fikk medesiner, men stoler ikke helt paa legene her og vet ikke om jeg torr aa ta dem, ville heller vente til jeg kom til norge,,, er jeg dum da? er det saa farlig aa gaa en uke med malaria? 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 jo, jeg var paa sykehuset, hadde malaria og fikk medesiner, men stoler ikke helt paa legene her og vet ikke om jeg torr aa ta dem, ville heller vente til jeg kom til norge,,, er jeg dum da? er det saa farlig aa gaa en uke med malaria? Hvorfor ikke google på malaria å se? Jeg kan dessverre for lite om emnet... 0 Siter
Gjest Høstløvet Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 for syk til aa reise til Norge? hva mener du? det er jo ikke smittsomt.. Og det er jo bare en uke jeg gaar med malaria uten medesiner,, det kan umulig vere saa farlig? Lurer nesten på om du tuller med oss.. Har du tilgang til DOL, så har du også muligheten til å søke på opplysninger om Malaria. Hvem er det forresten som reiser til Afrika uten Malaria-tabletter i bagasjen?? 0 Siter
Gjest Høstløvet Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 jo, jeg var paa sykehuset, hadde malaria og fikk medesiner, men stoler ikke helt paa legene her og vet ikke om jeg torr aa ta dem, ville heller vente til jeg kom til norge,,, er jeg dum da? er det saa farlig aa gaa en uke med malaria? Ja! 0 Siter
Lillemus Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 jo, jeg var paa sykehuset, hadde malaria og fikk medesiner, men stoler ikke helt paa legene her og vet ikke om jeg torr aa ta dem, ville heller vente til jeg kom til norge,,, er jeg dum da? er det saa farlig aa gaa en uke med malaria? Jeg tror nok de har adskillig større kompetanse på malaria i Afrika og i områder som er utsatte for sykdommen enn her i Norge hvor den er så og si ikke-eksisterende... 0 Siter
Kana3 Skrevet 22. november 2007 Forfatter Skrevet 22. november 2007 Lurer nesten på om du tuller med oss.. Har du tilgang til DOL, så har du også muligheten til å søke på opplysninger om Malaria. Hvem er det forresten som reiser til Afrika uten Malaria-tabletter i bagasjen?? Jeg HAR malariatabeletter! og har tilgang til aa soke paa nett,, men bare lurte paa om noen her visste noe! prov aa finn ut selv da om det er farlig aa gaa 1 uke med malaria uten aa ta medesiner, det staar ingenting om DET! 0 Siter
Gjest Høstløvet Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Jeg HAR malariatabeletter! og har tilgang til aa soke paa nett,, men bare lurte paa om noen her visste noe! prov aa finn ut selv da om det er farlig aa gaa 1 uke med malaria uten aa ta medesiner, det staar ingenting om DET! Kanskje ikke, men det står en del om hva som kan skje etter inkubasjonstiden. 0 Siter
Kana3 Skrevet 22. november 2007 Forfatter Skrevet 22. november 2007 Kanskje ikke, men det står en del om hva som kan skje etter inkubasjonstiden. hva er inkubasjonstid?? 0 Siter
Lillemus Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 hva er inkubasjonstid?? Den tiden fra du får smitten i deg og til sykdommen bryter ut. 0 Siter
Kana3 Skrevet 22. november 2007 Forfatter Skrevet 22. november 2007 Den tiden fra du får smitten i deg og til sykdommen bryter ut. men hva kan skje da? 0 Siter
Kana3 Skrevet 22. november 2007 Forfatter Skrevet 22. november 2007 Den tiden fra du får smitten i deg og til sykdommen bryter ut. men hva kan skje da? 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 men hva kan skje da? Leste du ikke svaret fra nick? Kom deg til legen! Hva slags flere svar trenger du egentlig...... 0 Siter
Gjest Høstløvet Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 hva er inkubasjonstid?? Tiden fra man får smitten i seg, til sykdommen bryter ut. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.