Gjest kollega fra helvete? Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Jeg skulle hilse på en ny kollega i dag, en dame i tredveårene. Hun sa navnet sitt, jeg oppfattet det ikke helt, og spurte om igjen. " jeg heter XX, er du helt døv eller?", sa hun før hun snudde seg og gikk ut av rommet. jeg ble helt perpleks. i ettertid kommer jeg på alt mulig jeg da kunne ha sagt men jeg synes det er så utrolig at noen kan lire ut av seg noe sånt i det hele tatt for ikke å snakke om, første dag på jobb. Hva feiler det dette mennesket tror dere? Jeg blir alvorlig bekymret for arbeidsmiljøet fremover. 0 Siter
Jølsen Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Du kan gå inn til henne neste arbeidsdag og si følgende: "Kanskje du hadde en dårlig dag sist, men det er ingen unnskyldning. På denne arbeidsplassen aksepterer vi ikke slik oppførsel, så jeg foreslår at du tar deg sammen fremover, så kan vi begge sette en strek over det som skjedde sist. Ha en fin dag." Også går du inn til deg selv igjen. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 ''Hva feiler det dette mennesket tror dere?'' Ho kan (som "Jølsen" sier) ha hatt en (ekstremt) dårlig dag, og bare reagert spontant med irritasjon. Eller så har ho noe "i mot deg" av en eller annen grunn. Men ho kan også ha "psykopatiske" trekk, som kom frem i ett lite (ubetenktsomt) glimt. Eg vet ikkje, men det finner du vel ut etter hvert. By the way: Vi hadde også en raring på besøk på jobb en gang, eg husker ikkje helt men eg tror vedkommende hadde søkt på en avdelingslederjobb, og var innkallt til intervju og omvisning på arbeidsplassen. Etter å ha vært i samtaler og begynt på en guide rundtur med bedriften, så skulle delegasjonen innom ett sted der det ikkje kunne benyttes klokke, dermed tok vedkommende (halvtulling) av seg klokka og rakte den til daværende (tror eg) avdelingsleder, med beskjed om han kunne stå utenfor for å holde klokka hans imens han fortsatte på rundturen. Vedkommende blei så paff, at han tok imot klokka og blei stående som en "stumtjener" utenfor, mens de andre (inkludert raringen) fortsatte turen! Ps! Han fikk _ikkje_ jobben! 0 Siter
Gjest Gir alltid flere sjanser Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Første som slo meg var at hun kanskje kan ha vært svært usikker og/eller slite med noen form for angst. Det er vanlig å "forsvare seg" med aggresjon i slike situasjoner, og det at hun bare gikk etterpå syns jeg forsterker dette. Angst fremkaller jo ofte en trang til å komme seg i "trygghet". Kanskje hun bare er en drittsekk, jeg vet ikke. Ville nå gitt henne en sjanse til jeg da, hvem vet vha som lå bak hennes utbrudd. 0 Siter
Jølsen Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 ''Hva feiler det dette mennesket tror dere?'' Ho kan (som "Jølsen" sier) ha hatt en (ekstremt) dårlig dag, og bare reagert spontant med irritasjon. Eller så har ho noe "i mot deg" av en eller annen grunn. Men ho kan også ha "psykopatiske" trekk, som kom frem i ett lite (ubetenktsomt) glimt. Eg vet ikkje, men det finner du vel ut etter hvert. By the way: Vi hadde også en raring på besøk på jobb en gang, eg husker ikkje helt men eg tror vedkommende hadde søkt på en avdelingslederjobb, og var innkallt til intervju og omvisning på arbeidsplassen. Etter å ha vært i samtaler og begynt på en guide rundtur med bedriften, så skulle delegasjonen innom ett sted der det ikkje kunne benyttes klokke, dermed tok vedkommende (halvtulling) av seg klokka og rakte den til daværende (tror eg) avdelingsleder, med beskjed om han kunne stå utenfor for å holde klokka hans imens han fortsatte på rundturen. Vedkommende blei så paff, at han tok imot klokka og blei stående som en "stumtjener" utenfor, mens de andre (inkludert raringen) fortsatte turen! Ps! Han fikk _ikkje_ jobben! Ha ha! :-) Hørtes ut som en dompapp, de er ofte sånn, særlig med klokker. Jeg har forresten bestemt meg for å skaffe meg en stumtjener, for hver morgen når jeg skal opp ligger alle jakkene i veien, og jeg rekker ikke over. 0 Siter
Gjest Silver Fairy Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Jeg tenker PMS! Evt har hun kanskje et navn som hun til stadighet må repetere og kom med et utbrudd fordi hun er lei av å måtte si navnet sitt to ganger til alle hun møter. 0 Siter
tonie Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Har du stjålet mannen til bestevenninna hennes eller noe? Hvis det ikke er noe mer her du burde fortalt oss må jeg si at jeg synes denne dama oppfører seg som en sur tenåring på sitt verste. Helt utrolig:) 0 Siter
meg__123! Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 haha.. da fikk du vel et bra førsteinntrykk 0 Siter
Gjest Jepsen Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Kanskje hun måtte akutt drite, eventuelt kan det ha vært hun hørte stemmer i hodet som dikterte hva hun skulle si og gjøre. Kun fantasien setter grenser her vettu ................... 0 Siter
Jølsen Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Kanskje hun måtte akutt drite, eventuelt kan det ha vært hun hørte stemmer i hodet som dikterte hva hun skulle si og gjøre. Kun fantasien setter grenser her vettu ................... Kjenner du deg igjen i eksemplet? Ha ha :-) 0 Siter
Gjest Jepsen Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Kjenner du deg igjen i eksemplet? Ha ha :-) Selvsagt, begge to 0 Siter
Jølsen Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Selvsagt, begge to Uheldig å komme første dag på ny arbeidsplass, for så å drite i buksa. 0 Siter
Jølsen Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Jeg tenker PMS! Evt har hun kanskje et navn som hun til stadighet må repetere og kom med et utbrudd fordi hun er lei av å måtte si navnet sitt to ganger til alle hun møter. Kanskje hun het noe veldig stygt, er _veldig_ mange stygge navn i Norge. 0 Siter
Gjest kollega fra helvete? Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Jeg tenker PMS! Evt har hun kanskje et navn som hun til stadighet må repetere og kom med et utbrudd fordi hun er lei av å måtte si navnet sitt to ganger til alle hun møter. men likevel....Selv om man har et navn man stadig må repetere, selv om man er premenstruell. Man sier da ikke sånt! Jeg må stadig repetere navnet mitt, og selv om jeg kan bli irritert så sier jeg _aldri_ det høyt. Virker som denne dama ikke har normale antenner. jeg har illefall fått et sjokkerende dårlig førsteinntrykk. 0 Siter
Gjest Angela25 Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Det er bare enkelte som ikke kan aa oppfore seg, rett og slett! 0 Siter
Jølsen Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Det er bare enkelte som ikke kan aa oppfore seg, rett og slett! Men det _kan_ jo hende hun bare måtte bæsje da, slik det blir nevnt under her. Bajsa lite i byksorna, ha ha :-) 0 Siter
Gjest Silver Fairy Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 men likevel....Selv om man har et navn man stadig må repetere, selv om man er premenstruell. Man sier da ikke sånt! Jeg må stadig repetere navnet mitt, og selv om jeg kan bli irritert så sier jeg _aldri_ det høyt. Virker som denne dama ikke har normale antenner. jeg har illefall fått et sjokkerende dårlig førsteinntrykk. Enig i det. Det var en forklaring, ikke en unnskyldning. :-) Gi henne en sjans til du. :-) 0 Siter
Gjest kollega fra helvete? Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Men det _kan_ jo hende hun bare måtte bæsje da, slik det blir nevnt under her. Bajsa lite i byksorna, ha ha :-) men da bør en jo tenke på å løpe og ta praten senere eller? 0 Siter
Jølsen Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 men da bør en jo tenke på å løpe og ta praten senere eller? "Unnskyld meg, jeg skal bare gå å bæsje, så skal jeg hilse på deg etterpå." Ha ha :-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 ''Hva feiler det dette mennesket tror dere?'' Ho kan (som "Jølsen" sier) ha hatt en (ekstremt) dårlig dag, og bare reagert spontant med irritasjon. Eller så har ho noe "i mot deg" av en eller annen grunn. Men ho kan også ha "psykopatiske" trekk, som kom frem i ett lite (ubetenktsomt) glimt. Eg vet ikkje, men det finner du vel ut etter hvert. By the way: Vi hadde også en raring på besøk på jobb en gang, eg husker ikkje helt men eg tror vedkommende hadde søkt på en avdelingslederjobb, og var innkallt til intervju og omvisning på arbeidsplassen. Etter å ha vært i samtaler og begynt på en guide rundtur med bedriften, så skulle delegasjonen innom ett sted der det ikkje kunne benyttes klokke, dermed tok vedkommende (halvtulling) av seg klokka og rakte den til daværende (tror eg) avdelingsleder, med beskjed om han kunne stå utenfor for å holde klokka hans imens han fortsatte på rundturen. Vedkommende blei så paff, at han tok imot klokka og blei stående som en "stumtjener" utenfor, mens de andre (inkludert raringen) fortsatte turen! Ps! Han fikk _ikkje_ jobben! Nå minte du meg på noe jeg opplevde da jeg skulle slutte i en bibliotekjobb på et skolebibliotek og vi hadde flere ti intervju på jobben etter meg. Den ene var en litt snodig fyr og etter at jeg hadde vist ham rundt i biblioteket og fortalit litt om det og sånt så så han på meg og spurte:"Hvordan når du opp til de øverste hyllene?" Øh?! Jeg er riktignok liten av vekst (152 cm), men hallo?! Nei - han fikk ikke jobben. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.