Gå til innhold

Matbudsjett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er en familie på fire, og jeg syns det går så mye penger til mat. Selv om jeg ikke kjøper ferdigmat, men lager det meste selv passerer vi 7000 pr mnd.

Hvor mye må vi regne med å bruke? Hva bruker dere til mat for en mnd?

Skrevet

''Hvor mye må vi regne med å bruke?''

Ca, kr. 7000.- i måneden, vil eg tro.

''Hva bruker dere til mat for en mnd?''

Før (når eg bodde aleine) så brukte eg ca. 100-120 kroner dagen, nå når vi er to så er eg ikkje sikker.

Dere bruker ca. 57 kroner pr. dag pr. person, eg syns ikkje det høres mye ut...

Skrevet

Vi er bare to og vi bruker rundt 8000 i måneden. Jeg synes at dere er flinke. :)

Skrevet

Vi er bare to og vi bruker rundt 8000 i måneden. Jeg synes at dere er flinke. :)

Hvordan i helvete går det an å spise så mye? Synes nesten det er kvalmt.

Gjest Høstløvet
Skrevet

Mora di som handler, skjønner jeg..

Skrevet

Mora di som handler, skjønner jeg..

Nei, det er heller omvendt. Hvorfor besvarer du et spørsmål med et nytt?

Skrevet

Spiser ikke mye.. Bare mat av god kvalitet. Det koster!! :)

Gjest Høstløvet
Skrevet

Nei, det er heller omvendt. Hvorfor besvarer du et spørsmål med et nytt?

En konklusjon er en konklusjon. Et spørsmål er noe helt annet.

Skrevet

En konklusjon er en konklusjon. Et spørsmål er noe helt annet.

Du er jammen smart. Det er en konklusjon, du stilte kun et spørsmål basert på antakelser.

Skrevet

Jeg aner ikke hvor mye penger som går til mat pr mnd her, men jeg vet vi nå sparer en god del tusen hvert år på noen enkle grep. Jeg har kuttet ut sladderblader og riksaviser i papirutgave. Jeg kjøper ikke kun favorittbrødet som koster 20 kr, men varierer med rimeligere slag. Vi er 6 personer her, så det går minst ett brød pr dag. Jeg har god oversikt over hva som er rimelig og dyrt og handler ofte varer på tilbud. Her hos oss går det endel kjøttdeig, og jeg kjøper aldri Gilde sin til 45 kr når jeg får tak i like god til 20 kr.

Skrevet

Spiser ikke mye.. Bare mat av god kvalitet. Det koster!! :)

Åja, er det det du mener. Jeg handler billig når jeg har anledning samt at jeg er veldig flink på kjøkkenet. På den måten har jeg lært meg å lage sunn, god mat til en billig penge, så bruker jeg heller mer penger på andre ting.

Skrevet

Jeg aner ikke hvor mye penger som går til mat pr mnd her, men jeg vet vi nå sparer en god del tusen hvert år på noen enkle grep. Jeg har kuttet ut sladderblader og riksaviser i papirutgave. Jeg kjøper ikke kun favorittbrødet som koster 20 kr, men varierer med rimeligere slag. Vi er 6 personer her, så det går minst ett brød pr dag. Jeg har god oversikt over hva som er rimelig og dyrt og handler ofte varer på tilbud. Her hos oss går det endel kjøttdeig, og jeg kjøper aldri Gilde sin til 45 kr når jeg får tak i like god til 20 kr.

Enig med deg. Jeg kjøper kyllingkjøttdeig til tjue kroner. Den er forresten aldeles nydelig, men husker ikke om det er Prior eller Solgården. Kjøper den hvertfall på Coop Prix, har alltid vært flink til å handle smart. Lager dessuten mesteparten av maten min selv, så det går ikke med mye penger til mat pr. måned.

Gjest Høstløvet
Skrevet

Du er jammen smart. Det er en konklusjon, du stilte kun et spørsmål basert på antakelser.

Blir flau over at jeg gidder å sitte her å irritere meg over alt det du kan prestere å "si". Du skal få taste ned dine dummheter uten flere kommentarer fra meg.

Gjest Angela25
Skrevet

Vi er to voksne og ett barn og bruker nesten 7000,- i mnd. Alt fra 5000-7000 kan du si. Huff det er mye penger....:-( Tenker paa at her i Spania er maten billigere ogsaa...men vi bruker saapass mye ja....:-(

Skrevet

Blir flau over at jeg gidder å sitte her å irritere meg over alt det du kan prestere å "si". Du skal få taste ned dine dummheter uten flere kommentarer fra meg.

Du kan gjerne kalle det dumheter, men det blir bare teit. Personlig synes jeg at de fleste av dine uttalelsr her på forumet er helt bak mål, skulle tro du var oppvokst i Blaker. Du får sitte der og surmule, det gjør meg ingen verdens ting.

Skrevet

Vi er to voksne og ett barn og bruker nesten 7000,- i mnd. Alt fra 5000-7000 kan du si. Huff det er mye penger....:-( Tenker paa at her i Spania er maten billigere ogsaa...men vi bruker saapass mye ja....:-(

Det er drøyt. Du burde lære deg enkle spareknep, det kan halvere denne enorme summen. Man kan lage sunn og god mat til under halvparten.

Gjest annlovinda
Skrevet

Vi er to voksne, en 17-åring (er som voksen å regne der) og en på 6 år.

Hos oss passerer vi nok 8000 pr. måned på matbudsjett.

Gjest Angela25
Skrevet

Det er drøyt. Du burde lære deg enkle spareknep, det kan halvere denne enorme summen. Man kan lage sunn og god mat til under halvparten.

Maa tilfoye at toalettsaker er inkl. Men det var det sikkert til dere andre ogsaa?

Jeg lager alltid maten fra bunn av, eneste jeg kjoper ferdig er fryste gronnsaker innimellom.... Og maten er sunn, normal kost... Men helt aerlig her, jeg var ikke klar over hvor mye penger vi bruker paa mat i mnd. Det er helt sjokkerende synes jeg.

Men det handler vel om at vi kjoper mye godt ferskt kjott, biff og alt det der. Det er ikke billig....Og saa bruker vi en del vin sammen med mat ogsaa. Men ja, jeg skal sette meg ned aa renge ut dette her....Faar daarlig samvittighet her jeg sitter....

Gjest jobbestine
Skrevet

Helt normalt det, vi er og 2 v og 2 på 9 og 12, vi må da ha mat på bordet, og salat og grønnsaker nesten hver dag til middagene, kjøttpålegg og brød og smør og knekkebrød og fiskeboller og koteletter og kjøttkaker og og og...

og melk og frukt og litt ekstra i helgene, yuo name it, syns ikke vi s

løser så fælt. Og når begge voksne jobber full stilling så sier det seg selv at vi bruker ikke all fritida vår til å stå å lage mat fra grunnen av i helgene, baker brød og rundstykker, men må jo supplere med kjøpebrød da, har heller ikke tid til å springe rundt på forskjellige matbutikker og kjøpe en ting her og en ting der på tilbud, det får pensjonistene ta seg av. Handler mesteparten på Rema da den ligger nærmest jobben.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...